Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eSterownik.pl  pożar ovh Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona2 / 6Następna stronaOstatnia strona
2021-03-14 11:16
  mateuszsz Posty: 6 Ostrzeżenie: 0
YuZJannowitz napisał » 2021-03-14 08:56

Kolejny dzień i kolejne ZERO. Błąd systemu, autoryzacja nie powiodła się. Sterownik dostępny tylko po LANie, nie autoryzuje się z platformą. Przy próbie ponownego dodania urządzenia otrzymuję komunikat, że urządzenie już dodane do platformy esterownik.pl.

Pytania do administracji:
1. Na kiedy planowane jest pełne uruchomienie platformy esterownik.pl, przywrócenie pełnej sprawności z backupów (bo przecież takie wykonywaliście, prawda? platforma esterownik.pl to nie jest jednorazowy projekt domorosłych studentów, jest nadal rozwijana a nie klejona, prawda?)?
2. Czy wdrożone jest przeniesie systemu do serwerowni w Polsce, z tego raku internetu i platformy spamerów, którym jest OVH?
3. Czy po przywróceniu dostępu do platformy wszystkie dane statystyczne będą dostępne?
4. Czy planowane jest wprowadzenie opłaty abonamentowej by pokryć koszt profesjonalnego supportu i przepisania platformy od zera do obowiązujących dzisiaj standardów?


Panowie z Electro-system s.c. raczej przyjęli strategię milczenia w tych kwestiach to może podzielę się moimi obserwacjami i przemyśleniami  

Ad. 1. Jest klejona na gównie i patykach. Nie licz na backupy  
Ad. 2. Problemem nie jest kolokacja maszyn. Dopóki są na terenie EU to nie robi to żadnej różnicy dla użytkowników platformy. Jarać może się tak samo Atman czy Beyond, mimo wysokiej klasy bezpieczeństwa PPOŻ (choć nie bronię tutaj OVH bo koncertowo spierdolili sprawę). A OVH wybrali bo jest tanio.
Ad. 3. Dane są na szczęście na kartach SD zainstalowanych w naszych sterownikach, tak więc po ich synchronizacji powinny być dostępne.
Ad. 4. Nie widzę żadnych podstaw aby wprowadzać opłatę abonamentową. Sterowniki nie są tanie, sprzedali ich pewnie całkiem sporo, tak więc kapitał na rozwój oprogramowania powinien być. Ponadto napisanie nowego systemu zgodnie z sztuką i aktualnymi standardami to inwestycja na wiele lat.
2021-03-14 13:02
  Djack Posty: 55 Ostrzeżenie: 0
mateuszsz napisał » 2021-03-14 00:06
poprzez aplikację backendową, a kończąc na infrastrukturze która prawdopodobnie poprzez źle zaprojektowaną aplikację koszmarnie się skaluje.

Musisz jednak uwzględnić ilość danych jaka jest zbierana z 1 sterownika, więc zabija ich efekt skali.


mateuszsz napisał » 2021-03-14 00:06

 Brak dostępu przez tyle dni potwierdza tylko moje słowa, a dodatkowo mamy dowód ma to że firma w ogóle nie miała "disaster recovery planu", bo gdyby takowy był wszystko wstałoby w jeden góra dwa dni. Ciekawe czy chociaż jakieś backupy zostały (śmiem wątpić).


Czytałeś tweety, duża część nie miała DRP, a naprawdę garstka trzymała kopie backupu jeszcze w innych lokacjach.
Myślę że po tym incydencie wielu adminów zaczęło dodawać nową kopie backupu poza serwerownią w której mają infrastrukturę, bo wcześniej tego nie mieli.


Chyba do tej pory nie ma info jak to się stało, że to w ogóle się zjarało. 
W końcu jakieś systemy gaśnicze tam były i wygląda na to, że nie zadziałały prawidłowo.


pab11o napisał » 2021-03-14 09:50

Nie lepiej wyprowdzić port na zewnątrz i ominąć całą platformę?


Prosisz się o kłopoty

mateuszsz napisał » 2021-03-14 11:16

Ad. 4. Nie widzę żadnych podstaw aby wprowadzać opłatę abonamentową. Sterowniki nie są tanie, sprzedali ich pewnie całkiem sporo, tak więc kapitał na rozwój oprogramowania powinien być. Ponadto napisanie nowego systemu zgodnie z sztuką i aktualnymi standardami to inwestycja na wiele lat.


No proszę Cię, przecież ludzie tam pracujący, nie robią tego w ramach wolontariatu.
Utrzymanie serwerów też kosztuje, raczej nie było to zlepione na 2 maszynach na krzyż - opłata jest mimo wszystko miesięczna, a za sterownik płacisz raz.

Mi bardziej odpowiadała by opcja pobrania na początku miesiąca danych które zebrali w poprzednim miesiącu.
On-line dostępne dane tylko dla jakiegoś krótkiego okresu, ważniejszy jest dostęp do zmiany nastaw.

2021-03-14 13:09
  Baraseq Posty: 2 Ostrzeżenie: 0
leON22 napisał » 2021-03-14 11:08
Baraseq napisał » 2021-03-14 11:03
Czy da się jakoś w sterowniku bruli 3.5 sprawdzić wykresy temperatury, kiedy zaczęła spadać? Przez tą awarie której nie naprawiają nie mam podglądu jak wyglądały temp podczas nocy 

Wykresy możesz sprawdzić wpisując adres IP urządzenia do wyszukiwarki

Dziękuję za odpowiedź
dodane 2021-03-14 13:09Skoro tu tak ludzie są aktywni, to jeszcze skorzystam i zapytam. Czy jest jakiś inny sposób powiadomień niż te płatne śmieszne smsy? Przyznam szczerze że w moim przypadku byłoby istotne, gdyby telefon robił jakiś alarm dźwiękowy tak aby mnie np obudzić, że coś w nocy się dzieje.
dodane 2021-03-14 13:09Skoro tu tak ludzie są aktywni, to jeszcze skorzystam i zapytam. Czy jest jakiś inny sposób powiadomień niż te płatne śmieszne smsy? Przyznam szczerze że w moim przypadku byłoby istotne, gdyby telefon robił jakiś alarm dźwiękowy tak aby mnie np obudzić, że coś w nocy się dzieje.
2021-03-14 14:39
  DamianOwczarek-zablokowany Posty: 0 Ostrzeżenie: 0
Nie było pożaru a i tak chodziło jak stary kamaz
2021-03-14 14:51
  1000MB Posty: 48 Ostrzeżenie: 0
Cierpliwości ?. Po całkowitym ugaszeniu "pożaru" będzie chodzić jak "pepeg z gumy", albo lepiej.
2021-03-14 18:34
  PrzemekP Posty: 840 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
mateuszsz napisał » 2021-03-14 11:16

Panowie z Electro-system s.c. raczej przyjęli strategię milczenia w tych kwestiach to może podzielę się moimi obserwacjami i przemyśleniami  


Bardzo dziękujemy za obserwacje i przemyślenia.
To może kilka słów wyprostowania tychże. 
Pożar w OVH nie zadział się w serwerowni gdzie są nasze serwery. Jak się jeszcze paliło to platforma działała. Problemy zaczęły się pojawiać w momencie ugaszenia pożaru i gdy OVH zaczęła wdrażać plan (jakikolwiek by on nie był - jakoś nas nie poinformowali - no ale pewnie mieli co innego na głowie). 
Czas dostępu do dysków był średnio po 3 sekundy - skoro pracujesz w IT wiesz że to raczej nie jest dobra wartość. I skoro też pracujesz w IT to może zdradź co mieliśmy zrobić żeby naprawić ? Biegać z wiaderkami i dane przenosić ?

Co do planu przeniesienia się gdzie indziej - był plan przeniesienia się do Microsoft Azure. Niestety Azure jako Hub IoT ma swoje ograniczenia, które nasze sterowniki przekraczają (wielkość DeviceTwin czy też wielkość pojedynczego komunikatu) - ponownie - skoro jesteś z IT to wiesz o czym mówię.

Nic więcej nie będę pisał ani komentował postów gdyż niezależnie od tego co powiem - jesteśmy tylko grupą miernych studenciaków na wolontariacie. 
2021-03-14 19:01
  Djack Posty: 55 Ostrzeżenie: 0
PrzemekP napisał » 2021-03-14 18:34

Pożar w OVH nie zadział się w serwerowni gdzie są nasze serwery. Jak się jeszcze paliło to platforma działała. Problemy zaczęły się pojawiać w momencie ugaszenia pożaru i gdy OVH zaczęła wdrażać plan (jakikolwiek by on nie był - jakoś nas nie poinformowali - no ale pewnie mieli co innego na głowie). 
Czas dostępu do dysków był średnio po 3 sekundy - skoro pracujesz w IT wiesz że to raczej nie jest dobra wartość.


No to można było taka informację udostępnić wcześniej, a nie podlinkować artykuł o pożarze w serwerowni OVH.

Zapewne został zapchany backbone OVH, bo każdy kto może pobiera swoje backupy do innych regionów/dostawców.

Jak widać wyszedł problem z komunikacja, a nie infrastrukturą.


PrzemekP napisał » 2021-03-14 18:34

Nic więcej nie będę pisał ani komentował postów gdyż niezależnie od tego co powiem - jesteśmy tylko grupą miernych studenciaków na wolontariacie. 


Jeżeli pijesz do mnie a`propos wolontariatu, to nie miało to wydźwięku negatywnego z mojej strony.
Chodziło mi o podkreślenie tego, że koszty w postaci pracowników czy serwerów są stałe, a sama sprzedaż sterownika to jednorazowy przychód.
2021-03-14 19:28
  DamianOwczarek-zablokowany Posty: 0 Ostrzeżenie: 0
Czemu nie widzę swojego sterownika w trybie offline w sieci lokalnej?
2021-03-14 20:49
  leon Posty: 533 Ostrzeżenie: 0
   Kowa 2 godziny odświeżania strony,sprawdziłem ilość wyngla
2021-03-14 20:55
  puter Posty: 110 Ostrzeżenie: 0
PrzemekP  super podejście najlepiej nic nie komentować 🤣 problem nie jest tylko teraz, ale występuje od bardzo dawna i jakoś nie widać by coś się poprawiało. Mam na myśl ciągłe  problemy z aplikacja i dostępem do serwerów.
2021-03-14 21:38
  leon Posty: 533 Ostrzeżenie: 0
PrzemekP Takiej sytuacji nikt nie jest wstanie przewidzieć. Żebyś wiedział że się potkniesz,byś sobie usiadł. Pozdrawiam
dodane 2021-03-14 21:38 U mnie wykresy stanęły we czwartek o 17
2021-03-14 22:48
  Mateo139 Posty: 29 Ostrzeżenie: 0
Witam, czy awaria ma coś do tego , że piec wogóle nie łączy się z internetem bo wczoraj miałem awarie internetu. Nie wiem gdzie teraz szukać przyczyny? Na panelu nie ma widocznej ikonki. 
2021-03-14 23:56
  1000MB Posty: 48 Ostrzeżenie: 0
puter napisał » 2021-03-14 20:55
PrzemekP  super podejście najlepiej nic nie komentować 🤣 problem nie jest tylko teraz, ale występuje od bardzo dawna i jakoś nie widać by coś się poprawiało. Mam na myśl ciągłe  problemy z aplikacja i dostępem do serwerów.
leon napisał » 2021-03-14 21:38


PrzemekP Takiej sytuacji nikt nie jest wstanie przewidzieć. Żebyś wiedział że się potkniesz,byś sobie usiadł. Pozdrawiam

dodane 2021-03-14 21:38 U mnie wykresy stanęły we czwartek o 17


Mateo 139  Jeśli kupuję produkt z dostępem do sieci internetowej to producent niech się "gania" jak zapewnić to co oferuje w cenie produktu. Rozumiem sytuacje wyjątkowe "pOŻAr", ale dlaczego od zakupu w styczniu br. co 3 dzionek nic nie działa. Napisałem o tym kilka postów ku info platformy obsługowej, Już koniec z pobąkiwaniem  byłego KRÓLA z Zoppot "Polacy nic się nie stało"
2021-03-15 05:35
  sq9tbu Posty: 701 Ostrzeżenie: 0
Czy wiadomo już kiedy to wszystko ruszy bo ja dalej nie mam dostępu do pieca z zewnątrz a aplikacja na iPhone’a też nie działa
2021-03-15 06:31
  Mateo139 Posty: 29 Ostrzeżenie: 0
Wczoraj wieczorem ruszyło a dzisiaj znowu nic 😭
2021-03-15 08:39
  Michal86 Posty: 303 Ostrzeżenie: 0
Zupełnie nie rozumiem tutaj niektórych komentarzy i obarczanie winą ES za to co się stało i na co nie mają wpływu... Fakt, że cały system mógłby pracować trochę lepiej ale aktualny problem nie jest pretekstem do "wylewania pomyj". Szanujmy się nawzajem!
2021-03-15 09:48
  DamianOwczarek-zablokowany Posty: 0 Ostrzeżenie: 0
A czy esterownik szanuje klienta który płaci krocie za sterownik a wszystko chodzi słabo?
2021-03-15 12:16
  sq9tbu Posty: 701 Ostrzeżenie: 0
Bo robi się serwery redundantne  w dwóch miejscach szczególnie jak za sterownik płaci się 1000 zł
Zapłaciłem tyle bo rzadko bywam w domu a chce mieć piec pod kontrolą nie chce mieć pożaru w kotłowni dlatego po to jest internet żeby wysłał alarmy gdyby się coś działo ja mam internet równoległyc z dwóch różnych miejsc gdyby mi jeden padł zawsze będzie drugi.I nie dziwię się że ludzie są wkurzeni. Już nie mówię o tym że dostęp do danych jest bardzo powolny firme przerosło chyba efekt skali
2021-03-15 13:19
  piterekzioberek Posty: 81 Ostrzeżenie: 0
Myślę, że ze strony nas - klientów, mile widziana była by informacja od ES jaki jest plan przywrócenia pełnej funkcjonalności platformy. Jak to jest perspektywa czasu ? Czy w ogóle jest jakiś plan działań ? Sama informacja, że był pożar to za mało. Czy platformę będzie można przywrócić, czy też trzeba ją odbudować od nowa ? Mają rację ci co okazują swoje rozżalenie że ES nie szanuje swoich klientów, bo problemy jak wszędzie, zdarzają się, ale w momencie gdy nie są one rozwiązywane (nie mam tu na myśli pożaru, bo to zdarzenie losowe) oraz brak jest informacji kiedy to się zmieni, to frustracja użytkowników z każdym kolejnym miesiącem narasta. Nie wystarczy sprzedać sterownik - trzeba jeszcze usługi, które były w cenie sterownika utrzymywać na odpowiednim poziomie. 
Czy możemy liczyć na jakąś rzetelna informację ?
2021-03-15 13:29
  PrzemekP Posty: 840 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
piterekzioberek napisał » 2021-03-15 13:19
Myślę, że ze strony nas - klientów, mile widziana była by informacja od ES jaki jest plan przywrócenia pełnej funkcjonalności platformy. Jak to jest perspektywa czasu ? Czy w ogóle jest jakiś plan działań ? Sama informacja, że był pożar to za mało. Czy platformę będzie można przywrócić, czy też trzeba ją odbudować od nowa ? Mają rację ci co okazują swoje rozżalenie że ES nie szanuje swoich klientów, bo problemy jak wszędzie, zdarzają się, ale w momencie gdy nie są one rozwiązywane (nie mam tu na myśli pożaru, bo to zdarzenie losowe) oraz brak jest informacji kiedy to się zmieni, to frustracja użytkowników z każdym kolejnym miesiącem narasta. Nie wystarczy sprzedać sterownik - trzeba jeszcze usługi, które były w cenie sterownika utrzymywać na odpowiednim poziomie. 
Czy możemy liczyć na jakąś rzetelna informację ?

W tym momencie nie mamy żadnej informacji. OVH nie przyjmuje zgłoszeń bezpośrednich telefonicznie, a tylko przez panel klienta - złożyliśmy i czekamy na odpowiedź.
Planu na odbudowę nie mamy żadnego - gdyż jak pisałem - nasze usługi nie zostały dotknięte awarią. Możemy się logować do naszych paneli zarządzania i jedyne co tam możemy zrobić to obserwować czas dostępu do dysków - bo tylko to w tej chwili blokuje wszystko. 
Co do przywracania - żadnych danych nie utraciliśmy - a przynajmniej tak to wygląda. Po prostu czas dostępu do wszystkich usług jest tak długi, że wszystkie funkcje zwracają timeouty.
Prace są prowadzone teraz głównie aby aplikacja na iOS pozwalała na pełny dostęp OFFLINE w sieci lokalnej.


Plany na przyszłość - na pewno chcemy zmienić sposób łączenia się sterowników, komunikacji sterowników oraz ilości pobieranych danych, a aktualna sytuacja spowodowała, że będziemy również brali pod uwagę taki scenariusz jak ten powyższy. 

Pierwsza stronaPoprzednia strona2 / 6Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: Adam2290, Bystrz11B, Dadi, JanBed, Pavlis, tito85