Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eCoal.pl  Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika. Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona5 / 8Następna stronaOstatnia strona
2012-11-04 19:13
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
zen napisał » 2012-11-04 18:04
czy ten kondensator to ten na wierzchu - taki biały?
Mój jest schowany w puszcze przyłączeniowej na silniku. Mamy inne silniki. Ale to co opisujesz to jest to. Odczytaj ile ma mikro i kup podobny albo taki sam. Ja kupiłem o ciut większej pojemności, ponoć mniejsza być nie może.
Może zaglądnie tu tesel, on się na tym zna.
2012-11-04 19:20
  czp01 Posty: 3 Ostrzeżenie: 0
Swego czasu też wymieniłem kondensator bo padł na ciut większy - i tak to wyglądało http://czp.pl/kociol/nastawy/kondensator/index.html  
Od wymiany mija już dwa lata i jest ok.
2012-11-04 19:20
  zen Posty: 5 Ostrzeżenie: 0
Własnie przerabiam ten silnik w necie i robi mi się jaśniej.
Jeszcze raz dzięki.
2012-11-05 19:13
  zen Posty: 5 Ostrzeżenie: 0
Panowie - Moc wróciła! Piecyk buczy i chrzęści aż miło posłuchać. Nie wspomnę o uznaniu u małżonki i dzieci Kupiłem kondensator 10 mikro za całe 8 PLN i tak sobie myślę, że każdy coś takiego powinien mieć na półeczce obok - a Święta idą, sklepy zamknięte ...
Pozdrawiam.
2012-11-05 19:47
  zbigmaz01 Posty: 268 Ostrzeżenie: 0
zen napisał » 2012-11-04 18:20
Własnie przerabiam ten silnik w necie i robi mi się jaśniej.
Jeszcze raz dzięki.
Jak już będzie całkiem jasno to podeślij coś do "oświecenia"
2012-12-17 23:18
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
No to koledzy, wypada mi wyciągnąć końcowe wnioski  
Układ rewersu działa, właśnie podczas pobytu w szpitalu uratował mnie trzykrotnie przed zerwaniem zawleczki. Tak więc jeśli ktoś czuje się na siłach i ma taką potrzebę to polecam bo działa. 
2012-12-18 01:19
  bodziasty Posty: 524 Ostrzeżenie: 0
Stan napisał » 2012-12-17 22:18
No to koledzy, wypada mi wyciągnąć końcowe wnioski  
Układ rewersu działa, właśnie podczas pobytu w szpitalu uratował mnie trzykrotnie przed zerwaniem zawleczki. Tak więc jeśli ktoś czuje się na siłach i ma taką potrzebę to polecam bo działa. 


Tak przeczytałem i pytanie - skąd wiedziałeś że zadziałał - czy to gdzieś pokazuje czy zapisuje pracę silnika na wstecznym biegu - chyba że przeczytałem niedokładnie - jeżeli tak to sorry
2012-12-18 09:13
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Pisałem o tym wcześniej, wolne styki jednego z przekaźników podłączyłem do zacisków alarmu zewnętrznego w sterowniku. 
2012-12-18 11:24
  bodziasty Posty: 524 Ostrzeżenie: 0
Stan napisał » 2012-12-18 08:13
Pisałem o tym wcześniej, wolne styki jednego z przekaźników podłączyłem do zacisków alarmu zewnętrznego w sterowniku. 


Wystąpiła u mnie sławetna pomroczność jasna
Dzięki za wyjaśnienie
2013-03-06 10:43
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0
Witam,


Mam pytanie do kolegów, którzy wykonali "autorewers", czy silniki podajnika podłączaliście bezpośrednio do przekaźnika prądowego EPP-620? W instrukcji EPP jest informacja, że współpracuje on z przekładnikami prądowymi np TI-100 F&F. 
2013-03-06 10:43
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0
Witam,


Mam pytanie do kolegów, którzy wykonali "autorewers", czy silniki podajnika podłączaliście bezpośrednio do przekaźnika prądowego EPP-620? W instrukcji EPP jest informacja, że współpracuje on z przekładnikami prądowymi np TI-100 F&F. 
2013-03-06 11:04
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
wdot napisał » 2013-03-06 09:43
Witam,


Mam pytanie do kolegów, którzy wykonali "autorewers", czy silniki podajnika podłączaliście bezpośrednio do przekaźnika prądowego EPP-620? W instrukcji EPP jest informacja, że współpracuje on z przekładnikami prądowymi np TI-100 F&F. 



Nawet nie próbowałem bezpośrednio gdyż aby sterowanie działało tak jak zamierzałem to musiałem dodać inne elementy. Wszystko jest na schematach.
2013-03-06 11:07
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0
Jasne, dzięki za info.



2013-03-06 16:09
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
wdot napisał » 2013-03-06 10:07
Jasne, dzięki za info.






Chyba wprowadziłem Cię w błąd, Tobie chodziło o obwód pomiarowy ?
Jeśli tak to tak bezpośrednio bez przekładników.
2013-03-06 22:31
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0
Tak, chodziło mi o pomiar natężenia prądu. W sumie to moje pytanie było bez sensu, gdyż przy prądach rzędu 1-2A stosowanie przekładnika praktycznie uniemożliwiłby jakikolwiek pomiar. Chciałem się tylko upewnić, aby trzy stówy za EPP nie poszło z dymem
2013-03-07 07:38
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
No tak, życzę powodzenia w budowie .
Ale możesz poszukać czegoś tańszego, ten ma funkcje których tutaj nie wykorzystasz , ja kupiłem taki bo myślałem że się da .
2013-03-09 17:42
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0

Witam ponownie,Na wyjściu zasilania na podajnik z e-coala, gdy nie ma obciążenia jest zawsze 230V, dopiero po podłączeniu silnika, napięcie spada do 0V i oczywiście 230 V gdy silnik ma pracować. Swój autorewers oparłem na przekaźniku PCL. Jedno z wejść ma odczytywać stan wyjścia podajnika. Ale gdy zamiast silnika podłączam zwykły przekaźnik 230V, jest on zawsze załączony. Co mogę z tym zrobić? 

2013-03-09 19:33
  starplus Posty: 77 Ostrzeżenie: 0
Można dołączyć jakieś większe obciążenie,
(jakąś zarówke max 15wat) albo rezystor.
2013-03-09 23:16
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0

Witam ponownie,Na wyjściu zasilania na podajnik z e-coala, gdy nie ma obciążenia jest zawsze 230V, dopiero po podłączeniu silnika, napięcie spada do 0V i oczywiście 230 V gdy silnik ma pracować. Swój autorewers oparłem na przekaźniku PCL. Jedno z wejść ma odczytywać stan wyjścia podajnika. Ale gdy zamiast silnika podłączam zwykły przekaźnik 230V, jest on zawsze załączony. Co mogę z tym zrobić? 




Tzn , do wyjścia zasilania podajnika (z ecoala) podłączyłeś przekaźnik i ten przekaźnik jest na stałe załączony ? Jeśli tak to sytuacja analogiczna do zasilania pomp sterowanych elektronicznie typu alpha, więc powinno pomóc rozwiązanie tam stosowane czyli usunięcie z płytki ecoala kondensatora wlutowanego na wyjściu zasilania.


PS:
Dobrze byłoby gdybyś podał typ przekaźnika i schemat połączeń , byłoby łatwiej coś doradzić, a tak trzeba się domyślać co masz na myśli.
2013-03-10 16:46
  wdot Posty: 8 Ostrzeżenie: 0

Moje boje z ... 


Dołożyłem żarówkę, zgodnie z sugestią starplus'a. Działa !, chociaż nie jest to idealne rozwiązanie. Gdy żarówka się spali, ponownie będę maił ciągłą informacje o pracy podajnika na wejściu do PCL. :-(.
O pompach Alfa czytałem, ale nie koniecznie chciałby ingerować w sam sterownik, usuwając kondensatory, tylko na potrzeby podłączenia przekaźnika. Użyłem Relpola R15 250V.







 Z niego chciałbym otrzymać sygnał zwarty - rozwarty aby wysterować przekaźnik PCL. Przekaźnik programowalny, którego użyłem to Zelio SR2B121BD i posiada tylko wejścia 24v. W nim umieściłem całą logikę rewersu: czasy, ilość powtórzeń, alarmy, (jeśli ktoś był zainteresowany, mogę pomóc w  kwestii programowania).
 





Gdyby ktoś mógłby mi podpowiedzieć co wstawić zamiast żarówki, albo jakiego przekaźnika użyć aby było to rozwiązanie pewne, byłoby super.
Pozdrawiam
Pierwsza stronaPoprzednia strona5 / 8Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: adam777, Arturro, Bystrz11B, damzmu, dawid2201, Dolar-, endriuu, JanBed, Jgab, nacz0, ogniwojaw, piotrnikolajuk, progrestyl, slawekc, Sterownik_M8, streleca, Szymon2012