Forum eCoal.pl Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika. Subskrybuj | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
Stan
|
Jednak tak się nie da, muszę wymyślić coś innego.
|
|||
|
||||
tesel
|
Stan napisał » 2012-10-19 11:58 Jednak tak się nie da, muszę wymyślić coś innego. Wrzuć schemat to może coś wymyślimy. Ile cofnięć chcesz wykonać w jednym cyklu? |
|||
|
||||
Stan
|
||||
|
||||
Stan
|
Schematy przerysowałem na czysto bo orginałów na pewno byście nie odczytali.
Kupiłem na allegro RTx152 i na nim zrobię zabezpieczenie przed oscylacją, mam zamiar zezwolić tylko na jeden rewers w cyklu. Jak się nie uda to trudno niech zrywa zawleczkę, na 100% nie da się zabezpieczyć a jak na razie to bardzo zwiększyłem szanse na wyjście z impasu. Doświadczenia jakie robiłem wykazały że kilkukrotna zmiana kierunku w jednym cyklu tak mocno obciąża układ elektryczny eCoala że przepalają się bezpieczniki i wolę nie sprawdzać co pójdzie nastepne |
|||
|
||||
krzy
|
Jeśli pali ci bezpieczniki sterownika to zawsze mozesz wyjscie sterownika traktować jako sterowanie a silnik zasilać osobnym napięciem.
|
|||
|
||||
Stan
|
Też racja, i jak będzie trzeba to może tak zrobię .
Na razie doszedłem do wniosku że jeden rewers powinien wystarczyć, a gdyby trzeba było to rozbudować to przecież nie ma problemu. |
|||
|
||||
tesel
|
Stan napisał » 2012-10-20 10:06 Też racja, i jak będzie trzeba to może tak zrobię . Na razie doszedłem do wniosku że jeden rewers powinien wystarczyć, a gdyby trzeba było to rozbudować to przecież nie ma problemu. Zobacz jaj ja to proponowałem; http://esterownik.pl/forum/posty,27/nowe-pomysly-udogodnienia?m=7956#7956 |
|||
|
||||
Stan
|
Chyba Twojego rozwiązania nie da się przenieść na moje.
Kupiłem już RTx152 za 40 zł na allegro, i na nim wykonam ograniczenie do jednego cyklu i zabezpieczenie przed oscylacją. Układ w całości działa, przeszedł pomyślnie testy, oscylacja jest możliwa aczkolwiek mało prawdopodobna, jednak na tyle że trzeba zrobić zabezpieczenie. Teraz czekam na rzeczywiste zadziałanie bo testy testami a życie życiem, podłączyłem się do styków Kont w eCoalu więc będzie wiadomo jak się to stanie. |
|||
|
||||
krzysIO
|
Stan może wyczaiłeś przy jakim prądzie zrywa zawleczkę fi5 8.8 ??
|
|||
|
||||
Stan
|
Niestety nie, jak napisałem roboczy to ok 0,6 (w instrukcji napisano 0,8) , rozruch to nieco ponad 2 A.
Ja siebie ustawiłem 1A na tyle dokładnie na ile pozwolił mi ten dzyndzelek w przekaźniku. Zakładam że prąd przy zrywaniu będzie co najmniej taki jak rozruchu. |
|||
|
||||
Stan
|
Na koniec parę uwag: dodatkowy przekaźnik czasowy załączany z rewersu przerywa obwód sterowania rewersem przez kilka sekund po jego wyłączeniu, dzięki temu załatwiamy sprawę wykonania tylko jednego rewersu w cyklu.
W czasie testów okazało się że jednoczesne przełączanie dwóch przekaźników (zmiana kierunku obrotów i zmiana źródeł zasilania) powoduje iż czasem występuje zwarcie ( zależnie od tego który zadziałał pierwszy) co powodowało przepalenie bezpieczników w eCoalu, konieczne jest opóźnienie przełączenia zasilania w stosunku do zmiany obrotów, z powodu braku wolnych styków w przekaźniku zmiany kierunku obrotów konieczne było dołożenie jeszcze jednego przekaźnika który załącza przekaźnik zmiany źródeł zasilania. To wszystko, wielokrotnie wykonane testy potwierdziły prawidłowe działanie systemu. Ale znając życie to okaże się iż od teraz powody do zerwania zawleczki już nie wystapią |
|||
|
||||
krzysIO
|
Stan napisał » 2012-10-24 21:22 Na koniec parę uwag: dodatkowy przekaźnik czasowy załączany z rewersu przerywa obwód sterowania rewersem przez kilka sekund po jego wyłączeniu, dzięki temu załatwiamy sprawę wykonania tylko jednego rewersu w cyklu. W czasie testów okazało się że jednoczesne przełączanie dwóch przekaźników (zmiana kierunku obrotów i zmiana źródeł zasilania) powoduje iż czasem występuje zwarcie ( zależnie od tego który zadziałał pierwszy) co powodowało przepalenie bezpieczników w eCoalu, konieczne jest opóźnienie przełączenia zasilania w stosunku do zmiany obrotów, z powodu braku wolnych styków w przekaźniku zmiany kierunku obrotów konieczne było dołożenie jeszcze jednego przekaźnika który załącza przekaźnik zmiany źródeł zasilania. To wszystko, wielokrotnie wykonane testy potwierdziły prawidłowe działanie systemu. Ale znając życie to okaże się iż od teraz powody do zerwania zawleczki już nie wystapią Wystąpią na 100% Gratulacje ze działa, ale trochę drogo to chyba wyszło? http://allegro.pl/avt1459-uklad-czasowy-i2668826483.html jakby poszperał w tych AVT to znalazby chyba wszystko do rewersu, a jak by to samomemu pokompletowal to juz zupełna taniocha by była |
|||
|
||||
darase
|
Stan dobra robota, moje uznanie
|
|||
|
||||
Stan
|
Dokładnie, tanio nie jest. Ja w zasadzie wykosztowałem się tylko na EPP620 i skrzynkę resztę miałem za free.
Tyle że EPP jest nie potrzebny, można zastosować jakiś znacznie tańszy nadprądowy, czasowe pasujące do układu można kupić na allegro za ok 40 zł plus zwykłe za ok 15 zł wychodzi ze skrzynką ok 300 zł, czyli tyle ile ja dałem za EPP. No cóż ale bycie prekursorem jest kosztowne |
|||
|
||||
Stan
|
Generalnie to najtaniej byłoby oprogramować jakąś atmegę.
Byłoby malutkie toto i tanie jak barszcz, tylko komu by się chciało dla pojedynczych sztuk. Ale może ES w nowym sterowniku coś takiego zrobi? |
|||
|
||||
krzysIO
|
Stan jak twój układzik autorewersu.
Zadziałał choć raz. |
|||
|
||||
Stan
|
Nie miał jeszcze okazji.
|
|||
|
||||
zen
|
Na początek - witam wszystkich forumowiczów.
Od kilku dni mam problem z zacinającym się silnikiem, motoreduktorem albo ze ślimakiem. Objaw jest taki, że silnik (przynajmniej w jego okolicach) cichutko brzęczy ale nie kręci i nie zrywa zawleczki. Na początku ruszałem ślimakiem w tył i przód i pomagało. Ostatnio wystarczy, że walnę lekutko w końcówkę ślimaka i też pomaga. (?) Pytanie moje do Was jest - o co chodzi wy tym wszystkim. Niby jest teraz dobrze ale na jak długo? A niepokój zasiany jest ... Może ktoś już miał podobny problem - proszę o radę. Pozdrawiam. |
|||
|
||||
konto usunięte
|
zen napisał » 2012-11-04 17:38 U mnie był to kondensator silnika.Może ktoś już miał podobny problem - proszę o radę. |
|||
|
||||
zen
|
Dzięki Verb,
a czy ten kondensator to ten na wierzchu - taki biały? |
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||