Forum eCoal.pl Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika. Subskrybuj | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
tesel
|
minertu napisał » 2012-10-14 22:30 tesel napisał » 2012-10-14 22:07 ja też bardziej niż obcego powietrza w zasobniku bardziej obawiam się kopcenia z wentyla.Myślę o wyprowadzeniu wentyla do komina. Do komina? A w kominie ciągu nie ma? Racja.Mogłoby zassać żar do pojemnika.Kurdę.To gdzie? Pamiętam Twoją suszarkę. |
|||
|
||||
Stan
|
Chyba na muratorze czytałem jak któryś z Zawijanów opisywał że podczas testowania tego rozwiązania taka sytuacja wystąpiła i zagotowało im olej w przekładni .
Tak więc sytuacja może wystąpić i lepiej jej zapobiegać niż likwidować skutki albo i co gorszego. |
|||
|
||||
minertu
|
Po zasypie używaj dosuszania max 2 dni a później zastaw.
To co zaobserwowałem to problemy są przy silnych wiatrach. Jak jest spokojnie to jest ok. Dziś zasypywałem i dosuszanie nie było zamknięte. |
|||
|
||||
tesel
|
Myślałem o zaworze,o jakim pisał Verb i tylko trochę otworzyć.Albo jak sugerował Stan,elektrozawór.Otwierany cyklicznie.
|
|||
|
||||
krzy
|
Stan napisał » 2012-10-14 22:42 Chyba na muratorze czytałem jak któryś z Zawijanów opisywał że podczas testowania tego rozwiązania taka sytuacja wystąpiła i zagotowało im olej w przekładni . Tak więc sytuacja może wystąpić i lepiej jej zapobiegać niż likwidować skutki albo i co gorszego. W celu zapobiegania można ustawić maksymalną temperaturę podajnika na mniejszą wartość. Od incydentu z niedomkniętą klapą mam nastawioną najniższą możliwą. |
|||
|
||||
tesel
|
To chyba nie zapobiega tylko alarmuje.
|
|||
|
||||
minertu
|
Stan napisał » 2012-10-14 22:42 Sprawa jest prosta ,wysusz na maksa paliwo i syp suche do podajnika bo nikt ci gwarancji nie uzna jak ci blachę zeżre.Chyba na muratorze czytałem jak któryś z Zawijanów opisywał że podczas testowania tego rozwiązania taka sytuacja wystąpiła i zagotowało im olej w przekładni . Tak więc sytuacja może wystąpić i lepiej jej zapobiegać niż likwidować skutki albo i co gorszego. |
|||
|
||||
minertu
|
tesel napisał » 2012-10-14 23:02 Zapobiega.
To chyba nie zapobiega tylko alarmuje. |
|||
|
||||
tesel
|
Racja.Źle zrozumiałem.
|
|||
|
||||
Stan
|
Wykonałem dzisiaj większość połączeń dla autorewersu podajnika, nie spodziewałem się że to wyjdzie takie skomplikowane.
Jak nic nie stanie na przeszkodzie to jutro dokończę i rozpocznę testy, potem zamieszczę schemat. |
|||
|
||||
krzysIO
|
Trzymam kciuki!
Jak masz zamiar sprawdzić przeciążenie silnika? Ciekawy jestem jak się sprawdzi przy czasie podawania ustawionym na 3 sek. |
|||
|
||||
darase
|
Do tego wszystkiego przydałby się informatyk
Procedura np. płynie prąd, silnik lub/i podajnik pracuje -OK, płynie prąd, silnik lub/i podajnik zatrzymany wtedy cofamy ślimakiem 1/4 obrotu i do przodu, dajemy to w pętlę i np. po trzeciej próbie cofnięcia, alarm: podajnik zatrzymany, ślimak zakleszczony. Być może w nowej platformie eCoala,Bruliego coś takiego będzie. Odpukać dwa sezony bez zerwanej zawleczki. |
|||
|
||||
krzysIO
|
Dziwi mnie to, że takiego czegoś nie ma sterownik.
Każda lepsza niszczarka do papieru ma taki układ jako automat, a te tańsze mają przełącznik zmiany obrotów. W niszczarce podobnie jak w podajniku może się coś zatkać. |
|||
|
||||
strzecha
|
Może się mylę, ale znaczenie ma zapewne profil (przekrój) ślimaka. Jest on z pewnością tak skonstruowany by jak najefektywniej pchać węgiel w tylko jedną stronę. Wyobraź sobie śmigło samolotu. Założenie go na lewą stronę na silnik i nadanie mu obrotów wcale nie będzie oznaczać że wytworzy ono wystarczający ciąg. Inna kwestia to uszczelnienie przekładni. Ktoś już na forum wspominał o zbierającym się tam syfie. Jeśli ślimak będzie się cofał cały najdrobniejszy syf idzie w przekładnie.
|
|||
|
||||
darase
|
Chodzi tylko albo aż o odblokowanie ślimaka, to może być nawet 1/8 obrotu.
Jak dawniej mieliło się mięso to też potrzebny był bieg wsteczny. |
|||
|
||||
Stan
|
Jestem po pierwszych testach, układ działa ale nie wiem jeszcze jak zachowa się podczas rzeczywistego przeciążenia gdyż takiego nie wywoływałem (mam pełen zasobnik i nie chce mi się go wywalać). Symulację robiłem ustawiając przekaźnik na prąd roboczy, tu uwaga trzykrotnie wykonałem taką próbę iż pozwoliłem układowi wpaść w oscylację i po kilkukrotnym przełączeniu kierunku obrotów zawsze przepalały się bezpieczniki rurkowe 4A w eCoalu.
Tak więc na pewno trzeba zabezpieczyć układ przed oscylacją, właśnie nad tym myślę. |
|||
|
||||
Stan
|
Kolejna uwaga to przekaźnik EPP 620 to przerost formy nad treścią, i nie chodzi o to że źle działa bo działa dobrze ale wszystkie dodatkowe bajery które posiada zupełnie się tutaj nie przydadzą.
Tak więc nie ma sensu za nie przepłacać, wystarczy kupić przekaźnik nadprądowy z zakresem działania 0,5 do 2 A. |
|||
|
||||
Stan
|
Części potrzebne do zbudowania układu oprócz przekaźnika nadprądowego to (w nawiasie będę podawał czego ja użyłem , ale nie muszą być te same ja takie po prostu miałem):
Przekaźnik 230V 5A cztery pary zestyków - dwie sztuki (RelPol R15) Przekaźnik czasowy , zakres działania 0 do 1 sekundy - jedna sztuka (RTx-132) Przekaźnik czasowy , zakres działania 0 do 30 sekund - jedna sztuka (RTx-163) Do tego oczywiście podstawki pod wszystkie elementy. To wszystkie części aktywne, oczywiście do tego potrzebne jest pudełko w którym to umieścimy, kable, złącza itd. Nie ma tutaj części potrzebnych do zabezpieczenia przed oscylacją, gdyż jeszcze jej nie wykonałem. |
|||
|
||||
Stan
|
Dalej, czas opóźnienia pomiaru prądu na starcie (aby pominąć prąd rozruchu) to jest ok 0,5 sek, ja ustawiłem u siebie 0,6.
Tak nawiasem mówiąc to prąd rozruchu wynosi nieco powyżej 2 A, dokładniej nie mogę tego określić. Przekaźnik nad prądowy mam ustawiony na ok 1A , a czas rewersu na 15 sekund co odpowiada 1/4 obrotu ślimaka. Na czas rewersu, zasilanie brane jest bezpośrednio z sieci 230V. |
|||
|
||||
Stan
|
Dzisiaj w nocy wpadłem na pomysł zabezpieczenia układu przed oscylacją, potrzebny jest tylko jeden zwykły przekaźnik oczywiście odpowiednio podłączony
Zmontuję to i dzisiaj wieczorem powinny być schematy, o ile jeszcze kogokolwiek to interesuje. |
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||