Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  bruli.pl v3.5  Głowice TH2 na wszystkich grzejnikach a praca pompy CO1 Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
2017-12-03 02:21
  karaluch Posty: 12 Ostrzeżenie: 0
Witam.
Od kiedy zacząłem mieszkać w obecnym domu, wszystkie kaloryfery w domu miałem odkręcone ma max a pracą pompy CO1 zarządzał sterownik Bruli v3.5
Czyli gdy czujnik temperatury wewnętrznej ( idący po kablu do sterownika) wskazał, że w pomieszczeniu została osiągnięta zadana temperatura, sterownik wyłączał pompę CO1.
No ale ostatnio szarpnąłem się i na wszystkie kaloryfery w domu kupiłem głowice termostatyczne TH2 i mam problem (dobrze, że w czarny piątek była taka obniżka, bo przy regularnych cenach to prawdziwy rozbój w biały dzień ).
Jak ustawię typ obwodu CO1 na:
Pompa CO + zawór 4D + reg. pokojowy,
to po osiągnięciu ustawionej temperatury na czujniku temperatury wewnętrznej pompa się wyłącza mimo, że w pozostałych pokojach jest "zimno" a głowice są w 100% otwarte. (Gdy czujnik temperatury w ustawieniach obwodu CO1 zmienię z "czujnika na płycie" na któryś pokój to sytuacja jest analogiczna, tylko pompa CO1 wyłącza się po osiągnięciu wymaganej temperatury w danym pokoju a reszta pomieszczeń jest niedogrzana.)

Kiedy typ obwodu CO1 ustawię na:

Pompa CO + zawór 4D,
to pompa CO1 pracuje cały czas nawet jak wszystkie głowice są zamknięte (0%).
No i tu moje pytanie do twórców systemu:
Czy ja czegoś jeszcze nie wiem o ustawieniach koniecznych do wprowadzenia w sterowniku po dołączeniu do układu głowic TH2?
Jeśli jednak moje ustawienia są prawidłowe i nie można wyeliminować powyższych problemów na dzień dzisiejszy, to kiedy programiści wprowadzą aktualizacje oprogramowania z funkcją CO1:

Pompa CO + zawór 4D + głowice TH2
w którym to, po zamknięciu ostatniej głowicy TH2 sterownik wyłączy pompę CO1, a po otwarciu co najmniej 1 głowicy sterownik włączy pompę CO1? Funkcja wydaje się tak logiczna i prosta do zaprogramowania, że aż niewiarygodna, że jeszcze jej nie ma. Dlatego stawiam jednak na to, że to moja wiedza tu zawodzi i ja nie potrafię tej funkcji uruchomić.
Opcja ta byłaby o tyle fajna, że jeśli pompę CO1 ma się z funkcja AUTOADAPT, to ona sama dostosowuje swoją moc do potrzeb danej chwili ( czytaj oporów przepływu w układzie) i niepotrzebnie "nie mieli" wody w miejscu gdy przepływ jest ograniczony przez zamknięte głowice termostatyczne.
Z niecierpliwością czekam na odpowiedź, bo spać nie mogę a lubię
Pozdrawiam fanów i twórców Bruli.pl v3.5
2017-12-03 07:20
  sq9tbu Posty: 701 Ostrzeżenie: 0
Ja mam tak i pompa działa cały czas


 Obwód CO 1 - ogólne


Typ obwodu
Pompa CO + zawór 4D + reg. pokojowy

Typ regulatora pokojowego
Czujnik temperatury

 Obwód CO 1 - temperatura w pomieszczeniu


Programator temp. wewnętrznej


Temperatura wewn. niska
30,0 °C

Temperatura wewn. normalna
30,0 °C

Temperatura wewn. komfortowa
30,0 °C

Histereza temp. wewn.
1,0 °C

Czujnik temperatury
Pokój: MATEUSZA


Przy zakręceniu głowic mam bajpas na grzejniku łazienkowym który pracuje cały czas.
Można by pomyśleć o tym by się wyłączała jak głowice się zamkną. 
Jest funkcja która załącza pompę i otwiera wszelkie głowice na max  jak temperatura na kotle przekroczy chyba 80.



2017-12-19 15:29
  brapiecykdom Posty: 2 Ostrzeżenie: 0
Te rozważania nie bardzo mają sens jeżeli po zamknięciu wszystkich głowic wyłączy się pompa to nastąpi wychłodzenie układu. Po uruchomieniu pompy zamiast grzania nastąpi chłodzenie i rozchwianie układu.
2017-12-19 21:04
  adam3773 Posty: 43 Ostrzeżenie: 0
Ustaw Zatrzymanie pompy po dogrzaniu pomieszczenia na nie 
2017-12-23 01:32
  karaluch Posty: 12 Ostrzeżenie: 0
Bez obrazy, ale czy któryś z Was ma wszystkie głowice termostatyczne typu TH2? Bo mam wrażenie, że odpisuje mi mój dziadek świętej pamięci.
brapiecykdom - stary jaki Ty masz układ ? 
Skoro dane pomieszczenie się dogrzeje, to głowica musi zamknąć przepływ. Jeśli wszystkie pomieszczenia się dogrzeją to we wszystkich pomieszczeniach głowice zamkną przepływ. Wtedy właśnie pompa "mieli w miejscu" bo nie ma układ CO1 przepływu. Skoro każdy grzejnik w domu jest połączony z kotłownią dwiema swoimi rurkami to każde zamknięcie, którejś z głowic powoduje, że część układu Ci się wychłodzi. Jeśli zamkną się wszystkie głowice to normalne jest, że cały układ z kaloryferami ci się wychłodzi.
Stary czy Ty przypadkiem nie masz układu ogrzewania z przed 30 lat? Wychodzą Ci z pieca dwie rury 3 i biegną sobie od kaloryfera do kaloryfer i za każdym z nich zmniejsza się ich średnica aż do 0,5...?

Jeśli ktoś nie jest w stanie z mojego opisu wyobrazić sobie mojego układu, to  proszę o konkretne pytania i wtedy wyjaśnię nieścisłości.
U mnie cały układ wygląda następująco:
CWU - pompa oraz równolegle bajpas z zaworem kierunkowym (nie wiem dokładnie jak to się nazywa) + pompa cyrkulacyjna. Pompa CWU "robi" jako ochrona powrotu.
CO1 -
zawór 4D sterowany przez sterownik bruli V3.5, pompa z funkcją AUTOADAPT, skrzynka z rozdzielaczem, kaloryfery z głowicami TH2. No i po kablu czujnik temperatury wewnętrznej umieszczony w pokoju dziennym (był potrzebny gdy nie miałem zamontowanych głowic na kaloryferach ale okazuje się, że teraz też muszę go mieć...).
CO2 podłogowe - zawór 3D (zwykły z temperaturą ustawioną pokrętłem na stałą wartość około 40C ), pompa, skrzynka z rozdzielaczem na 3 pomieszczenia. Na ścianie w jednym z tych pomieszczeń mam czujnik temperatury po kablu i od niego zależy czy podłogówka grzeje wszędzie czy nigdzie. 

Jeszcze jedna ciekawostka: wszystkie pomieszczenia są dogrzane, głowice kolejno zamykają przepływ na kaloryferach do zera, pompka "mieli" więc wodę w miejscu a to z kolei powoduje, że za zaworem 4D temperatura spada (z braku przepływu wody). Skoro temperatura spada to sterownik z czasem otwiera zawór 4D w pozycję 100%. No ale skoro nie ma przepływu bo kaloryfery są pozakręcane i pompka "mieli" w miejscu, to temperatura za zaworem nie rośnie. No i tu pojawia się kolejna niedoskonałość sterownika bruli (ale znów ja jestem tępy). Pokazuje on na wyświetlaczu otwarcie zaworu 4D na 100% a mimo to nadal co kilkadziesiąt sekund próbuje on dalej otwierać zawór 4D.
Czyli dochodzimy do następującego absurdu: mamy dogrzane wszystkie pomieszczenia a sterownik cały czas zmusza pompę, w tym momencie, do
bezsensownej pracy, mimo braku przepływu. Ponadto nadal chce utrzymywać zadaną temperaturę za zaworem 4D i mimo pełnego jego otwarcia cały czas zmusza siłownik zawodu 4D do dalszej próby otwarcia jeszcze bardziej. (Jestem z zawodu inżynierem mechaniki i dla mnie to wygląda tak, jak bym jechał samochodem i chciał zahamować wciskając jednocześnie pedał hamulca i gazu).


Zależy mi na wypowiedzi w mojej kwestii kogoś z Elektro-System, bo chciałbym podjąć konstruktywną dyskusję.

Z góry dziękuję za rady typu: mam bajpas, mam w jednym pomieszczeniu ustawioną temperaturę na 30C, etc...etc...
Gdybym chciał mieć prosty układ CO, to kupił bym sobie najprostszy sterownik do pieca, zrobił bym grawitacyjną cyrkulację i przepuszczałbym  przez komin 10 ton węgla na sezon.


2017-12-25 00:49
  artur1973 Posty: 78 Ostrzeżenie: 0
adam3773 napisał » 2017-12-19 21:04
Ustaw Zatrzymanie pompy po dogrzaniu pomieszczenia na nie 
tak jest



dodane 2017-12-25 00:49
karaluch napisał » 2017-12-23 01:32
Bez obrazy, ale czy któryś z Was ma wszystkie głowice termostatyczne typu TH2? Bo mam wrażenie, że odpisuje mi mój dziadek świętej pamięci.
brapiecykdom - stary jaki Ty masz układ ? 
Skoro dane pomieszczenie się dogrzeje, to głowica musi zamknąć przepływ. Jeśli wszystkie pomieszczenia się dogrzeją to we wszystkich pomieszczeniach głowice zamkną przepływ. Wtedy właśnie pompa "mieli w miejscu" bo nie ma układ CO1 przepływu. Skoro każdy grzejnik w domu jest połączony z kotłownią dwiema swoimi rurkami to każde zamknięcie, którejś z głowic powoduje, że część układu Ci się wychłodzi. Jeśli zamkną się wszystkie głowice to normalne jest, że cały układ z kaloryferami ci się wychłodzi.
Stary czy Ty przypadkiem nie masz układu ogrzewania z przed 30 lat? Wychodzą Ci z pieca dwie rury 3 i biegną sobie od kaloryfera do kaloryfer i za każdym z nich zmniejsza się ich średnica aż do 0,5...?

Jeśli ktoś nie jest w stanie z mojego opisu wyobrazić sobie mojego układu, to  proszę o konkretne pytania i wtedy wyjaśnię nieścisłości.
U mnie cały układ wygląda następująco:
CWU - pompa oraz równolegle bajpas z zaworem kierunkowym (nie wiem dokładnie jak to się nazywa) + pompa cyrkulacyjna. Pompa CWU "robi" jako ochrona powrotu.
CO1 -
zawór 4D sterowany przez sterownik bruli V3.5, pompa z funkcją AUTOADAPT, skrzynka z rozdzielaczem, kaloryfery z głowicami TH2. No i po kablu czujnik temperatury wewnętrznej umieszczony w pokoju dziennym (był potrzebny gdy nie miałem zamontowanych głowic na kaloryferach ale okazuje się, że teraz też muszę go mieć...).
CO2 podłogowe - zawór 3D (zwykły z temperaturą ustawioną pokrętłem na stałą wartość około 40C ), pompa, skrzynka z rozdzielaczem na 3 pomieszczenia. Na ścianie w jednym z tych pomieszczeń mam czujnik temperatury po kablu i od niego zależy czy podłogówka grzeje wszędzie czy nigdzie. 

Jeszcze jedna ciekawostka: wszystkie pomieszczenia są dogrzane, głowice kolejno zamykają przepływ na kaloryferach do zera, pompka "mieli" więc wodę w miejscu a to z kolei powoduje, że za zaworem 4D temperatura spada (z braku przepływu wody). Skoro temperatura spada to sterownik z czasem otwiera zawór 4D w pozycję 100%. No ale skoro nie ma przepływu bo kaloryfery są pozakręcane i pompka "mieli" w miejscu, to temperatura za zaworem nie rośnie. No i tu pojawia się kolejna niedoskonałość sterownika bruli (ale znów ja jestem tępy). Pokazuje on na wyświetlaczu otwarcie zaworu 4D na 100% a mimo to nadal co kilkadziesiąt sekund próbuje on dalej otwierać zawór 4D.
Czyli dochodzimy do następującego absurdu: mamy dogrzane wszystkie pomieszczenia a sterownik cały czas zmusza pompę, w tym momencie, do
bezsensownej pracy, mimo braku przepływu. Ponadto nadal chce utrzymywać zadaną temperaturę za zaworem 4D i mimo pełnego jego otwarcia cały czas zmusza siłownik zawodu 4D do dalszej próby otwarcia jeszcze bardziej. (Jestem z zawodu inżynierem mechaniki i dla mnie to wygląda tak, jak bym jechał samochodem i chciał zahamować wciskając jednocześnie pedał hamulca i gazu).


Zależy mi na wypowiedzi w mojej kwestii kogoś z Elektro-System, bo chciałbym podjąć konstruktywną dyskusję.

Z góry dziękuję za rady typu: mam bajpas, mam w jednym pomieszczeniu ustawioną temperaturę na 30C, etc...etc...
Gdybym chciał mieć prosty układ CO, to kupił bym sobie najprostszy sterownik do pieca, zrobił bym grawitacyjną cyrkulację i przepuszczałbym  przez komin 10 ton węgla na sezon.


sam jestem ciekaw co ci odpowiedzą a właściwie to czy w ogóle ci odpowiedzą-do tego dochodzi jeszcze brak sterowania zaworem 3D
2017-12-25 14:52
  adam3773 Posty: 43 Ostrzeżenie: 0
Nie tak nie jest. Ustawienia - obwody CO 1- zawór 4d - wył.pompy po dogrzaniu pomieszczenia ma być NIE
dodane 2017-12-25 14:46Aaa i jeden kaloryfer Musi być bez zaworu termostatyczny go ,u mnie drabinka w łazience tam nigdy nie jest za gorąco  
dodane 2017-12-25 14:52Ale jako inż. to takie rzeczy powinieneś wiedzieć ,wystarczy zdrowa logika że jak wszystko pozakręcasz ( samo się zakręci przez termostaty) to będzie Bigos a i pompa też z tego powodu szczęśliwa nie będzie.
2017-12-26 08:45
  sq9tbu Posty: 701 Ostrzeżenie: 0

Czyli dochodzimy do następującego absurdu: mamy dogrzane wszystkie pomieszczenia a sterownik cały czas zmusza pompę, w tym momencie, do bezsensownej pracy, mimo braku przepływu. Ponadto nadal chce utrzymywać zadaną temperaturę za zaworem 4D i mimo pełnego jego otwarcia cały czas zmusza siłownik zawodu 4D do dalszej próby otwarcia jeszcze bardziej. 
No te 2 rzeczy faktycznie są do przemyślenia przez ESPo co pompa ma pracować jak pomieszczenia są dogrzane. Utrzymywać temperaturę zadaną za zaworem 4D? Jedyne co przychodzi do głowy to to że może to działa w ten sposób że wyłącza pompę tylko wtedy gdy na grzejnikach są elektroniczne głowice z ES i pokażą w systemie dogrzanie pomieszczeń.  Tego nie sprawdziłem.   Jest jeszcze opcja listwy elektronicznej do podłogówki gdzie wiem że jak temperatura osiągnie zadaną w pomieszczeniach to siłowniki zamykają pętle ale czy sterownik wyłącza wtedy pompę podłogówki podpiętą  w tą listwe? Ameno ty masz komplet. Ustawiłbyś w pokojach zadaną np 18 bo pewnie masz więcej teraz i sprawdził czy pompa staje. Kiedyś gdzieś pisałem że u mnie zawór 4d chce się zamykać pomimo iż krańcówka go wyłącza a na schemacie jest już 0. Mimo to sterownik chce go pchać dalej ku zamknięciu. 
2017-12-26 09:01
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
Według instrukcji jest napisane ze przy domknięciu wszystkich siłowników pompa podłaczona do listwy , ma się zatrzymać .
Pisałem w osobnym wątku że siłowniki sie nie zamykają i  pompa się nie zatrzymuje np. w przypadku kiedy włączy sie priorytet CWU , a zawór 4d się zamyka , następuję wtedy mieszanie wody , w pętlach chłodniejszych i cieplejszych , co jest bezsensowne .
Co do 4d to u mnie jest sytuacja że siłownik nawet jak jest zamknięty na max to cały czas dioda sie świeci jakby chciał zamykać dalej , dopiero po kilku minutach przestaje .
Histereza temp wewnętrznej wydaje sie ze min jest 0,3* i działa tylko w dół , przydały się jakiś PID , algorytm do sterowniem temp. podłogówki , a nie za zasadzie grzejemy podłogę np 30* zasilnia , podłoga osiaga temp max , temp wew osiagneła zadana i wtedy podłoga staje az do momentu kiedy temp wew zadana spadnie - histereza , podłoga ma za duzą bezwładność na takie sterowanie .
2017-12-26 18:21
  sq9tbu Posty: 701 Ostrzeżenie: 0
No to już są opcje do poprawki w następnym updejcie.
2018-01-03 20:28
  karaluch Posty: 12 Ostrzeżenie: 0
artur1973 to, że mam przy podłogówce zawór 3D, który nie jest sterowany przez sterownik, nie ma znaczenia, bo jest on termostatyczny mechanicznie (analogowo - no nie wiem jak jeszcze inaczej Ci go nazwać żebyś zrozumiał).
Zresztą, co ma układ CO2 (czyli podłogówka) do problemem w układzie CO1? Dwie różne pompy, dwa różne typy pomieszczeń, dwa różne układy grzania.
Podłogówka działa mi wyśmienicie i jej nie mieszajmy do problem. Ponadto przypominam, że jak już pisałem, podłogówka ma swoją własną pompę.
Problem jest w CO1.
P.S. Jak mi jeszcze raz ktoś napisze, że muszę mieć jeden kaloryfer otwarty na max to zgłoszę go do admina, że sieje spam w temacie.
Póki co musiałem w jednym pomieszczeniu otworzyć głowicę na max, bo przecież bym rozpierniczył albo pompkę albo zawór 4D.
Ale jeszcze raz tłumaczę: nie po to wydałem jak dla mnie grubą kasę na rozbudowę układu CO i kotłowni, żeby teraz grzać łazienkę do 30* i tracić na opał z tego tytułu. Ponadto stwierdzenie, że w łazience im cieplej tym lepiej mi nie odpowiada, bo jak za przeproszeniem sram, to nie chcę się pocić.
Ja chce tylko żeby programiści uwzględnili (lub jeśli po prostu tego nie umiem to mi wskazali jak to zrobić), że jak ktoś kupił od ES głowice TH2 na wszystkie kaloryfery, to po dogrzaniu wszystkich pomieszczeń pompa w obiegu CO1 powinna się zatrzymać a sterownik powinien przestać dążyć do utrzymania temperatury za zaworem 4D do ustawionej na programatorze ( tak jak w przypadku gdy nie  ma się głowic TH2 a czujnik temperatury wewnętrznej wskazuje dogrzanie pomieszczenia - sterownik zatrzymuje pompę i ustawia zawór 4D do pozycji otwarcie 0%).
2018-01-03 20:46
  seba Posty: 355 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM
Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. 
Karaluch rozumiem o co Ci chodzi. Planujemy wprowadzić w każdym pokoju wybór obwodu CO (CO1/CO2), do którego jest podłączone pomieszczenie. W przypadku, tak jak piszesz zamkniętych wszystkich głowic lub siłowników dla danego obwodu CO, pompa w danym obwodzie zostanie zatrzymana.
Będzie taka możliwość - proszę o cierpliwość...
2018-01-04 16:46
  karaluch Posty: 12 Ostrzeżenie: 0
seba - bardzo dziękuję, za przeczytanie i ustosunkowanie się do mojego problemu. Miło przeczytać w końcu coś konstruktywnego.
Uzbrajam się więc w cierpliwość, ale mam nadzieję, że w przyszłym sezonie już to będzie działać. Jednocześnie trzymam kciuki żeby to była jeszcze część tego sezonu grzewczego
Pozdrawiam
Karaluch
2018-09-19 21:59
  PLUS-MAD Posty: 76 Ostrzeżenie: 0
Właśnie założyłem głowice TH2. Sparowane pokoje dodane. Niestety po wybraniu wysokiej temperatury np.26 stopni mimo, że w pokoju jest 23 to głowica nie otwiera się. Czy coś robię nie tak?Głowica po zamontowaniu po 30 sekundach wraca do swojej pozycji czyli zamyka zawór. Będę wdzięczny za podpowiedź.
2018-09-19 23:49
  seba Posty: 355 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM
W trybie Lato głowice sa zamknięte. Ustaw tryb Zima i sprawdź wtedy.
2018-09-20 08:26
  PLUS-MAD Posty: 76 Ostrzeżenie: 0
Wczoraj włączyłem tryb zima i to samo. Po odkręceniu TH2 od grzejnika ten zaczął robić się gorący. W ustawieniach temperatury zaznaczyłem 28 stopni żeby mieć pewność.  Pytanie w którym miejscu sprawdzić, że głowica się otworzyła ?
2018-09-20 08:48
  seba Posty: 355 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM
W aplikacji na telefonie w Ustawieniach, zakładka pokoje masz ustawiony parametr: Tryb pracy głowic: Zawsze zamknięte. Zmień go na Praca normalna



2018-09-20 09:32
  PLUS-MAD Posty: 76 Ostrzeżenie: 0
wielkie dzięki. Wszelkie rzeczy konfiguracyjne wykonuje na laptopie i z tego co widzę nie było tej funkcji. 
2018-09-20 10:05
  kowal Posty: 14 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM
Z komputera dostęp: W sterowniku Ustawienia -> Pokoje-> Tryb pracy głowicy.
2018-09-20 12:28
  PLUS-MAD Posty: 76 Ostrzeżenie: 0
jeszcze jedno pytanko. Do czego służy kalibracja ?
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: BBasiek32a, drewnianysklep, marekg, milosrohovsky, PiecWiktora