Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eCoal.pl v3.5  Duże Spalanie kotła EKO PLUS M26 Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona6 / 7Następna stronaOstatnia strona
2017-11-10 20:51
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0

gregors napisał » 2017-11-10 08:44
Faktycznie piec masz trochę za duży,  20kw by wystarczyło. 
Zmniejsz moce i ilość podań przeca nie ma jeszcze mrozów. 
U mnie na 8kw gdyby było 1.5 podania i 35% to by było idealnie

Piec to on ma dobry w oepm 26kw jest mocą maksymalną
Problemem może być wymiana instalacji na nową miedzianą wraz z nowymi grzejnikami do starego budownictwa gdzie zapotrzebowanie na ciepło jest spore i woda wracająca do pieca ma bardzo niską temperaturę ( za mała ilość wody w instalacji)
Ja jadę na starej instalacji. Grzejniki żeliwne bez termostatów rury początek 2cale tak że piec ma co grzać ale jak już zagrzeje to tylko podtrzymuję temperaturę w instalacji ona i tak odda ciepło do pomieszczeń.
W tej chwili na instalację 36stC powrót 32stC (wiem za niska)

Zrób to co pisał adamGA
 
adamGA napisał » 2017-10-27 21:10


Wyłącz ochronę powrotu przez CWU - ustaw tak jak byś miał 3cia pompę niech symuluje pracę zobaczysz co się dzieje. Lub zmniejsz na minimum ochronę powrotu. ZObaczysz co ci wraca z CO i ile puszcza zawór 4D. 


I wszystko może stać się jasne.
2017-11-11 08:16
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
Witam i dziękuję za porady i przepraszam że nie odpowiadam ale z przyczyn rodzinnych.Ale jestem, jest tylko jeden problem z tym zaworem 4D nie jest w automacie, ale na schemacie go utrzymuję bo widzę jaka jest temperatura za zaworem i nie muszę latać do piwnicy sprawdzać, przełączyłem CWU na pompę mieszającą, jestem ciekaw co się będzie działo. Zmiennie te moce również z 8 do 12 kW i nawiewy, ale nie wiem czy dzisiaj bo mam wyjazd i nie będę mógł obserwować tego co się dzieje w piecu, a lepiej mieć go na oku jak tylko będę miał chwilę to zastosuje się do sugestii
2017-11-11 08:34
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
Zostaw na razie tak jak będzie chodził stabilnie niech pokreśli wykresy.
Mnie też na razie nie będzie jak przyjadę to obejrzę
Jedno pytanie jaką pompkę masz na CWU? (energooszczędna)
I zrobić zdjęcie palnika podczas pracy albo opisać co tam się dzieje pamiętaj o BHP
2017-11-11 08:45
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
Pompę ma oszczędną Vilo, idzie teraz na 6 W
2017-11-12 00:10
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
I troszkę stało się jasne: Wykresy są bardziej stabilne. Nawet spalanie ciut spadło.
Zastanawiałem się dlaczego masz tak poszarpany wykres. I jest odpowiedź.
gmaj22 napisał » 2017-10-27 15:07

Skoro masz termostaty na grzejnikach, przekręć zawór 4D maksymalnie w prawo i zaobserwuj, co się będzie działo po załączeniu pompy CWU. 
Jeśli będzie OK, to należałoby wstawić zawór zwrotny przed zaworem 4D, żeby funkcjował jak należy .

Tu chyba miało być (Nie OK). Jeśli źle poprawiam to przepraszam z góry
gmaj22. Jeśli fotka instalacji jest aktualna. Sprawdź jeszcze czy pompka CWU nie jest ustawiona na III bieg jak jest spróbuj na I.
I nie rozumiem dlaczego tak nagle zrezygnowałeś z mocy 8/12  przechodząc na 12/16 przy okazji zwiększając prawie dwukrotnie dawkę paliwa ( zmieniłeś opał)? Statystyki były obiecujące.




2017-11-12 08:20
  gregors Posty: 259 Ostrzeżenie: 0
Jeżeli będziesz tak często zmieniał ustawienia to niestety, ale nikt Ci kolego nie będzie mógł pomóc. 
Nie dajesz szans sterownikowi.
2017-11-12 09:45
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
Witam panowie nic więcej nie zmieniałem, tylko zmieniłem parametr z pompą, i tak idzie piec do dzisiaj, właśnie zmiany trzeba wprowadzać po woli i od czekać jakiś czas żeby sterownik się dostosował. Żeczywiście na wykresie jak by mniej palił i częściej przechodził w potrzymanie jakieś światełko w tunelu, jeszcze 3 grzejniki brakuje termostatów i będą miały wszystkie powiem ci instalator już drugi tydzień się wybiera je zamontować ;( ale jak będą wszystkie to 4D dam na maxa na grzejniki i zobaczymy jak to pójdzie. i wtedy przełączę te moce 8 do 12 kW, czy nie czekać i przełączyć je już?? a zawór 4D dopiero jak będzie reszta termostatów? co wy na to??
2017-11-12 12:16
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
gregors napisał » 2017-11-12 08:20
Jeżeli będziesz tak często zmieniał ustawienia to niestety, ale nikt Ci kolego nie będzie mógł pomóc. 
Nie dajesz szans sterownikowi.


Przepraszam jak coś zmienialiśmy ale nie dawało mi spokoju dlaczego jego wykres wygląda tak:

I nie chodzi tu o powrót tylko zasilanie i kocioł.
2017-11-12 12:24
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
NO ja się na tym nie znam, teraz wydaje się że idzie lepiej piec, żeczywiście w powiększeniu dziwnie to wygląda mocno poszarpane. Z przestawieniem tej pompy jest lepiej. tylko powrót teraz skacze i poniżej norm?
2017-11-12 12:33
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
Prawdopodobnie bez tej przeróbki co pisał gmaj22 się nie obejdzie. Czyli zawór zwrotny.
Z ustswieniami niech faktycznie jeden ci coś poleca zmienić.
A co z tą pompą CWU? To ta co na zdjęciu i ustawiona na I bieg?
2017-11-12 12:51
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
Ale zawór zwrotny przed zaworem  4D na zasilaniu? zamontować, a ja mam zawór zwrotny za 4D ?? Już tego nie rozumiem co to da jak będzie przed 4D?
2017-11-12 13:01
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
Ja nie jestem hydraulikiem ale u siebie mam ZZ przed zaworem 3D a za wyjściem na CWU. Chodzi chyba o to żeby pompa CWU nie podciągała wody z zasilania kalafiorów tak jak to dzieje się prawdopodobnie u ciebie takie moje gdybanie
2017-11-12 13:05
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
w to miejsce miał by być ten zawór zwrotny gdzie pokazuje strzałka?? umiesz zrobić zdjęcie jak to u ciebie wygląda?

2017-11-12 16:33
  tadwit Posty: 9 Ostrzeżenie: 0
Witam! Też mam OEPM-a 26Kw, ogrzewam dom 190m2 (raczej słabo docieplony) i podobnie jak kolega Bandi próbuję zmniejszyć zużycie. W tej chwili spalam w granicach 20 - 25 kg na dobę (w domu ok.22st) i myślę, że nie jest źle, jednak w mrożne dni może to być o wiele, wiele więcej, dlatego już teraz szukam optymalnych ustawień. Palę chwałowickin żółtym pieklorzem i wydajje mi się, że że mam za dużo spieków żużlowych. Próbowałem zwiększać/zmniejszać powietrze ale w sumie nie wiele to daje. Dodam że też jestem nowy  (palę tym kociołkiem dopiero od tego sezonu) Ciekawi mnie jakie spalanie przy obecnych temperaturach mają inni użytkownicy? Będę wdzięczny za ewentualne dorady i porady bardziej doświadczonych kolegów. Pozdrawiam 
2017-11-12 17:20
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
Umiem
Ja mam 3 zawory zwrotne 2 widoczne trzeci schowany w głębi na powrocie ale też widoczny + 3 filtry 2 widać na zdjęciu trzeci jest na odejściu do CWU niestety nie podłączonym

2017-11-12 17:28
  gmaj22 Posty: 1507 Ostrzeżenie: 0
@Bandi 
Dokładnie w miejscu strzałki. Tu akurat bez znaczenia czy ZZ klapowy będzie na poziomej czy pionowej rurze.
Masz mocniejszą pompę cwu od c.o.. Bez ZZ i zaworze 4D ustawionym na połowę lub w stronę małego obiegu, pompa cwu jeśli ma większy przepływ/ciśnienie niz pompa c.o., zaciąga wodę z powrotu kotła (za pompą c.o. jest ZZ)
Zawór 4D ustawiony na pełny przepływ blokuje dla pompy cwu drogę z powrotu kotła.
Trzeba zapewnić mniejszy przepływ przez obieg cwu albo zmniejszając przepływ albo zaworem ZA pompą cwu lub na powrocie z bojlera, albo samym zaworem 4D, ustawiając go zawsze tak, aby przepływ przez niego kocioł-pompa c.o. był zawsze większy niż przepływ kocioł - pompa cwu. (czyli od "6" w górę-jesli skala prawidłowo założona). 
Najprościej to dać zasilanie cwu z drugiego króća kotła.
Obrazki wszystko wyjaśnią:


2017-11-12 17:41
  Vitis Posty: 167 Ostrzeżenie: 0
tadwit napisał » 2017-11-12 16:33
Witam! Też mam OEPM-a 26Kw,

Z wykresów można przypuszczać że masz podobnie do Bandi.
Jakbyś mógł wklej fotkę instalacji z kotłowni albo opisz jak i co idzie od pieca. Jakie masz pompy i na jakich biegach idą.
2017-11-12 19:22
  Bandi Posty: 82 Ostrzeżenie: 0
Co do zaworu 4D skala w ogóle nie była zdejmowana, jest od 1 do 6 czym bliżej szóstki tym większa  temperatura za zaworem i na grzejniki, gmaj22 super mi to opisałeś, ale dla mnie ta tematyka to kosmos sorry, więc jak pasuje te miejsce na ten zawór co zrobiłem strzałkę to tak przekaże instalatorowi że przed pompom na CWU ma być zawór zwrotny zabudowany i tak jak ty mi namalowałeś czerwone strzałki. Twoja kreska czerwona na zaworze 4D oznacza otwarcie na full na grzejniki a żółta to pół na pół. ale nie wiem czy przed tą zimą bo gościu już na zabudowę trzech termostatów dwa tygodnie przychodzi i nie umie dojść, tyle sobie robót nabrali że nie mogą się powyrabiać. Ale czy cię dobrze zrozumiałem również sobie pomogę jak zawór 4D dam na max czyli na 6 to też będzie dobrze, ale do tego muszę poczekać na te termostaty na grzejnikach będę gościa ponaglał żeby było jak najszybciej.
2017-11-12 19:30
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
zmień instalatora z tego co widzę to cwu idzie przez zawór 4d i pompy bez obejść , masz niski powrót 
2017-11-12 20:41
  gmaj22 Posty: 1507 Ostrzeżenie: 0
Bandit....ZZ nie przed pompą cwu a przed zaworem 4D. Ale najpierw spróbuj dobrać dobrze przepływy.
pmichalczyk....zasilanie cwu jest przed zasilaniem zaworu 4D oraz nie widzę potrzeby stosowania obejść  p omp, skoro nie korzysta się z grawitacji.
Pierwsza stronaPoprzednia strona6 / 7Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: chalupa55, Danio78, Gal_hybryda, heniekwi, Konvicka