Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eCoal.pl  Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika. Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 8Następna stronaOstatnia strona
2012-10-19 13:58
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Jednak tak się nie da, muszę wymyślić coś innego.
2012-10-19 20:15
  tesel Posty: 72 Ostrzeżenie: 0
Stan napisał » 2012-10-19 11:58
Jednak tak się nie da, muszę wymyślić coś innego.


Wrzuć schemat to może coś wymyślimy.
Ile cofnięć chcesz wykonać w jednym cyklu?
2012-10-19 23:40
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0




2012-10-19 23:55
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Schematy przerysowałem na czysto bo orginałów na pewno byście nie odczytali.


Kupiłem na allegro RTx152 i na nim zrobię zabezpieczenie przed oscylacją, mam zamiar zezwolić tylko na jeden rewers w cyklu.
Jak się nie uda to trudno niech zrywa zawleczkę, na 100% nie da się zabezpieczyć a jak na razie to bardzo zwiększyłem szanse na wyjście z impasu.
Doświadczenia jakie robiłem wykazały że kilkukrotna zmiana kierunku w jednym cyklu tak mocno obciąża układ elektryczny eCoala że przepalają się bezpieczniki i wolę nie sprawdzać co pójdzie nastepne  
2012-10-20 09:18
  krzy Posty: 40 Ostrzeżenie: 0
Jeśli pali ci bezpieczniki sterownika to zawsze mozesz wyjscie sterownika traktować jako sterowanie a silnik zasilać osobnym napięciem.
2012-10-20 12:06
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Też racja, i jak będzie trzeba to może tak zrobię .
Na razie doszedłem do wniosku że jeden rewers powinien wystarczyć, a gdyby trzeba było to rozbudować to przecież nie ma problemu.
2012-10-20 19:40
  tesel Posty: 72 Ostrzeżenie: 0
Stan napisał » 2012-10-20 10:06
Też racja, i jak będzie trzeba to może tak zrobię .
Na razie doszedłem do wniosku że jeden rewers powinien wystarczyć, a gdyby trzeba było to rozbudować to przecież nie ma problemu.


Zobacz jaj ja to proponowałem;

http://esterownik.pl/forum/posty,27/nowe-pomysly-udogodnienia?m=7956#7956
2012-10-20 23:44
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Chyba Twojego rozwiązania nie da się przenieść na moje.
Kupiłem już RTx152 za 40 zł na allegro, i na nim wykonam ograniczenie do jednego cyklu i zabezpieczenie przed oscylacją.
Układ w całości działa, przeszedł pomyślnie testy, oscylacja jest możliwa aczkolwiek mało prawdopodobna, jednak na tyle że trzeba zrobić zabezpieczenie.
Teraz czekam na rzeczywiste zadziałanie bo testy testami a życie życiem, podłączyłem się do styków Kont w eCoalu więc będzie wiadomo jak się to stanie.
2012-10-23 00:40
  krzysIO Posty: 18 Ostrzeżenie: 0
Stan może wyczaiłeś przy jakim prądzie zrywa zawleczkę fi5 8.8 ??
2012-10-23 01:22
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Niestety nie, jak napisałem roboczy to ok 0,6 (w instrukcji napisano 0,8) , rozruch to nieco ponad 2 A.
Ja siebie ustawiłem 1A na tyle dokładnie na ile pozwolił mi ten dzyndzelek w przekaźniku.
Zakładam że prąd przy zrywaniu będzie co najmniej taki jak rozruchu.
2012-10-24 23:22
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Na koniec parę uwag: dodatkowy przekaźnik czasowy załączany z rewersu przerywa obwód sterowania rewersem przez kilka sekund po jego wyłączeniu, dzięki temu załatwiamy sprawę wykonania tylko jednego rewersu w cyklu.
W czasie testów okazało się że jednoczesne przełączanie dwóch przekaźników (zmiana kierunku obrotów i zmiana źródeł zasilania) powoduje iż czasem występuje zwarcie ( zależnie od tego który zadziałał pierwszy) co powodowało przepalenie bezpieczników w eCoalu, konieczne jest opóźnienie przełączenia zasilania w stosunku do zmiany obrotów, z powodu braku wolnych styków w przekaźniku zmiany kierunku obrotów konieczne było dołożenie  jeszcze jednego przekaźnika który załącza przekaźnik zmiany źródeł zasilania.
To wszystko, wielokrotnie wykonane testy potwierdziły prawidłowe działanie systemu.


Ale znając życie to okaże się iż od teraz powody do zerwania zawleczki już nie wystapią  
2012-10-24 23:32
  krzysIO Posty: 18 Ostrzeżenie: 0
Stan napisał » 2012-10-24 21:22
Na koniec parę uwag: dodatkowy przekaźnik czasowy załączany z rewersu przerywa obwód sterowania rewersem przez kilka sekund po jego wyłączeniu, dzięki temu załatwiamy sprawę wykonania tylko jednego rewersu w cyklu.
W czasie testów okazało się że jednoczesne przełączanie dwóch przekaźników (zmiana kierunku obrotów i zmiana źródeł zasilania) powoduje iż czasem występuje zwarcie ( zależnie od tego który zadziałał pierwszy) co powodowało przepalenie bezpieczników w eCoalu, konieczne jest opóźnienie przełączenia zasilania w stosunku do zmiany obrotów, z powodu braku wolnych styków w przekaźniku zmiany kierunku obrotów konieczne było dołożenie  jeszcze jednego przekaźnika który załącza przekaźnik zmiany źródeł zasilania.
To wszystko, wielokrotnie wykonane testy potwierdziły prawidłowe działanie systemu.


Ale znając życie to okaże się iż od teraz powody do zerwania zawleczki już nie wystapią  



Wystąpią na 100%
Gratulacje ze działa, ale trochę drogo to chyba wyszło?


http://allegro.pl/avt1459-uklad-czasowy-i2668826483.html



jakby poszperał w tych AVT to znalazby chyba wszystko do rewersu, a jak by to samomemu pokompletowal to juz zupełna taniocha by była

2012-10-24 23:38
  darase Posty: 102 Ostrzeżenie: 0
Stan dobra robota, moje uznanie
2012-10-24 23:44
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Dokładnie, tanio nie jest. Ja w zasadzie wykosztowałem się tylko na EPP620 i skrzynkę resztę miałem za free.
Tyle że EPP jest nie potrzebny, można zastosować jakiś znacznie tańszy nadprądowy, czasowe pasujące do układu można kupić na allegro za ok 40 zł plus zwykłe za ok 15 zł wychodzi ze skrzynką ok 300 zł,  czyli tyle ile ja dałem za EPP.
No cóż ale bycie prekursorem jest kosztowne
2012-10-24 23:51
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Generalnie to najtaniej byłoby oprogramować jakąś atmegę.
Byłoby malutkie toto i tanie jak barszcz, tylko komu by się chciało dla pojedynczych sztuk.


Ale może ES w nowym sterowniku coś takiego zrobi?
2012-11-02 23:17
  krzysIO Posty: 18 Ostrzeżenie: 0
Stan jak twój układzik autorewersu.
Zadziałał choć raz.
2012-11-02 23:26
  Stan Posty: 630 Ostrzeżenie: 0
Nie miał jeszcze okazji. 
2012-11-04 18:38
  zen Posty: 5 Ostrzeżenie: 0
Na początek - witam wszystkich forumowiczów.
Od kilku dni mam problem z zacinającym się silnikiem, motoreduktorem albo ze ślimakiem. Objaw jest taki, że silnik (przynajmniej w jego okolicach) cichutko brzęczy ale nie kręci i nie zrywa zawleczki. Na początku ruszałem ślimakiem w tył i przód i pomagało. Ostatnio wystarczy, że walnę lekutko w końcówkę ślimaka i też pomaga. (?) Pytanie moje do Was jest - o co chodzi wy  tym wszystkim. Niby jest teraz dobrze ale na jak długo? A niepokój zasiany jest ... Może ktoś już miał podobny problem - proszę o radę.
Pozdrawiam. 
2012-11-04 18:43
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
zen napisał » 2012-11-04 17:38
Może ktoś już miał podobny problem - proszę o radę.
U mnie był to kondensator silnika.
2012-11-04 19:04
  zen Posty: 5 Ostrzeżenie: 0
Dzięki Verb,
a czy ten kondensator to ten na wierzchu - taki biały?
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 8Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: artug, lukaszkasela89, swp_minkowskie