Forum  eCoal.pl v3.5  Statystyki Subskrybuj
First pagePrevious page1 / 4Next pageLast page
2016-12-14 09:33
  tryt Posts: 310 Ostrzeżenie: 0
Wersja eCoal 2.4 nadal ma o wiele bardziej bogate statystyki aniżeli nowsza wersja . W starszej jest dostęp do: "średnia moc kotła", "całkowite zużycie w miesiącach", "całkowity koszt dla poszczególnych miesięcy", "średnia moc w miesiącach" oraz "porównanie kosztów zakupu oraz kosztu ogrzewania". Dlaczego nadal nie ma tego w wersji eCoal 3.5 pomimo obietnic od dłuższego czasu, że będzie to poprawione? 
2016-12-16 10:03
  kgrabowski Posts: 27 Ostrzeżenie: 0
Witam,
Nie wiem dlaczego ale moja statystyka dla ilości paliwa w zbiorniku przekłamuje i to mocno.
W sypałem do zbiornika 50kg poczekałem aż to sie wypali i sprawdziłem jaki czas pracował podajnik. Wyliczyłem współczynnik spalania kg/min pracy podajnika jako 50kg/249 min otrzymałem wskaźnik 0,2 i tak dodałem przy zdarzeniu zakup paliwa. Po kolejnym zasypie 50 kg, przy czasie pracy podajnika równym 93 min mam informacje, ze w zasobniku znajduje się 15% paliwa. A wg wyliczeń ręcznych powinno byc 1-(93*0,2)/50= 62,8%. Ktoś jest wstanie powiedzieć co źle robie?
2016-12-16 10:18
  DKo70 Posts: 2270 Ostrzeżenie: 0
A ten nowy zasyp 50 kg dodałeś do starego zasypu, czy w statach widnieje jako "nowy zasyp"?
2016-12-16 10:20
  PrzemekP Posts: 904 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
kgrabowski napisał » 2016-12-16 10:03
Witam,
Nie wiem dlaczego ale moja statystyka dla ilości paliwa w zbiorniku przekłamuje i to mocno.
W sypałem do zbiornika 50kg poczekałem aż to sie wypali i sprawdziłem jaki czas pracował podajnik. Wyliczyłem współczynnik spalania kg/min pracy podajnika jako 50kg/249 min otrzymałem wskaźnik 0,2 i tak dodałem przy zdarzeniu zakup paliwa. Po kolejnym zasypie 50 kg, przy czasie pracy podajnika równym 93 min mam informacje, ze w zasobniku znajduje się 15% paliwa. A wg wyliczeń ręcznych powinno byc 1-(93*0,2)/50= 62,8%. Ktoś jest wstanie powiedzieć co źle robie?

W ustawieniach masz wpisany czas do opróżnienia zasobnika 110 minut. Jeżeli podajnik chodził 93 minuty to wartość jest poprawna.
Pamiętaj, że robiąc zasyp sterownik ZAWSZE zaznaczy zasyp do pełna - niezależnie ile kg zasypu wpiszesz.
2016-12-16 10:28
  DKo70 Posts: 2270 Ostrzeżenie: 0
No właśnie. Przemek był szybszy. 
dodane 2016-12-16 10:28Powinieneś wpisać 249 min.
2016-12-16 10:46
  kgrabowski Posts: 27 Ostrzeżenie: 0
A czaje faktycznie nie korygowałem czasu do opróżnienia zasobnika.
Dzięki
2016-12-18 19:16
  Hajtaler Posts: 94 Ostrzeżenie: 0
Dobrze by było jak by ES wprowadził w opcjach przy zakupie paliwa  oprócz współczynnika kg/min pracy podajnika pozycję "pełny zasobnik". Dla ekogroszku wpisujemy np 200 kg a przy zasypie np 100kg sterownik pokaże 50% 
2016-12-31 10:38
  Jacek_OEP10kw Posts: 60 Ostrzeżenie: 0
Po ostatnim zasypie przestało zliczać mi statystyki, reszta działa-czas do opróżnienia zasobnika i pojemność zasobnika.
W parametrze ilość kg/min pracy podajnika ma być wartość z przecinkiem czy kropką? Może to przez to?
2016-12-31 11:03
  karoka65 Posts: 2349 Ostrzeżenie: 0 Karoka-EKO
Kropka, system nie widzi przecinków.
2016-12-31 11:12
  Jacek_OEP10kw Posts: 60 Ostrzeżenie: 0
Teraz wpisałem kropkę bo nie wiadomo co wcześniej było, dziwne co bym nie wpisał (kopkę czy przecinek) to wyświetla ten sam znak. Następna poprawka dla ES. Jeśli by to była wina przecinka to dlaczego dobrze zlicza na schemacie? Zobaczymy za godz lub dwie.
2016-12-31 11:18
  karoka65 Posts: 2349 Ostrzeżenie: 0 Karoka-EKO

Wiem że był z tym kiedyś problem bo ludzie różnie wpisywali i Przemek miał to poprawić.
Znaczy się że gdyby ktoś wstawił przecinek system sam miał przestawić na kropkę.
2017-01-01 22:29
  Jacek_OEP10kw Posts: 60 Ostrzeżenie: 0
No właśnie niby wstawia kropkę. Z tego wychodzi że statystyk nie zlicza z innego powodu.

dodane 2017-01-01 22:06Dziwna sprawa z tymi statystykami za 31-12 nie wyświetla nic a jak zaznaczę okres od 30 do 31-12 to wyświetla wszystko ok.


dodane 2017-01-01 22:07Trochę źle się wkleiło

dodane 2017-01-01 22:29A na dodatek nie wrzuciło do "ostatnio modyfikowanych" może teraz będzie widoczny
2017-01-03 10:12
  PrzemekP Posts: 904 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
Jacek_OEP10kw napisał » 2017-01-01 22:29
No właśnie niby wstawia kropkę. Z tego wychodzi że statystyk nie zlicza z innego powodu.

Sprawdź zasyp z 2016-12-30 00:19 - brakuje tam wybranego paliwa. 
2017-01-03 10:36
  Jacek_OEP10kw Posts: 60 Ostrzeżenie: 0
Witam. Dzięki za odp. Zmyliło mnie "opóźnienie" po błędnym wpisie zasypu .
2017-01-06 13:49
  tedp84 Posts: 5 Ostrzeżenie: 0
dziury w statystykach dlaczego ??

https://esterownik.pl/device/11052
daty 2017-01-04
2017-01-03
2016-12-22
i jeszcze pare innych dat
o co chodzi ??
2017-01-06 14:45
  Mateusz91 Posts: 83 Ostrzeżenie: 0
Mogło to być związane z brakiem zasilania.
2017-01-06 16:19
  tedp84 Posts: 5 Ostrzeżenie: 0
zasilania czego ?? serwerow z ecoal chyba ?? bo wykresy w tych czasookresach sie nie traca
2017-01-17 17:14
  tryt Posts: 310 Ostrzeżenie: 0
W moich wykresach statystyk średniego zużycia za dzień 13.01.2017 wyskoczyło "punktowe", niczym nieuzasadnione zużycie opału dwukrotnie wyższe od średniego (średnio leciało około 20 kg, skok na prawie 49 kg). Dzisiaj sytuacja się powtórzyła - średnie zużycie dobowe niecałe 20 kg, jednorazowy wyskok na wykresie do prawie 38 kg. Nie było żadnych powodów, aby nastąpił taki wzrost, CWU nie była w tym czasie pobierana, dom nie był otwierany i chłodzony. O co chodzi? 
2017-01-18 07:23
  PrzemekP Posts: 904 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
tryt napisał » 2017-01-17 17:14
W moich wykresach statystyk średniego zużycia za dzień 13.01.2017 wyskoczyło "punktowe", niczym nieuzasadnione zużycie opału dwukrotnie wyższe od średniego (średnio leciało około 20 kg, skok na prawie 49 kg). Dzisiaj sytuacja się powtórzyła - średnie zużycie dobowe niecałe 20 kg, jednorazowy wyskok na wykresie do prawie 38 kg. Nie było żadnych powodów, aby nastąpił taki wzrost, CWU nie była w tym czasie pobierana, dom nie był otwierany i chłodzony. O co chodzi? 

Była różnica w czasie między sterownikiem a bazą i wpis przesunął się o jedną minutę. Dlatego statystyki zliczyły dane z dwóch godzin jako z jednej godziny. Wpis już poprawiłem, więc jest OK.
2017-01-26 14:32
  tryt Posts: 310 Ostrzeżenie: 0
Dziękuję. Za 13.01 jest ok, pozostał jeszcze dzień wczorajszy?
dodane 2017-01-26 14:32Znowu to samo ze statystykami. Dzisiaj u mnie o 13.00 moc i zużycie paliwa dwukrotnie wyższe od średniej dobowej. Czy można ufać tym statystykom, czy to tylko kolorowe kreski? 
First pagePrevious page1 / 4Next pageLast page
Users on-line: Deka, gregorijg, hurek6, Kiler5, lukaszjednicki, mariosob, michalxxx6, morzel1, radosqr, TiborTeam, Wojmir

Recently added

Krzysiek J - dom

See more

Wyszukiwarka

Wpisz moc kotła do wyszukiwarki - zobaczysz wszystkie kotł...

See more

Bruli.pl

Chcesz dowiedzieć si więcej o sterowniku bruli.pl ?...

See more

eCoal.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej o sterowniku eCoal.pl ?...

See more