Wystąpił problem z dostępnością numeru Serwisu. Do czasu uruchomienia numeru głównego prosimy o kontakt pod numerem 605-780-882
Forum  Pello v3.5 / v4.0  Defro Evopell 12 ustawienia Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona2 / 2Następna stronaOstatnia strona
2025-10-18 17:12
  jackpa Posty: 3 Ostrzeżenie: 0
poprawiłem, Dzięki za podpowiedzi
2025-10-31 12:01
  oskmik Posty: 3 Ostrzeżenie: 0
Podłączę się pod temat, żeby nie tworzyć nowego.
Jestem nowy w temacie pieca pelletowego. Montaż miałem tydzień temu i próbuję się czegoś nauczyć. Czytam forum, ale dla człowieka, który nie ma o tym zielonego pojęcia ciężko co kolwiek na początku złapać.
Mam ten sam piec, obieg CO1, wpięty regulator pokojowy, czujnik temperatury zewnętrznej i założony siłownik na zaworze 4D.
Problemy jakie zauważyłem:
1. Wyrzuca nie spalony pellet do popielnika. Nie są to duże ilości, garstka od ubiegłego tygodnia.
2. Pyłu ze spalonego pelletu jest więcej wokół palnika niż w popielniku.
3. Zawór 4D jest cały czas zamknięty.
4. Myślę, że dość dużo spalił patrząc jakie są temperatury zewnętrzne, cztery worki od poniedziałku.
Mogę prosić o przejrzenie moich ustawień i jakieś sugestie lub ustawienie?
2025-10-31 12:35
  Tomas20987 Posty: 7 Ostrzeżenie: 0
Witam
Z samego wykresu widać, że piec bardzo często się rozpala i wygasza — cykle są krótkie, czyli za szybko osiąga temperaturę zadaną.
Krótko: moc za duża, histereza za mała i zbyt czuły algorytm spalin.
Trzeba wydłużyć cykle – zmniejszyć moc kotła i zwiększyć histerezę.
Jak chcesz, to napisz do mnie na priv, to pomogę Ci to dokładnie ustawić, tylko potrzebuję pełny, całodobowy wykres i wszystkie aktualne ustawienia pieca (zrzuty ekranu).
2025-10-31 12:46
  oskmik Posty: 3 Ostrzeżenie: 0
Super. Dzięki. Będę pisał na priv.
2025-10-31 15:41
  Tomas20987 Posty: 7 Ostrzeżenie: 0
Do Figaro251980