W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Niedopalony węgiel w popielniku ... Subskrybuj
2020-11-11 10:56
  romnix Posty: 49 Ostrzeżenie: 0
Witam

To tak faktycznie mój pierwszy sezon co prawda kocioł działa od maja i grzał cwu ale teraz jest zimniej i mam problem go odpowiednio wysterować. Zauważyłem że od kilku dni mam niedopalony węgiel w popielniku oprócz tego kapie "coś" z czopucha ( komin na razie suchutki). Wcześniej miałem spieki i według różnych poradników w takiej sytuacji radzą żeby zejść z mocą dmuchawy w dół ale wydaje mi się że to nie jest dobry pomysł nie mam na tyle doświadczenia żeby oceniać. Może ktoś doradzi jak to ustawić żeby było dobrze.  
2020-11-11 11:39
  s_baro Posty: 53 Ostrzeżenie: 0
Jak na moje oko mógłbyś zmniejszyć zmienić ustawienia w podtrzymaniu.
Np. czas postoju wydłużyć do 60 min (żar nie powinien w tym czasie wygasnąć),
Ilość powtórzeń zmniejszyć z 4 na 2.

Później obserwować co się dzieje na palniku (minimum przez 1 dobę) i w razie jakby się kopczyk się za mocno zapadał do środka to albo dodać jedno podanie, albo zmniejszyć czas przerwy np. z 60 minut na 50. 
Niestety każdy kocioł kotłowi nie równy, węgiel węglowi też, także trzeba z tym trochę potestować i pobawić się żeby osiągnąć oczekiwany efekt.
2020-11-11 11:53
  romnix Posty: 49 Ostrzeżenie: 0
s_baro napisał » 2020-11-11 11:39
Jak na moje oko mógłbyś zmniejszyć zmienić ustawienia w podtrzymaniu.
Np. czas postoju wydłużyć do 60 min (żar nie powinien w tym czasie wygasnąć),

Ilość powtórzeń zmniejszyć z 4 na 2.



Zauważyłem że jak wejdę na "zdarzenia" to kocioł bardzo rzadko wchodzi w podtrzymanie może raz góra trzy razy na dobę, wydaje mi się że te ustawienia nie mają aż takiego znaczenia w procesie spalania.
2020-11-11 12:21
  s_baro Posty: 53 Ostrzeżenie: 0