W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  Pello v3.5  Ustawienia kotła Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona
2019-11-11 21:50
  pawel3 Posty: 496 Ostrzeżenie: 0
Michael86
Bardzo fajnie że przetestowałes sposób spalania PID i auto, oraz nimi się podzieliłes ☺️🇵🇱.
Wnioski zostały wyciągnięte.
Sterownik ma dużo możliwości, wystarczy z niego korzystać.
Możesz jeszcze przetestować jakby wyglądała sytuacja gdyby kocioł ustawić na jednej lub bardzo zbliżonych mocach. Tak aby pracował non stop.
2019-11-21 17:49
  Michal86 Posty: 235 Ostrzeżenie: 0
W moim przypadku z obserwacji wygląda to tak. Jeżeli temp zew nie przekracza ok 10 kocioł pracuje non stop w trybie PID z mocami 5-8KW utrzymując mniej więcej zadaną temp, wszystko zależy od zapotrzebowania na wodę i ciepło. Mówię o temp do 0. Jak będzie później się okaże😉







dodane 2019-11-16 22:17Kolejne ustawienie kotła. Jak dotąd najbardziej ekonomiczne z zachowaniem minimalnej temp powrotu. Jednak trochę ekstremalne ze wzgledu na sinusoide temperatury pracy pieca.

Moce 10 8 6kw
Tryb auto
Temp zadana 70
Ochrona powrotu 45 przez cwu
Histereza wył 3
Histereza zał 22
Moc pośrednia -11
Moc minimalna -10 (przy temp ok 60 powrót bez ochrony osiąga 45)

Ustawienie ekstremalne bo faktycznie piec pracuje w temp 45-75 i nie wiem czy jest to dobre dla jego żywotności.
dodane 2019-11-21 17:49Gdzieś tam wyczytałem, że pelletowce największą sprawność osiągają w temp pracy 70-90st i w takich też są testowane. Jeżeli to prawda to dlaczego na forum zaleca się 60st? Jestem w tych sprawach laikiem ale myśląc logicznie piec nie powinien więcej spalić, a wręcz przeciwnie bo przy zadanej temp x dla odbiornika ciepła zawór 4d nie musi być otwarty przykladowo na 50% tylko na 35. Kolejnym plusem jest powrót który bez ochrony nie spadnie raczej poniżej 50st(przy grzejnikach) czyli tak jak zalecają producenci kotłów.
2019-11-23 10:36
  owkol Posty: 40 Ostrzeżenie: 0
Witam, postaram sie opisac jak najbardziej szczegołowo sytuacje z kociołkiem, w chwili obecnej coraz lepiej to wygląda, ale juz zdalem sobie sprawe ze pare rzeczy od samego poczatku to prawdopodobnie błąd w sztuce.

1) 2 budynki z 2002, dobrze ocieplone (zaliczyly ekspertyze z dofinansowania bez modernizacji (ale odswiezylismy kilka grzejnikow       skorodowanych), powierzchnia ogrzewana 248m2, obliczone zapotrzebowanie na moc cieplną zrodla ciepła CO+wentylacja 20,3kW + CWU 2,71 = Projektowana moc zrodla ciepła 23,02kW.
- garaż 80m2 
   - dół 3 grzejniki garaż(2), korytarz(1), kotłownia; 
   - góra 4 grzejniki, pokój z aneksem(2), korytarz(1), łazienka(1) uzywane teraz kilka razy w miesiacu pod wynajem, tutaj założone głowice,
     bo wczesniej byly tylko zawory, garaż poki co na 1, góra na 3, jak ktos korzysta max 4 na skali.
- dom parter i pietro, rury z kotłowni idą ziemia i wychodzą w piwnicy wiec potem jakies 5m do najwyzszego grzejnika,
   - tu w sumie 15 grzejników,


Mamy wiec 22 grzejniki z zasilaniem śr.zew. rurki ~21,3mm, w tym 2 recznikowce reszta to purmo Compact C22 srednio od 50 do 120x60, z czego 3 badz 4 mozemy uznac ze bez głowicy bo zatrzymala sie wewnatrz na 5 i skrecenienie grzejnika nic nie daje (to akurat nie przeszkadza),


2) Kocioł 25kW i tu juz pierwsza obawa, patrząc na jego prace, pobor paliwa dla danej mocy i troche juz czytając od poczatku sezonu, czy
    aby nie za duży. Palenie ciagłe przy tych 30% jak podaje instrukcja (7,5kW) nie wchodzi w gre, chyba ze by sporo odpoczywał po
    dogrzaniu,


3) Instalacja kotła, tu podobnie, juz wiem ze mogłoby być lepiej:
 - na poczatku w shcemacie był tylko 4D bez siłownika, z instrukcji wypatrzlem DN20-25, zmierzylem rozmiar pod klucz 47,5mm




- potem doszła z mojej sugestii mieszająca wpieta do CO2, ktora uratowała zycie, sam 4D juz wiekszośc wie jak to działa




- powrot z grzejnikow i powrot do kotła to stal sr.zew. 28mm (i tu pytanie czy ok w porownaniu z zasilaniem 4D)




- ten smieszny "rozdzielacz" na zasilaniu i taki sam na powrocie to elementy z poprzedniej instalacji starego kotła




- zasilanie na dom z rozdzielacza to plastik 32x5,4, na garaż dwa wyjscia (~~rozmiar nizej),


Alpha1 25-60 smiga na 3 biegu (2 tez daje rade), przyjmując te 5m do góry z wykresu wychodzi mniej wiecej miedzy 1,0 a 1,2 m3/h - tu pytanie w jakim kierunku zmierzać z przepływem.
Ibo beta 25-40 na 1 biegu stlumiona na 6W (wykres ~0,5m3/h), bo 8W bez podnoszenia wody było za dużo (minimum to 5W), 


CWU nie mam, ale na szczescie sobie zażyczyłem wczesniej wyprowadzenie wiec mieszajaca wylądowała pomiedzy powrót z CWU a krociec do schładzania kotła.


Jak narazie idzie coraz lepiej z ustawieniami, proboje dobrac krzywe, 4D mi ostatnio troche utrudniał i zauwazylem ze minimalnie sterownik odchylony o kilka % od 50% w dół przy zakładaniu, poki co lece na PIDzie zeby miec latwiej bez pilnowania mocy, histerez i nadmuchów (na to przyjdzie pora), temperatura mysle ze moze moglaby byc stała 22st.


Spalanie od 1.10 to 9kg/d, wiec jest zapas na kosztowne testy.


Z waszej strony widział bym chetnie co w ustawieniach rzuca sie w oczy,
W instalacji co do poprawy (jak grubo to moze na nastepny sezon, jak cos delikatniejszego to moze w tym).


Jak cos pominałem to pewnie sobie przypomne.
Z góry dzieki,
Pozdrawiam,
Radek



2019-11-23 13:48
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0



Masz tam kilka błędów, choć drobnych:
1/ gdzie jest podłączona rurka z niebieska strzałką (dokładnie w którym miejscu). Zawór zwrotny klapowy jest przed pompą? Powinien być za nią i sprężynowy.
2/ czy powroty z obiegów wychodzących z rozdzielacza są podłączone do rury z czarną strzałką?
2019-11-23 16:11
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0
owkol napisał » 2019-11-23 10:36
- ten smieszny "rozdzielacz" na zasilaniu i taki sam na powrocie to elementy z poprzedniej instalacji starego kotła
Ten śmieszny element zwie się kolektor, i dawniej wiedziano, że rozwiązuje 99% kłopotów z instalacjami wieloobwodowymi.
2019-11-23 16:54
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
100 % racji. Gdyby takie kolektory stosowano na wyjściach z kotłów i dopiero od nich zasilano obiegi CO, CWU i przewałowy, nikt nie narzekałby, ze mu temperatura na CO spada jak się pompa CWU włączy.
Do poprzedniego wpisu jeszcze jedna uwaga, bo dopiero teraz zauważyłem:
3/ na wyjściu z kotła na górze trójnika wkręć zawór bezpieczeństwa zamiast tego zaworu kulowego.
2019-11-23 17:58
  owkol Posty: 40 Ostrzeżenie: 0
gmaj22 napisał » 2019-11-23 13:48

Masz tam kilka błędów, choć drobnych:



1) W kotle u góry po przeciwnej stronie jak zasilanie jest wyjscie na zawor bezpieczenstwa, tam podpieta mieszająca




2)Tak ,rura z kolejnego kolektora ktory jest za piecem to wlasnie ta z czarna strzałką nad zaworem na Pana rysunku




3)Zawór bezpieczenstwa jest  na dole tego trojnika nad samym zasilaniem z kotła

2019-11-23 20:41
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
zdjęcie #1- czyli pompa zaciąga z góry kotła do rury powrotu z 4D?  


zdjęcie #2 - pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy.




zdjęcie #3- to nie jest zawór bezpieczeństwa, tylko DVB, zabezpieczenie przed wzrostem temperatury.
 ZB powinien być na górze kotła, ewentualnie w miejscu, gdzie przewidział producent kotła (po przeniesieniu pompy mieszającej) 

Do której rury masz naczynie podłączone, bo nie widać?
2019-11-23 21:26
  owkol Posty: 40 Ostrzeżenie: 0

#1 dokładnie,
i patrząc na powrót od strony 4D pierwszym trojnikiem wpada wyjscie z tego DVB, drugim trojnikiem wpada ciepla woda z mieszającej, potem kolano w dół i zaraz za nim trojnik na naczynie i dalej juz do kotła.

dodane 2019-11-23 21:26#3 czy czasem ten zawór nie jest razem z tym zespołem gdzie manometr???, bo tak wygląda
2019-11-23 21:35
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
#1 - od biedy może tak być, choc ten labirynt za kotłem nie wygląda najlepiej Zapomniałem, że nie masz obiegu CWU.
#3 - owszem jest, ale on ma być  na górze kotła lub na rurze zasilania - ma umożliwić ujście pary w razie zagotowania wody.
2019-11-23 23:41
  owkol Posty: 40 Ostrzeżenie: 0
gmaj22 napisał » 2019-11-23 20:41
pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy.

Z doswiadczenia jestes w stanie powiedzieć w jakim stopniu to wplynie na poprawe pracy obwodu?? Bo jesli warto to lece do goscia niech robi w ramach poprawek, czesci bedzie nie duzo to ok, szybka robota,  a póki nie ma jeszcze mrozów...
2019-11-24 06:10
  pawel3 Posty: 496 Ostrzeżenie: 0
owkol. wyjmij trochę czujnik spalin, bo jest za głęboko włożony.
2019-11-24 09:33
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
owkol napisał » 2019-11-23 23:41
gmaj22 napisał » 2019-11-23 20:41
pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy.

Z doswiadczenia jestes w stanie powiedzieć w jakim stopniu to wplynie na poprawe pracy obwodu?? Bo jesli warto to lece do goscia niech robi w ramach poprawek, czesci bedzie nie duzo to ok, szybka robota,  a póki nie ma jeszcze mrozów...

Gdybyś miał 3D, to mogłoby tak zostać. Masz 4D, to powinna być na powrocie z 4D. Poniżej szkic - oczywiście u Ciebie bez naczynia otwartego. Za pompa kotłowa, oprócz zaworu zwrotnego, dodatkowy zawór do regulacji przepływu - najlepiej grzybkowy.



2019-11-24 18:53
  owkol Posty: 40 Ostrzeżenie: 0
Ok, kumam.
Przy okazji czyszczenia dwie fotki do potwierdzenia czy jest ok.




I pytanie czy jest jakis sposob na zmienną z upływem paliwa kalibracje bo przy pierwszym rozpalaniu robiłem z jednego worka i wyszlo 1770g, potem juz z fulla i zdziwko bo 3400, a teraz przy okazji czyszczenia przy 60% paliwa 2800g ???? No chyba ze algorytm sterownika to przewiduje. Bo jak widać dawka sie zmniejsza to bedzie dostawal coraz mniej paliwa.
dodane 2019-11-24 11:18@gmaj22, rurki 28mm na powrotach moga zostać ??? bo by to nie komplikowało sprawy przeróbki
dodane 2019-11-24 13:28
pawel3 napisał » 2019-11-24 06:10
owkol. wyjmij trochę czujnik spalin, bo jest za głęboko włożony.
wysuniete i chyba od razu wskazanie wyzsze

dodane 2019-11-24 18:53Taka ciekawostka, przytuliłem nieuzywaną czujke z CWU do powrotu z grzejników przed 4D, woda wraca o 3st chlodniejsza od zadanej na zaworze. Jak komus to cos mowi to chetnie posłucham.
2019-11-26 17:29
  Tomek-Anita Posty: 3 Ostrzeżenie: 0
Dym z podajnik przy rozpalaniu
Czy ktoś spotkał się z tym, że przy rozpalaniu z palnika i rury sporo wydobywa się dym. Nie wiem czy jest coś z palnikiem czy może z ustawieniami dmuchawy?
2019-11-26 20:21
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
@owkol cyt: "@gmaj22, rurki 28mm na powrotach moga zostać ??? bo by to nie komplikowało sprawy przeróbki "


Niech nie komplikuje - mogą zostać. 
2019-11-27 07:22
  marian1955 Posty: 19 Ostrzeżenie: 0
Drogi kolego....
Napisz  nam  teraz  jak  Ci  się  współpracuje  z  kociolkiem  i  czy  wszystkie  problemy  , z ktorymi  dzielnie  walczyles  na  początku / i  z  ktorymi    każdy  z  nas  też  w  jakims  stopniu  się  ścierał /  są  już   za  tobą??
Pozdrawiam. Marian1955.
dodane 2019-11-27 07:22Drogi kolego....
Napisz  nam  teraz  jak  Ci  się  współpracuje  z  kociolkiem  i  czy  wszystkie  problemy  , z ktorymi  dzielnie  walczyles  na  początku / i  z  ktorymi    każdy  z  nas  też  w  jakims  stopniu  się  ścierał /  są  już   za  tobą??
Pozdrawiam. Marian1955.
2019-11-27 08:32
  TomFa Posty: 12 Ostrzeżenie: 0

Witam

Jestem nowy i mam prośbę o zerknięcie na moje ustawienia kotła. Posiadam Ogniwo Eco Pellet 18 kW, dom z lat 80 około 145m2 ocieplony. Niby wszystko jest ok. ale nie jestem do końca przekonany . Wielkie dzięki.
A i jeszcze stara instalacja stalowa, grzejniki żeliwne.
2019-11-27 10:37
  Michal86 Posty: 235 Ostrzeżenie: 0
TomFa napisał » 2019-11-27 08:32

Witam

Jestem nowy i mam prośbę o zerknięcie na moje ustawienia kotła. Posiadam Ogniwo Eco Pellet 18 kW, dom z lat 80 około 145m2 ocieplony. Niby wszystko jest ok. ale nie jestem do końca przekonany . Wielkie dzięki.
A i jeszcze stara instalacja stalowa, grzejniki żeliwne.



W szczegółach niech się wypowiedzą mądrzejsi ale napewno podnieś temp zadaną. Ochrona powrotu powyżej 40 i nie przez 4d. Histereza załączenia na jakieś 10st przy zakladanych 65 60

dodane 2019-11-27 10:37Zasugeruj się tym linkiem. Kiedyś chłopaki z eserwisu mi podesłali.

https://esterownik.pl/device/19197
2019-11-27 10:41
  TomFa Posty: 12 Ostrzeżenie: 0
Michal86 napisał » 2019-11-27 10:22


W szczegółach niech się wypowiedzą mądrzejsi ale napewno podnieś temp zadaną. Ochrona powrotu powyżej 40 i nie przez 4d. Histereza załączenia na jakieś 10st przy zakladanych 65 60




A dlaczego ochrona powrotu nie przez 4D?
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: AdamSroka16, Martines, Omelianiuk, slawekskrzeta, tomekryb