Forum Pello v3.5 Ustawienia kotła Subskrybuj | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
pawel3
|
Michael86
Bardzo fajnie że przetestowałes sposób spalania PID i auto, oraz nimi się podzieliłes ☺️🇵🇱. Wnioski zostały wyciągnięte. Sterownik ma dużo możliwości, wystarczy z niego korzystać. Możesz jeszcze przetestować jakby wyglądała sytuacja gdyby kocioł ustawić na jednej lub bardzo zbliżonych mocach. Tak aby pracował non stop. |
|||
|
||||
Michal86
|
W moim przypadku z obserwacji wygląda to tak. Jeżeli temp zew nie przekracza ok 10 kocioł pracuje non stop w trybie PID z mocami 5-8KW utrzymując mniej więcej zadaną temp, wszystko zależy od zapotrzebowania na wodę i ciepło. Mówię o temp do 0. Jak będzie później się okaże😉
dodane 2019-11-16 22:17Kolejne ustawienie kotła. Jak dotąd najbardziej ekonomiczne z zachowaniem minimalnej temp powrotu. Jednak trochę ekstremalne ze wzgledu na sinusoide temperatury pracy pieca. Moce 10 8 6kw Tryb auto Temp zadana 70 Ochrona powrotu 45 przez cwu Histereza wył 3 Histereza zał 22 Moc pośrednia -11 Moc minimalna -10 (przy temp ok 60 powrót bez ochrony osiąga 45) Ustawienie ekstremalne bo faktycznie piec pracuje w temp 45-75 i nie wiem czy jest to dobre dla jego żywotności. dodane 2019-11-21 17:49Gdzieś tam wyczytałem, że pelletowce największą sprawność osiągają w temp pracy 70-90st i w takich też są testowane. Jeżeli to prawda to dlaczego na forum zaleca się 60st? Jestem w tych sprawach laikiem ale myśląc logicznie piec nie powinien więcej spalić, a wręcz przeciwnie bo przy zadanej temp x dla odbiornika ciepła zawór 4d nie musi być otwarty przykladowo na 50% tylko na 35. Kolejnym plusem jest powrót który bez ochrony nie spadnie raczej poniżej 50st(przy grzejnikach) czyli tak jak zalecają producenci kotłów. |
|||
|
||||
owkol
|
Witam, postaram sie opisac jak najbardziej szczegołowo sytuacje z kociołkiem, w chwili obecnej coraz lepiej to wygląda, ale juz zdalem sobie sprawe ze pare rzeczy od samego poczatku to prawdopodobnie błąd w sztuce.
1) 2 budynki z 2002, dobrze ocieplone (zaliczyly ekspertyze z dofinansowania bez modernizacji (ale odswiezylismy kilka grzejnikow skorodowanych), powierzchnia ogrzewana 248m2, obliczone zapotrzebowanie na moc cieplną zrodla ciepła CO+wentylacja 20,3kW + CWU 2,71 = Projektowana moc zrodla ciepła 23,02kW. - garaż 80m2 - dół 3 grzejniki garaż(2), korytarz(1), kotłownia; - góra 4 grzejniki, pokój z aneksem(2), korytarz(1), łazienka(1) uzywane teraz kilka razy w miesiacu pod wynajem, tutaj założone głowice, bo wczesniej byly tylko zawory, garaż poki co na 1, góra na 3, jak ktos korzysta max 4 na skali. - dom parter i pietro, rury z kotłowni idą ziemia i wychodzą w piwnicy wiec potem jakies 5m do najwyzszego grzejnika, - tu w sumie 15 grzejników, Mamy wiec 22 grzejniki z zasilaniem śr.zew. rurki ~21,3mm, w tym 2 recznikowce reszta to purmo Compact C22 srednio od 50 do 120x60, z czego 3 badz 4 mozemy uznac ze bez głowicy bo zatrzymala sie wewnatrz na 5 i skrecenienie grzejnika nic nie daje (to akurat nie przeszkadza), 2) Kocioł 25kW i tu juz pierwsza obawa, patrząc na jego prace, pobor paliwa dla danej mocy i troche juz czytając od poczatku sezonu, czy aby nie za duży. Palenie ciagłe przy tych 30% jak podaje instrukcja (7,5kW) nie wchodzi w gre, chyba ze by sporo odpoczywał po dogrzaniu, 3) Instalacja kotła, tu podobnie, juz wiem ze mogłoby być lepiej: - na poczatku w shcemacie był tylko 4D bez siłownika, z instrukcji wypatrzlem DN20-25, zmierzylem rozmiar pod klucz 47,5mm - potem doszła z mojej sugestii mieszająca wpieta do CO2, ktora uratowała zycie, sam 4D juz wiekszośc wie jak to działa - powrot z grzejnikow i powrot do kotła to stal sr.zew. 28mm (i tu pytanie czy ok w porownaniu z zasilaniem 4D) - ten smieszny "rozdzielacz" na zasilaniu i taki sam na powrocie to elementy z poprzedniej instalacji starego kotła - zasilanie na dom z rozdzielacza to plastik 32x5,4, na garaż dwa wyjscia (~~rozmiar nizej), Alpha1 25-60 smiga na 3 biegu (2 tez daje rade), przyjmując te 5m do góry z wykresu wychodzi mniej wiecej miedzy 1,0 a 1,2 m3/h - tu pytanie w jakim kierunku zmierzać z przepływem. Ibo beta 25-40 na 1 biegu stlumiona na 6W (wykres ~0,5m3/h), bo 8W bez podnoszenia wody było za dużo (minimum to 5W), CWU nie mam, ale na szczescie sobie zażyczyłem wczesniej wyprowadzenie wiec mieszajaca wylądowała pomiedzy powrót z CWU a krociec do schładzania kotła. Jak narazie idzie coraz lepiej z ustawieniami, proboje dobrac krzywe, 4D mi ostatnio troche utrudniał i zauwazylem ze minimalnie sterownik odchylony o kilka % od 50% w dół przy zakładaniu, poki co lece na PIDzie zeby miec latwiej bez pilnowania mocy, histerez i nadmuchów (na to przyjdzie pora), temperatura mysle ze moze moglaby byc stała 22st. Spalanie od 1.10 to 9kg/d, wiec jest zapas na kosztowne testy. Z waszej strony widział bym chetnie co w ustawieniach rzuca sie w oczy, W instalacji co do poprawy (jak grubo to moze na nastepny sezon, jak cos delikatniejszego to moze w tym). Jak cos pominałem to pewnie sobie przypomne. Z góry dzieki, Pozdrawiam, Radek |
|||
|
||||
gmaj22
|
||||
|
||||
konto usunięte
|
owkol napisał » 2019-11-23 10:36 Ten śmieszny element zwie się kolektor, i dawniej wiedziano, że rozwiązuje 99% kłopotów z instalacjami wieloobwodowymi.- ten smieszny "rozdzielacz" na zasilaniu i taki sam na powrocie to elementy z poprzedniej instalacji starego kotła |
|||
|
||||
gmaj22
|
100 % racji. Gdyby takie kolektory stosowano na wyjściach z kotłów i dopiero od nich zasilano obiegi CO, CWU i przewałowy, nikt nie narzekałby, ze mu temperatura na CO spada jak się pompa CWU włączy.
Do poprzedniego wpisu jeszcze jedna uwaga, bo dopiero teraz zauważyłem: 3/ na wyjściu z kotła na górze trójnika wkręć zawór bezpieczeństwa zamiast tego zaworu kulowego. |
|||
|
||||
owkol
|
gmaj22 napisał » 2019-11-23 13:48 Masz tam kilka błędów, choć drobnych: 1) W kotle u góry po przeciwnej stronie jak zasilanie jest wyjscie na zawor bezpieczenstwa, tam podpieta mieszająca 2)Tak ,rura z kolejnego kolektora ktory jest za piecem to wlasnie ta z czarna strzałką nad zaworem na Pana rysunku 3)Zawór bezpieczenstwa jest na dole tego trojnika nad samym zasilaniem z kotła |
|||
|
||||
gmaj22
|
zdjęcie #1- czyli pompa zaciąga z góry kotła do rury powrotu z 4D?
zdjęcie #2 - pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy. zdjęcie #3- to nie jest zawór bezpieczeństwa, tylko DVB, zabezpieczenie przed wzrostem temperatury. ZB powinien być na górze kotła, ewentualnie w miejscu, gdzie przewidział producent kotła (po przeniesieniu pompy mieszającej) Do której rury masz naczynie podłączone, bo nie widać? |
|||
|
||||
owkol
|
#1 dokładnie, i patrząc na powrót od strony 4D pierwszym trojnikiem wpada wyjscie z tego DVB, drugim trojnikiem wpada ciepla woda z mieszającej, potem kolano w dół i zaraz za nim trojnik na naczynie i dalej juz do kotła. dodane 2019-11-23 21:26#3 czy czasem ten zawór nie jest razem z tym zespołem gdzie manometr???, bo tak wygląda |
|||
|
||||
gmaj22
|
#1 - od biedy może tak być, choc ten labirynt za kotłem nie wygląda najlepiej Zapomniałem, że nie masz obiegu CWU.
#3 - owszem jest, ale on ma być na górze kotła lub na rurze zasilania - ma umożliwić ujście pary w razie zagotowania wody. |
|||
|
||||
owkol
|
gmaj22 napisał » 2019-11-23 20:41 pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy. Z doswiadczenia jestes w stanie powiedzieć w jakim stopniu to wplynie na poprawe pracy obwodu?? Bo jesli warto to lece do goscia niech robi w ramach poprawek, czesci bedzie nie duzo to ok, szybka robota, a póki nie ma jeszcze mrozów... |
|||
|
||||
pawel3
|
owkol. wyjmij trochę czujnik spalin, bo jest za głęboko włożony.
|
|||
|
||||
gmaj22
|
owkol napisał » 2019-11-23 23:41 gmaj22 napisał » 2019-11-23 20:41 pompa kotłowa powinna być na pionowej rurze powrotu z 4D do kotła. Masz na niej dość miejsca. Przed pompa filtr, za nią ZZ sprężynowy. Z doswiadczenia jestes w stanie powiedzieć w jakim stopniu to wplynie na poprawe pracy obwodu?? Bo jesli warto to lece do goscia niech robi w ramach poprawek, czesci bedzie nie duzo to ok, szybka robota, a póki nie ma jeszcze mrozów... Gdybyś miał 3D, to mogłoby tak zostać. Masz 4D, to powinna być na powrocie z 4D. Poniżej szkic - oczywiście u Ciebie bez naczynia otwartego. Za pompa kotłowa, oprócz zaworu zwrotnego, dodatkowy zawór do regulacji przepływu - najlepiej grzybkowy. |
|||
|
||||
owkol
|
Ok, kumam.
Przy okazji czyszczenia dwie fotki do potwierdzenia czy jest ok. I pytanie czy jest jakis sposob na zmienną z upływem paliwa kalibracje bo przy pierwszym rozpalaniu robiłem z jednego worka i wyszlo 1770g, potem juz z fulla i zdziwko bo 3400, a teraz przy okazji czyszczenia przy 60% paliwa 2800g ???? No chyba ze algorytm sterownika to przewiduje. Bo jak widać dawka sie zmniejsza to bedzie dostawal coraz mniej paliwa. dodane 2019-11-24 11:18@gmaj22, rurki 28mm na powrotach moga zostać ??? bo by to nie komplikowało sprawy przeróbki dodane 2019-11-24 13:28 pawel3 napisał » 2019-11-24 06:10 wysuniete i chyba od razu wskazanie wyzszeowkol. wyjmij trochę czujnik spalin, bo jest za głęboko włożony. dodane 2019-11-24 18:53Taka ciekawostka, przytuliłem nieuzywaną czujke z CWU do powrotu z grzejników przed 4D, woda wraca o 3st chlodniejsza od zadanej na zaworze. Jak komus to cos mowi to chetnie posłucham. |
|||
|
||||
Tomek-Anita
|
Dym z podajnik przy rozpalaniu
Czy ktoś spotkał się z tym, że przy rozpalaniu z palnika i rury sporo wydobywa się dym. Nie wiem czy jest coś z palnikiem czy może z ustawieniami dmuchawy? |
|||
|
||||
gmaj22
|
@owkol cyt: "@gmaj22, rurki 28mm na powrotach moga zostać ??? bo by to nie komplikowało sprawy przeróbki "
Niech nie komplikuje - mogą zostać. |
|||
|
||||
marian1955
|
Drogi kolego....
Napisz nam teraz jak Ci się współpracuje z kociolkiem i czy wszystkie problemy , z ktorymi dzielnie walczyles na początku / i z ktorymi każdy z nas też w jakims stopniu się ścierał / są już za tobą?? Pozdrawiam. Marian1955. dodane 2019-11-27 07:22Drogi kolego.... Napisz nam teraz jak Ci się współpracuje z kociolkiem i czy wszystkie problemy , z ktorymi dzielnie walczyles na początku / i z ktorymi każdy z nas też w jakims stopniu się ścierał / są już za tobą?? Pozdrawiam. Marian1955. |
|||
|
||||
TomFa
|
Witam Jestem nowy i mam prośbę o zerknięcie na moje ustawienia kotła. Posiadam Ogniwo Eco Pellet 18 kW, dom z lat 80 około 145m2 ocieplony. Niby wszystko jest ok. ale nie jestem do końca przekonany . Wielkie dzięki. A i jeszcze stara instalacja stalowa, grzejniki żeliwne. |
|||
|
||||
Michal86
|
TomFa napisał » 2019-11-27 08:32 Witam Jestem nowy i mam prośbę o zerknięcie na moje ustawienia kotła. Posiadam Ogniwo Eco Pellet 18 kW, dom z lat 80 około 145m2 ocieplony. Niby wszystko jest ok. ale nie jestem do końca przekonany . Wielkie dzięki. A i jeszcze stara instalacja stalowa, grzejniki żeliwne. W szczegółach niech się wypowiedzą mądrzejsi ale napewno podnieś temp zadaną. Ochrona powrotu powyżej 40 i nie przez 4d. Histereza załączenia na jakieś 10st przy zakladanych 65 60 dodane 2019-11-27 10:37Zasugeruj się tym linkiem. Kiedyś chłopaki z eserwisu mi podesłali. https://esterownik.pl/device/19197 |
|||
|
||||
TomFa
|
Michal86 napisał » 2019-11-27 10:22 W szczegółach niech się wypowiedzą mądrzejsi ale napewno podnieś temp zadaną. Ochrona powrotu powyżej 40 i nie przez 4d. Histereza załączenia na jakieś 10st przy zakladanych 65 60 A dlaczego ochrona powrotu nie przez 4D? |
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 8Następna stronaOstatnia strona | ||||