W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Ogniwo eko plus M 20kw duże spalanie Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
2018-10-02 20:59
  MaTeO Posty: 6 Ostrzeżenie: 0
Witam odpaliłem w sobotę nowo założony piec i mam problem przy tej pogodzie spala około 30kg na dobę(chyba trochę za dużo myślałem o takim spalaniu przy dużych mrozach) na trybie retortowym-ecoal(15kw) ustawiania fabryczne. Nie chciałem narazie nic kombinować w ustawieniach bo to mój pierwszy taki kocioł z podajnikiem i jestem laikiem w tej dziedzinie i myślę że z waszą pomocą ogarne co nie co dodam że przeglądałem instrukcje.
Dom ma powierzchnie około 200m, 3 kondygnacje(w tym chce ogrzać tylko jedną, a resztę na minium ustawić )stare budownictwo lata 90,ocieplony styropianem raczej 5-10tka nie mam informacji,za to poddasze nie ocieplone i właśnie bede chciał dogrzać ta ostatnią kondygnację.
Instalacja pompa CO+zawór 4D manualny bez bojlera na ciepłą wodę i czujników temperatury, 16 grzejników z klatką schodową(3sztuki) w tym 4szt. będą ogrzewane normalnie+klatka, w łazience podłogówka podłączona pod drabinke, reszta na minimum.Opał jakim pale jest to Bartex 26-28MJ.
Dane jakie otrzymuje ze sterownika na ta chwile:
temperatura zadana 50 obniżona 5=49
temperatura powrotu 45= 36 ochrona powrotu zawór 4D
temperatura spalin 95
temperatura na grzejniki idzie 37
zawór ustawiony na 3bieg
korekta dmuchawy 0%
typ kotła 15kw
temperatura zadana za zaworem 4D 35
temperatura obniżona za zaworem 4D 5
temperatura maksymalna za zaworem 45
wentylator chodzi cały czas na tą chwile 40%
ślimak podaje co chwile groch do pieca i to mnie dziwi ale chociaż ładnie się pali bez kalafiorów i spieków
Mam nadzieję że nie wyszło z tego masło maślane i opisałem jakoś to w miarę.

dodane 2018-10-02 20:58Może zdjęcia jeszcze coś pomogą.Z góry dzięki za pomoc.

dodane 2018-10-02 20:59




2018-10-02 21:12