Forum  eCoal.pl  Instalacja fotowoltaiczna w zastępstwie kotła Subskrybuj
First pagePrevious page61 / 77Next pageLast page
2019-07-31 23:14
  karoka65 Posts: 2485 Ostrzeżenie: 0 Karoka-EKO
Jak to piszesz poopy nie urywa ale zawsze coś


Zużycie prądu na potrzeby CWU przez pompę za lipiec to 76,6 kWh
Produkcję za lipiec widać na załączonym obrazku ale dzisiaj wypada mi też podsumowanie całego roku nie tyle co instalacji PV a zużycia prądu przez pompę ciepła.
Dokładnie dzisiaj mija rok jak została zamontowana i uruchomiona PCi, za cały rok na potrzeby ogrzewania domu i podgrzewania CWU pompa pożarła dokładnie 3918,1 kWh
2019-08-06 10:17
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0

Panowie,

Ostatnio zadałem pytanie ale albo było zbyt trudne albo każdy olał bo pomyślał "zrób sobie facet reaserch najpierw"


Zatem zrobiłem konkretny reasearch, zdecydowałem się na ogniwa LG 345W z uwagi na gwarancję (25lat na wady i sprawnosc 86%) oraz falownik Froniusa 6kW. W przyszłości podłączę pompę ciepła dlatego juz mojtuje wiekszy falownik i ponad miarę ogniw...ale poki co wyzeruję się z $   dlatego moje pytanie jest takie ...czy ktoś próbował wspomagać OEP grzałką od CWU zasilana z tego co wyprodukował ogniwami w lecie? Jak to wychodzi?Zostanie mi troche zbędnych kWh bo moje zapotrzebowanie mam na poziomie 2,8MWh rocznie a zakładam instalację ok 5,5kW, żeby w niedalekim czasie móc tylko dołożyć jeszcze 4 panele i zamienić oep na pompę ciepła..

Niestety ceny na poziomie 4000zł jak pisze marcinbb są nierealne... chyba że zakładamy od razu 10kW na dach ... ale przy mniejszych instalacjach mamy ceny na poziomie 5000- 5500 i NIKT NIE SCHODZI MNIEJ! terminy mają na styczeń, październik na chętnych nie narzekają wiec nie ma całowania klienta po rękach ...dlatego tez nikt nie schodzi z ceny ... tak obecnie wyglada sytuacja niestety..
2019-08-06 11:57
  leON22 Posts: 2774 Ostrzeżenie: 1
marleyy co dogrzania grzałką 2kW w moim 120l zbiorniku CWU , podjąłem takową próbę w zeszłym roku przez ok.m-c temp.cwu 55st , grzałka "łykała" średnio 10kWh/d , czyli tak jakby pracowała 5h . Wyłączyłem bo się bałem , że mi braknie prądu w magazynie do końca roku i słusznie , bo z bilansem wyszedłem na zero Druga sprawa szkoda kotła , bo wiadomo jak nie pracuje to "rura" robi swoje
PS. Obawiam się , że te Twoje planowane 5.5kWp nie starczy na pokrycie pracy PC myślę , że ok. 8kWp powinno wystarczyć ( chyba że masz pasywny dom i podłogówkę to i owszem ) , pozdrawiam
Porównanie czerwca 2018r z grzałką i 2019r bez grzałki
dodane 2019-08-06 11:57
2019-08-06 12:10
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0
leON22 napisał » 2019-08-06 11:57
marleyy co dogrzania grzałką 2kW w moim 120l zbiorniku CWU , podjąłem takową próbę w zeszłym roku przez ok.m-c temp.cwu 55st , grzałka "łykała" średnio 10kWh/d , czyli tak jakby pracowała 5h . Wyłączyłem bo się bałem , że mi braknie prądu w magazynie do końca roku i słusznie , bo z bilansem wyszedłem na zero Druga sprawa szkoda kotła , bo wiadomo jak nie pracuje to "rura" robi swoje
PS. Obawiam się , że te Twoje planowane 5.5kWp nie starczy na pokrycie pracy PC myślę , że ok. 8kWp powinno wystarczyć ( chyba że masz pasywny dom i podłogówkę to i owszem ) , pozdrawiam

Porównanie czerwca 2018r z grzałką i 2019r bez grzałki  




dodane 2019-08-06 11:57




leON22 - nie zrozumiałeś mnie: ) teraz zakładam 5,5 po to by juz kupic falownik który mogę obciazyć do 7,25-7,5kW (dołoże paneli i to dopiero ma mi wystarczyć na PC w 90-100%) moge gdzies obejrzec jak u Ciebie wypada produkcja z instalacji? jakis podglad online dla gosci?




leON22 chcesz powiedzieć ze w czerwcu grzałeś 120L przez 5h do
temp 55*C?? wg mnie po 5h grzania powinienes miec jakies 90*C, chyba ze
masz odkrecony kran non stop

Bardziej bym sie skłaniał do wspomagania OEP zimą ....latem produkcja, a zimą wspomaganie spalania...

2019-08-06 12:22
  leON22 Posts: 2774 Ostrzeżenie: 1
Przez 5h na dobę pracowała grzałka , nie non-stop Grzałka grzeje inaczej niż płaszcz wodny bojlera , można powiedzieć, że grzeje jakby połowę zbiornika  
Link do podglądu mojej instalacji PV - PVMonitor
2019-08-07 11:32
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0

Dzięki za info,

czy ktoś jeszcze moze podesłać jakis link do podgladu instalacji fototowoltaicznej?
Albo moze podać wielkość instalacji/ produkcje w kWh?
Karoka ty masz pompe nie? A dom? Energooszczedny czy stare budownictwo?

dodane 2019-08-07 11:32
Ok, zwracam honor marcinbb - udało mi sie uzyskać wycenę na 4285PLN /kW przy instalacji 6,3kW. Ta sama firma 3,78kW wyceniła na 5282 PLN/kW (na tych samych komponentach).

Jak widać - kwotę 4000PLN/kW pewnie udałoby się osiągnąć przy montażu 8kW.

Dla 3-4kW to niestety 5200 w górę.  (może komuś się to przyda)

Szczegóły wyceny : Fronius 6.0kW 3 -fazowy, ogniwa Bruk-Bet 315kW fullblack.

2019-08-07 14:40
  marcinbb Posts: 1173 Ostrzeżenie: 0

Siemano po urlopie statystyki za lipiec:
3,3kW: 443,5kW
1,6kW: 209,6
1,7kW: około 240kWh

w sumie z dachu spadło: 892kWh
2019-08-08 08:40
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0
Dzieki za info marcinbb
Korzystal ktos  z was z programu Czyste Powietrze? Ma to sens czy kolejna sciema?
2019-08-08 20:57
  karoka65 Posts: 2485 Ostrzeżenie: 0 Karoka-EKO
Marleyy mam starą poniemiecką budę ani metra podłogówki, same grzejniki, każdego ostatniego dnia miesiąca podaje tutaj uzysk z instalacji PV i pobór prądu przez pompę z podlicznika także bez problemu wszystko tutaj znajdziesz.
2019-08-11 11:18
  elezibi Posts: 210 Ostrzeżenie: 0
Zaległe za lipiec 965kWh
2019-08-11 22:44
  pab11o Posts: 461 Ostrzeżenie: 0
marleyy napisał » 2019-08-08 08:40
Dzieki za info marcinbb
Korzystal ktos  z was z programu Czyste Powietrze? Ma to sens czy kolejna sciema?

Za 6 miesięcy przyszło mi zapłacić za prąd 150zl gotuję na indukcji więc sam sobie teraz odpowiedź czy warto. 
2019-08-12 07:51
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0
pab11o napisał » 2019-08-11 22:44
marleyy napisał » 2019-08-08 08:40
Dzieki za info marcinbb
Korzystal ktos  z was z programu Czyste Powietrze? Ma to sens czy kolejna sciema?


Za 6 miesięcy przyszło mi zapłacić za prąd 150zl gotuję na indukcji więc sam sobie teraz odpowiedź czy warto. 



haha pa11o ja nie pytam czy warto założyć ogniwa tylko czy warto skorzystać z rządowego programu "Czyste Powietrze". 
2019-08-12 08:36
  marcinbb Posts: 1173 Ostrzeżenie: 0
Czyste powietrze się skończyło bo EU powiedziała że nie będzie dawać kasy na wymianę starych kotłów węglowych na nowe kotły węglowe. Więc kasa wstrzymana jest teraz jakiś nowy rządowy program nie pamiętam nazwy "Twój prąd" czy jakoś tak i mają dawać do 5000 PLN.
2019-08-12 14:07
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0

taa właśnie chciałem na fotowoltaikę wziąć 5000, z programu, o którym pisze marcinbb a na pompę z "Czyste Powietrze".

Jest jakiś jeszcze program z którego można skubnąć coś $ na pompę ciepła? Ktoś coś wie?
2019-08-12 15:26
  leON22 Posts: 2774 Ostrzeżenie: 1
Pytaj w BOŚ może tam jeszcze coś ugrasz  
2019-08-12 16:25
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0
Ale w BOŚ to kredyty, prowizje, ubezpieczenia itp ....szukam dofinansowania albo zwrotu części kosztów. Bez kredytu
2019-08-12 16:58
  sq9tbu Posts: 1118 Ostrzeżenie: 0
To nie znajdziesz.
Only własny $.
Najtaniej wychodzi BOS jak kiedys szukałem. 
A program czyste powietrze to kpina jak juz pisałem od października jeszcze mi nie zwrócili za wymianę pieca.
A to dużo wniosków, a to program wstrzymany, teraz zgubili odbiór instalacji.
Ile by kosztowała sensowna instalacja na 7KW z możliwością do 10KW.
Chcę się zorientować by mnie w Busku nie kancili. 
2019-08-12 17:58
  marcinbb Posts: 1173 Ostrzeżenie: 0
Nie bawcie się w jakieś opcje rozbudowy zakładajcie tyle ile możecie, lub tyle jakim budżetem dysponujecie. Opcja rozbudowy to przepłacanie sporych pieniędzy za inwerter, późniejsza dodatkowa robota, dodatkowa konstrukcja montażowa + dojazd i pewnie brak możliwości dostania takich samych paneli lub jeszcze kolejne przepłacanie za inwerter z 2lub większą ilością stringów aby można było podłączyć różne w stosunku do poprzednich paneli.
2019-08-12 19:14
  marleyy Posts: 483 Ostrzeżenie: 0
sq9tbu napisał » 2019-08-12 16:58
To nie znajdziesz.
Only własny $.
Najtaniej wychodzi BOS jak kiedys szukałem. 
A program czyste powietrze to kpina jak juz pisałem od października jeszcze mi nie zwrócili za wymianę pieca.
A to dużo wniosków, a to program wstrzymany, teraz zgubili odbiór instalacji.
Ile by kosztowała sensowna instalacja na 7KW z możliwością do 10KW.

Chcę się zorientować by mnie w Busku nie kancili. 

Jak już pisalem 3,78kW za 19900 (czyli ponad 5500za kW) , ta sama firma 6,3kW już za 27000 (czyli ok 4200kW) falownik Froniusa, panele Bruk-Bet full black 315W. marcinbb ma rację jak masz hajs to zakładaj od razu tyle ile możesz. potem będziesz w plecy min. 10 000 zł.

Pilnuj żeby nie przekroczyc 10kW bo wtedy denergetyka zmienia mnoznik z 0,8 na 0,7: i zaczyna się jeszcze większe zdzierstwo
2019-08-12 20:49
  marcinbb Posts: 1173 Ostrzeżenie: 0

marleyy napisał » 2019-08-12 19:14
jak masz hajs to zakładaj od razu tyle ile możesz. potem będziesz w plecy min. 10 000 zł.

No ale też nie ze skrajności w skrajność bo mamy już po połowie roku więc za dużo tego prądu nie spadnie z dachu i okaże się że trzeba będzie zapłacić rachunek za prąd (lub nie w przypadku rozliczenia co 12 m-cy) w Energa tak robią bo tam jest tylko rozliczanie co 2 m-ce.

Przy pompie ciepła i podłogówce strzelał bym w około 7-8kWp a później się zobaczy coś się kupi na alledrogo, w ręce wpadnie jakiś inwerter i można kombinować. U mnie wszelka rozbudowa wstrzymana na bliżej nieokreślony czas myślę że ze 3-7 lat do czasu aż OEP przegnije i pojawi się PC.


A jak ten mnożnik 0,7 nie taki straszny da się ominąć - ale to jeszcze nie ten czas aby o tym pisać.
First pagePrevious page61 / 77Next pageLast page
Users on-line: anton66, Mariusz1977, Monika308, Ogniwozbuforem, Piotras123, zibi1

Recently added

lipowa

See more

Wyszukiwarka

Wpisz moc kotła do wyszukiwarki - zobaczysz wszystkie kotł...

See more

Bruli.pl

Chcesz dowiedzieć si więcej o sterowniku bruli.pl ?...

See more

eCoal.pl

Chcesz dowiedzieć się więcej o sterowniku eCoal.pl ?...

See more