Profil użytkownika
posty użytkownika | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona24 / 44Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
PrzemekP
![]() |
1000MB napisał » 2021-03-23 00:38 Od 11 .03 marca do 23.03 nic, Coś robić np. restart sterownika, czy nic i czekać ES? A czego brakuje ? Z tego co widzę to wykresy i statystyki są poprawne |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
piterekzioberek napisał » 2021-03-19 19:25 Ja skorzystałem z programu "Czyste Powietrze". Wydałem na modernizację kilkanaśie tysięcy z czego odzyskałem jeden tysiąc. Do tego na każdym etapie urzędnicy generowali takie problemy, że ledwo starczyło mi sił aby doprowadzić to do końca. Ten program to porażka. Ja jestem również po wymianie ogrzewania, skorzystałem z Czystego Powietrza. Bez żadnego problemu odzyskałem 80% kosztów inwestycji. Wypełniłem i wysłałem wniosek - potrzebna była jedna poprawka - dosłana mailem. Owszem trwało to od marca do grudnia - ale skorzystanie z tego programu nie nazwałbym problematycznym. Może po zmianie zasad (po 15 maja chyba) jest gorzej, chociaż wypełniałem dla znajomego wniosek na nowych zasadach i też obyło się bez problemów. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
Połączenie OFFLINE w aplikacji pozwoli na obsługę sterownika. Warunkiem jest, że telefon i sterownik są w tej samej sieci lokalnej.
|
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
piterekzioberek napisał » 2021-03-15 14:47 Dziękuję ES za odpowiedź. Nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem: "Planu na odbudowę nie mamy żadnego - gdyż jak pisałem - nasze usługi nie zostały dotknięte awarią." Przecież usługi nie działają. Czy to nie jest awaria ? Chyba nie przeczytałeś dokładnie mojego postu - mamy dostęp do naszych paneli administracyjnych w OVH. Jednak cała ich infrastruktura jest tak obciążona, że dostaje się również nam. Strony pokazują na timeouty, baza nie reaguje na zapytania, serwer WWW nie jest w stanie generować odpowiedzi na pytania. To wszystko ma związek z obciążeniem ich infrastruktury - i my nie możemy nic z tym zrobić. Jedynie co możemy to zgłosić problem - i to zrobiliśmy. Jaśniej już nie potrafię. Oczywiście nie tłumaczy to problemów wcześniejszych - tak daliśmy ciała przy próbie usprawnienia na ten sezon. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
piterekzioberek napisał » 2021-03-15 13:19 Myślę, że ze strony nas - klientów, mile widziana była by informacja od ES jaki jest plan przywrócenia pełnej funkcjonalności platformy. Jak to jest perspektywa czasu ? Czy w ogóle jest jakiś plan działań ? Sama informacja, że był pożar to za mało. Czy platformę będzie można przywrócić, czy też trzeba ją odbudować od nowa ? Mają rację ci co okazują swoje rozżalenie że ES nie szanuje swoich klientów, bo problemy jak wszędzie, zdarzają się, ale w momencie gdy nie są one rozwiązywane (nie mam tu na myśli pożaru, bo to zdarzenie losowe) oraz brak jest informacji kiedy to się zmieni, to frustracja użytkowników z każdym kolejnym miesiącem narasta. Nie wystarczy sprzedać sterownik - trzeba jeszcze usługi, które były w cenie sterownika utrzymywać na odpowiednim poziomie. Czy możemy liczyć na jakąś rzetelna informację ? W tym momencie nie mamy żadnej informacji. OVH nie przyjmuje zgłoszeń bezpośrednich telefonicznie, a tylko przez panel klienta - złożyliśmy i czekamy na odpowiedź. Planu na odbudowę nie mamy żadnego - gdyż jak pisałem - nasze usługi nie zostały dotknięte awarią. Możemy się logować do naszych paneli zarządzania i jedyne co tam możemy zrobić to obserwować czas dostępu do dysków - bo tylko to w tej chwili blokuje wszystko. Co do przywracania - żadnych danych nie utraciliśmy - a przynajmniej tak to wygląda. Po prostu czas dostępu do wszystkich usług jest tak długi, że wszystkie funkcje zwracają timeouty. Prace są prowadzone teraz głównie aby aplikacja na iOS pozwalała na pełny dostęp OFFLINE w sieci lokalnej. Plany na przyszłość - na pewno chcemy zmienić sposób łączenia się sterowników, komunikacji sterowników oraz ilości pobieranych danych, a aktualna sytuacja spowodowała, że będziemy również brali pod uwagę taki scenariusz jak ten powyższy. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
mateuszsz napisał » 2021-03-14 11:16 Panowie z Electro-system s.c. raczej przyjęli strategię milczenia w tych kwestiach to może podzielę się moimi obserwacjami i przemyśleniami ![]() Bardzo dziękujemy za obserwacje i przemyślenia. To może kilka słów wyprostowania tychże. Pożar w OVH nie zadział się w serwerowni gdzie są nasze serwery. Jak się jeszcze paliło to platforma działała. Problemy zaczęły się pojawiać w momencie ugaszenia pożaru i gdy OVH zaczęła wdrażać plan (jakikolwiek by on nie był - jakoś nas nie poinformowali - no ale pewnie mieli co innego na głowie). Czas dostępu do dysków był średnio po 3 sekundy - skoro pracujesz w IT wiesz że to raczej nie jest dobra wartość. I skoro też pracujesz w IT to może zdradź co mieliśmy zrobić żeby naprawić ? Biegać z wiaderkami i dane przenosić ? Co do planu przeniesienia się gdzie indziej - był plan przeniesienia się do Microsoft Azure. Niestety Azure jako Hub IoT ma swoje ograniczenia, które nasze sterowniki przekraczają (wielkość DeviceTwin czy też wielkość pojedynczego komunikatu) - ponownie - skoro jesteś z IT to wiesz o czym mówię. Nic więcej nie będę pisał ani komentował postów gdyż niezależnie od tego co powiem - jesteśmy tylko grupą miernych studenciaków na wolontariacie. ![]() |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
Pożar OVH
Prawdopodobnie ma to związek z tym wydarzeniem. Wczoraj wydawało się, że nas awaria ominie bo nasze usługi działały normalnie, ale jak widać coś musiało się zmienić. Próbujemy czy jesteśmy w stanie cokolwiek zrobić. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
brawo102 napisał » 2021-02-22 22:25 Witam. Mam taki problem. Zarejestrowałem swój kociołek i ściągnąłem aplikację na telefon. I tak jak telefon jest podłączony do internetu domowego wszystko działa poprawnie i widzę parametry pieca na telefonie. Ale zaczyna się problem kiedy jestem po za miejscem zamieszkania i korzystam z internetu mobilnego w tedy nie widzę kociołka a nie jego parametrów a na aplikację pojawia się informacja żeby podać hasło i login do urządzenia po wpisaniu loginu i hasła hwilę myśli i dalej nic i chce dalej login i hasło. Do aplikacji musisz zalogować się danymi do platformy esterownik.pl. Jeżeli logujesz się danymi lokalnymi do sterownika (domyślnie root / root) to dostęp jest tylko w sieci lokalnej. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
1000MB napisał » 2021-02-15 16:14 Do PrzemekP - trafiłeś 100% brakuje wybranego paliwa, ale wartość zasypu wpisywałem na panelu pieca, a tam nic nie wybiera się. Czy zatem należy ręcznie na stronie esterownik wybrać paliwo, aby mieć statystykę spalania itd. na bieżąco?. W takim bądź razie brakuje zaznaczenia, że paliwo jest jako domyślne - wtedy jest brane pod uwagę przy tworzeniu zasypów prosto ze sterownika |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
1000MB napisał » 2021-02-15 14:35 U mnie w statystykach nie oblicza średniej zużycia opału, mocy kotła, kosztów itd. reszta zasypy i inne działa po 5 dniach stop-u. Czy otrzymujecie sms-y z alarmami?. Ustawiłem powiadomienia kilka dni temu i nic nie przyszło, a były sprowokowane alarmy. Płatne to usługa? Sprawdź jakie paliwo zostało wybrane przy zasypie z 8 lutego. Linia na 0.0kg/d pokazuje, że albo brakuje wybranego paliwa, albo paliwo wybrane nie ma podanego współczynnika. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
krzysiek80 napisał » 2021-02-14 17:40 Witam mam pytanie mianowicie zainstalowałem ta apke w tel ecoal mobile zalogowalem sie i dalej jest problem ,co mam zrobic zeby mi sie pokazalo urzadzenie Z tego co widzę, nie masz żadnego urządzenia ONLINE przypisanego do swojego konta. Napisz coś więcej co to za sterownik i jak jest podłączony - będzie łatwiej coś pomóc |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
loblob napisał » 2021-02-12 10:23 Budgie1 dzięki za info. LeOn22 albo nie legelne albo Wiem kto jest pod tym kryptonimem... Twój sterownik jest widoczny publicznie - więc każdy może zobaczyć jakie masz ustawienia - i rzeczywiście masz ustawiony czas pracy podajnika na 8 sekund. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
kosa78 napisał » 2021-02-07 20:50 dodane 2021-02-07 20:50wszystko ok, ale nie działają wykresy ani w aplikacji ani w przeglądarce Teraz wszystkie dane muszą zostać zsynchronizowane - chwilę to potrwa |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
Te ustawienia IP w sterowniku to są ustawienia fabryczne, z takimi sterownik opuszcza produkcję
DHCP w sterowniku prawdopodobnie jest na NIE. Jeżeli przestawisz DHCP na tak powinien zmienić się adres IP oraz maska i Brama. Możesz też zostawić DHCP na NIE i zostawić adres IP taki jaki jest, Maskę zmienić na taką jaką pokazał IPCONFIG (255.255.255.000) oraz Bramę na 192.168.0.1 Ponownie odsyłam do linku podanego wcześniej. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
W ustawieniach routera nie pomogę - nie wiem co to za router - ile routerów tyle możliwych opcji.
Co do ustawień sterownika. Czy możesz napisać dokładnie co uzyskujesz za wyniki z wiersza poleceń po wpisaniu ipconfig (na komputerze podłączonym do tego samego routera co sterownik) Oraz podaj dokładnie wszystkie ustawienia z konfiguracji internetu w sterowniku |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
kosa78 napisał » 2021-02-07 18:30 DHCP jest na Tak, a tą bramkę gdzie przestawić w sterowniku czy w aplikacji ? w aplikacji mam bramka 192.168.0.255 a w ustawieniach routera bramka domyślna 10.255.253.3 Polecam ten link Skoro DHCP jest na TAK, to wszystko wskazuje na to, że router blokuje wyjście na świat i sterownik nie ma dostępu do internetu. Widzisz go w sieci lokalnej (poprzez aplikację na Android) ale brakuje możliwości zarządzania zdalnego. Musisz sprawdzić czy router nie blokuje ruchu wyjściowego (jakiś FireWall, poblokowane porty lub coś podobnego) |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
No to na 99% jest błędnie ustawiona brama w sterowniku. Sprawdź czy DHCP jest ustawione na TAK. Prawdopodobnie ustawienia fabryczne adresu IP sterownika pasują do Twojej sieci, ale nie pasuje domyślna Brama. |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
A działa aplikacja, jak jesteś poza zasięgiem WiFi?
|
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
kosa78 napisał » 2021-02-07 15:32 Witam mam taki problem jak w tytule, przez aplikację na androida wszystko działa. Usunąłem urządzenie i chciałem dodać na nowo ale nie mogę, na sterowniku cały czas jest offline. Sterownik podłączony z routerem kablem. Kabel sprawny sprawdzałem podłączając laptopa. Jakieś sugestie ? Skoro jest OFFLINE to znaczy, że sterownik nie ma dostępu do internetu. Sugeruję sprawdzić ustawienia IP / Maska / Brama / DHCP |
|||
|
||||
PrzemekP
![]() |
zbigniewmarek napisał » 2021-01-30 13:36 witam moja głowica nie trzyma równej temperatury Patrząc na wykres temperatury w pokoju to nie wiem dlaczego uważasz, że głowica nie trzyma temperatury. Przy kotle na paliwo stałe ciężko jest uzyskać płaską linię - kocioł potrzebuje chwili żeby dostarczyć ciepło do grzejnika - przez ten czas głowica otwiera się coraz bardziej aż w końcu gdy kocioł nadgoni. |
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona24 / 44Następna stronaOstatnia strona | ||||