W dniu 3 marca nasz dostawca usług hostingowych będzi prowadził akcję aktualizacyjną.
Akcja ma zacząć się od godziny 8:00 i potrwać około 6 godzin. W tym czasie możliwe jest zupełne wyłączenie usług na okres około 30 minut.

User profile

crazyman

Świerczyniec

Dom 139m2-15 cm grafit, parter podłogówka+1 grzejnik w pokoju, piętro grzejników. OEP M 14 kw-Retopal

Registration: 2018-08-17 08:04

Login: 2020-02-23 08:57

Devices: 1

Topics: 9

Posts: 56

user posts 
First pagePrevious page1 / 3Next pageLast page
2019-10-09 08:32 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Ek Lo plus M 14kw. Oceńcie spalanie
  crazyman Posts: 56
ja paliłem na początku w automacie bo mialem zero pojecia o sterowniku i kotle węglowym
niestety spalał dużo a po drugie robiły sie spieki...niestety tryb automatyczny u mnie sie nie sprawdził - nie wiem jak u innych
2019-10-07 23:29 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Eko Plus M 14kW - przewodowy czujnik temp. zew. - błędne wskazania
  crazyman Posts: 56
no szlag mnie mnie trafia z ta histereza 1 stopien
czemu nie mozna np co 0.1 stopnia ?
pewnie jakis studenciak implementujac to zrobil typ calkowity ehh:/
2019-10-07 23:26 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Ek Lo plus M 14kw. Oceńcie spalanie
  crazyman Posts: 56
ziom
przejdz na spalanie grupowe
2 podania 8kw
3 podania 12 kw

przy mrozach zwieksz po 1 podaniu dla kazdej mocy

nadmuch 35% i sprawdzaj czy jest ok...czy zwiekszyc...ale rob to dopero na drugi dzien

temperatura kotla miedzy 55 stopni....jesli temperstura powrotu jest w granicach 45 stopni to zwieksz temperature kotla do 57 

pogodowke uzywaj tylko do sterowania ogrzewaniem podloglowym...ja nie uzywam tego do ustawiania temp kotla
pompy podlogowki nie wylaczaj przy dogrzani pomieszczenia

ale bez podpiecia sterownika do neta to tylko mozemy wrozyc...
2019-10-05 12:36 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ciągle podgrzewa bojler
  crazyman Posts: 56
dokladnie... brak zaworu zwrotnego
wczesniej sytuacja nie wystepowala bo bojler byl zapowietrzony (o czym nawet nie wiedzialem)
teraz po odpowietrzeniu bojlera woda krazy po obiegu cwu bo cisnie ją pompa kotlowa

ale pompa cwu i pompa kotlowa pchaja wode w tym samym kierunku (obie na powrocie) wiec zawor zwrotny wystarczy ? znojmy sugerowal mi w tym przypadku elektrozawor
2019-10-05 09:17 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ciągle podgrzewa bojler
  crazyman Posts: 56
witam
pojawila sie u mnie taka sytuacja ze pompa CWU jest wylaczona, a mimo to woda w obiegu bojlera krazy i mi go podgrzewa
stalo sie to po drobnej naprawie - pojawila sie nieszczelnosc na wejsciu rury do kotla i pozakrecalem wszelkie mozliwe zawory, spucilem troche wody z kotla i rury i kolega mi poprawil lutowanie.
Po uzupelnieniu wody i uruchomieniu kotla i calej instalacji wczoraj...zauwazylem ze w obiegu CWU non stop krazy woda, mimo ze pompa CWU jest wylaczona...wczesniej tego nie bylo
co moglo sie stac ? zastanawiam sie czy to moze wina zapowietrzenia instalacji ?
prosze o pomoc
dodane 2019-10-05 09:17instalacje odpowietrzylem i bez zmian
czy to moze byc problem z pompa CWU ? przy bojlerze mam na wejsciu i wyjsciu zawory kulowe
pompa CWU jest na powrocie bojlera,
pompa kotlowa jest na powrocie do kotla
czytalem ze pompa przepuszcza ciepla wode mimo ze jest wylaczona
ale u mnie wczesniej tak sie nie dzialo
teraz w zasadzie pompa kotlowa cisnie wode w strone sprzegla hydraulicznego gdzie sa pompa podlogowa, i pompa od kaloryferow oraz z pominieciem sprzegla leci zasilanie do bojlera
2019-09-16 08:08 Topic: eCoal.pl v3.5 » Uwaga na partaczy
  crazyman Posts: 56
wiesz co wczesniej nie mial takich opinii...jako instalatora wybralem go w lutym 2018 i ostatecznie wykonal wszystko do wrzesnia 2018 a negatywne opinie ma dopiero w pozniejszym okresie...
gosc mial dobra gadke do bajerowania ale zupelnie nie zna sie na rzeczy
2019-09-15 15:49 Topic: eCoal.pl v3.5 » Uwaga na partaczy
  crazyman Posts: 56
chcialem wszystkich uczulić na niesolidnych instalatorów np takich jak u mnie robili. Niecały rok po wykonaniu instalacji zerwał sie ze ściany bojler 140 litrów i spadl na piec uszkadzając spora ilość rur w kotłowni. Prośby o naprawe instalacji  byly zbywane klamstami, że przyjedzie jutro, pojutrze i tak ponad miesiąc. Kiedy przyjechali to ponownie spartaczyli robote montując bojler w podobny sposób (niedopilnowałem bo bylem w pracy), podłączyli uszkodzone rury i się zwineli. Niestety nie naprawili niektórych nieszczelności ktore pojawily sie po tym incydencie. przyjechali drugi raz i wcisneli zonie kit ze wszystko naprawili. wrocilem z pracy a tu instalacja bez zmian oprocz...ponownie spartaczonego przylacza rury kominowej ktora poraz drugi zamontowali do gory nogami, ale tym razem nawet nie zasilikonowali laczenia miedzy 140/160...redukcji chyba wogole nie znają że istnieja.
wezwalem innego instalatora ktory naprawil za nich nieszczelnosci i dowiedzialem sie od niego ze od poczatku istnienia kotlowni mialem zapowietrzony bojler, a ja myslalem ze te dzwieki to normalne. Tamci nie zamontowali odpowietrznika przy bojlerze i nie zamontowali naczynia przeponowego do CWU niebieskiego. ogolnie zenada i widze ze nie tylko ja z nimi mialem problem. ponizej linki do oceny jego dzialalnosci od innych osob.

https://panoramafirm.pl/śląskie,mikołowski,orzesze,mikołowska,14/instal_zur_wojciech_zur-zkesrf_jff.html



https://www.google.com/search?q=instal+zur&oq=instal+zur&aqs=chrome..69i57j69i60l3j0j5.2081j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#lkt=LocalPoiReviews&trex=m_t:lcl_akp,rc_f:nav,rc_ludocids:4503615586423206593,rc_q:Instal-Zur%2520Wojciech%2520%25C5%25BBur,ru_q:Instal-Zur%2520Wojciech%2520%25C5%25BBur


mial jeszcze stronke na fejsie ale jak opisalem tam swoj problem i zalaczylem fotki to stronke usunal.

dodane 2019-09-15 15:49ps. czy mozna gdzis to zglosic do firmy Ogniwo ze taki instalator zamontowal mi niezgodnie ze sztuka ich piec jako autoryzowany przez nich monter ?
2019-08-20 17:57 Topic: eCoal.pl v3.5 » Grzanie wody w lecie.
  crazyman Posts: 56
u mnie 2 - 2.5 kg na dobe przy podgrzewaniu cwu 140 litrów w lato, pale ekogroszkiem bartex z obi
2019-05-27 15:40 Topic: eCoal.pl v3.5 » Pompa kotłowa i pompa CWU
  crazyman Posts: 56
ochrona powrotu była załączona na zime tylko dlatego zeby pompa CWU chodziła 24h
2019-04-25 13:05 Topic: eCoal.pl v3.5 » Pompa kotłowa i pompa CWU
  crazyman Posts: 56
witam, mam taki pytanko
mam pompę kotłową na powrocie oraz sprzęgło hydrauliczne które miesza wodę.
Pompa CWU ciągnie wodę ze sprzęgła tak jak na schemacie (bufor to sprzęgło).
W zimę wszystko spoko działa, a pompa CWU włączona 24h na dobe jako ochrona powrotu i spox.
Przyszło lato i wyłączyłem pompe kaloryferów i podłogówki - w tym momencie piec nie musi już tyle grzać i wchodzi w podtrzymanie. Wyłącza się pompa CWU i spox bo 1 - 2 razy dziennie podgrzewanie wystarczy.
Natomiast w tym podtrzymaniu cały czas chodzi pompa kotłowa i woda krąży między piecem a sprzęgłem niepotrzebnie.
Czy jest opcja wyłączenia jej i załączenia wraz z pompą CWU ? (może w ustawieniach jako pompa cyrkulacyjna ? )
Zauwazyłem, że gdy wyłączyłem pompe kotłową to w podtrzymaniu miałem duże oszczędności w stosunku do sytuacji gdy pompa kotłowa działa cały czas.

2018-11-29 15:59 Topic: eCoal.pl v3.5 » Niedogrzewanie CWU
  crazyman Posts: 56
ustaw sobie ochrone powrotu jako CWU np na 50 stopni i bojler bedzie grzany 24 h
2018-11-23 15:27 Topic: eCoal.pl v3.5 » Prośba o sprawdzenie wykresu - chodzi non stop!
  crazyman Posts: 56
cos ten 4d fajnie ci szaleje
2018-11-23 08:14 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Eko Plus M 14 kW i sposób na spieki ?
  crazyman Posts: 56
leonnapoleon napisał » 2018-11-22 20:13
Crazyman, gdzie i za ile kupiłeś tego skarbka?

u mnie na składzie 1060 zł za 1 tone z dostawą workowany
dodane 2018-11-23 08:14ps. widze kolega z tychów ...ja też
na cielmicach http://sornektransport.pl/
2018-11-22 15:26 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Eko Plus M 14 kW i sposób na spieki ?
  crazyman Posts: 56
no ja na mrozy mam skarbek kupiony z retopalem sie wpakowalem bo sąsiad mi polecił
2018-11-21 17:33 Topic: bruli.pl » Piec ma problemy z osiągnięciem zadanej temperatury.
  crazyman Posts: 56
Nie wiem ale spaliny 220 stopni przy dmuchawie 40% i nadal nie moze osiagnac temperatury powyzej 50 stopni...nadal bym zmniejszal dmuchawe...jak wogole wyglada palnik w trakcie pracy ?fotka/filmik
2018-11-21 14:51 Topic: bruli.pl » Piec ma problemy z osiągnięciem zadanej temperatury.
  crazyman Posts: 56
dmuchawa 66% ? zmniejsz na 40% i zwieksz temperature pieca na 60 stopni
teraz duzo ciepla dmuchasz w komin

2018-11-21 13:00 Topic: eCoal.pl v3.5 » Po aktualizacji.
  crazyman Posts: 56
a instrukcje sterownika czytales ?
2018-11-21 09:41 Topic: eCoal.pl v3.5 » Problem temperatury CWU
  crazyman Posts: 56
no to u mnie powrot CWU idzie do sprzęgła
na czerwono zaznaczylem zasilanie wychodzące z pieca i zasilanie CWU ktore idzie do góry bojlera
na niebiesko powrót do pieca oraz powrót CWU który idzie do sprzęgła



2018-11-20 13:58 Topic: eCoal.pl v3.5 » Ogniwo Eko Plus M 14 kW i sposób na spieki ?
  crazyman Posts: 56
Jutro dam znac ale chyba faktycznie bez szamotek duzo lepiej
dodane 2018-11-20 13:58Po testach stwierdzam ze z szamotkami czy bez to jakiejs wiekszej roznicy nie widze... nadmuch powyzej 36% powoduje spieki...a nadmuch 38% zrobil ogromnego kalafiora... najlepszy zakres dmuchawy to 35% wtedy popiol jest najlepszy ale powoli dochodzi do temperatury zadanej
2018-11-19 22:00 Topic: eCoal.pl v3.5 » Problem temperatury CWU
  crazyman Posts: 56
Sorki moj blad
Zasilanie idzie do sprzegla i do CWU z pominieciem sprzegla, ale wszystkie powroty wracaja do sprzegla
First pagePrevious page1 / 3Next pageLast page