Forum eCoal.pl v3.5 Niska temperatura spalin i kondensat w kominie. Subskrybuj | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
Karol89
|
Cześć wszystkim. Od soboty jestem posiadaczem kotła Ogniwo Eko plus plus 16. Czytając forum i oglądając filmiki na youtube staram się ustawić kocioł w optymalny dla mnie sposób. Dom który jest ogrzewany to drewniany szkieleciak. Mieszkam sam, często jeżdżę w delegacje i podczas wyjazdów nie chce na darmo ogrzewać zbyt mocno swojego domu. Podczas mojego pobytu preferuje temperaturę 18-19 stopni i taka w tej chwili jest. Większość grzejników jest w tej chwili zakręcona, na pełnej "mocy" pracuje grzejnik w łazience (nie posiada termostatu). Wg mnie pojawił się problem niskiej temperatury spalin i wydzielania się zielonych skroplin na nasadce Smartflow. Zdaje sobie sprawe, że przyczyną jest niskie zapotrzebowanie na moc. Czy ktoś bardziej doświadczony może przejrzeć moje ustawienia i podpowiedzieć co jeszcze zmienić, żeby zminimalizować wilgoć w kominie. Ekogroszek to Karolinka. Komin zewnętrzny stal kwasoodporna średnica wewnętrzna 130mm ocieplany, średnica zewnętrzna 200mm, nasadka smartflow. Zużycie ekogroszku wydaje mi się w porządku. Kocioł uruchomiony w sobotę ok 12 i zużycie do dnia dzisiejszego ok 60kg. Pozdrawiam serdecznie
|
|||
|
||||
rj1972
|
Widać że kocioł pracuje dobrze i jest przewymiarowany. Komin zewnetrzny raczej tak będzie miał. Spaliny możesz podnieść jedynie dmuchawą. Ładnie to idzie w ecoalu i pytanie czy warto.
Ale możesz podnieść temp kotla do 60st., otworzyć grzejniki i wykorzystać programator temp za zaworem do regulacji temp wew. O ile faktycznie jest siłownik. Zastosować ochronę powrotu przez cwu i kocioł będzie miał po co pracować. W innym przypadku to zmiana trybu ale przesadzając z dmuchawą podczas nieobecności możesz zawalić palnik i małą szufladę szlaką w zależności od opału. Żeby wygrzać dobrze komin to musiałbyś wyciągnąć 120 i więcej temp spalin. Ważne żeby się woda nie lała do czopucha. |
|||
|
||||
Karol89
|
Serdeczne dzięki za odpowiedź. Właśnie do działania zaworu mam pewne uwagi. Nie mam pojęcia czy działa on prawidłowo. Praktycznie cały czas stoi w miejacu co widać także na wykresie. Temperatura zadana za zaworem z tego co pamiętam 35 stopni, a temperatura rzeczywista za zaworem, jest cały czas znacznie wyższa 45-55 stopni. Jak ten zawór powinien pracować? Jak sprawdzić poprawność jego pracy i ewentualnie ustawienia.
|
|||
|
||||
leON22
|
Karol, w ustawieniach zaawansowanych masz włączoną ochronę powrotu przez zawór 4D i dla niego zadana min.temp.powrotu 53st jest priorytetem ( nawet nie może jej osiągnąć ), dlatego ma gdzieś zadaną temp.40st , na CO 😕
|
|||
|
||||
rj1972
|
Silownik może być źle zabudowany o ile zawór jest dobrze.
Spróbuj zmienić kierunek otwierania siłownika na przeciwny i zresetuj sterownik. |
|||
|
||||
Karol89
|
Zmieniłem kierunek otwierania siłownika na "w lewo". Sterownik zresetowałem wyłączając go na chwilę (czy jest jakis inny mniej brutalny sposób?) Oczywiście zawór się przesterował z pozycji skrajnej 5 na pozycje skrajną 0. Temperatura za zaworem spada a powrót rośnie (aktualnie temperatura za zaworem wynosi 38 stopni a temperatura powrotu 53). Temperatura na kotle tez się podniosła i aktualnie oscyluje w granicach 70 stopni (ciekawe dlaczego). Dodatkowo wyłączyła się pompka CO która do tej pory pracowała non stop. Pytanie dlaczego ten zawór wraz z siłownikiem działa w pozycjach skrajnych. Wyobrażam sobie, że powinno to być płynne, sterowane przez elektronikę i powinno się zmieniać w zależności od warunków. Dodatkowo od samego początku na panelu nie wyświetla się kąt otwarcia/zamknięcia zaworu. Zawór to Concept a siłownik Cocnept GSL 10. Czy jest ktoś z okolic Radomska, Bełchatowa kto zna ten sterownik i zna się na ustawieniach i instalacji? Czy w ramach pomocy/odpłatnie, celowo bądź przy okazji jest ktokolwiek, kto mógłby do mnie przyjechać, zerknąć na wykonaną instalacje i ustawienia? (mogę przywieźć i odwieźć do domu. Nie podważam kompetencji instalatora - to osoba polecana w okolicy, ale on jest tak zawalony robotą, że nie mam co liczyć na wsparcie.
IeON22 - dziękuje za informację, aktualnie po zmianie kierunku otwierania zaworu temperatura za zaworem spadla ale powrót znacznie się poprawił. dodane 2024-12-05 10:43Widzę, że siłownik coś tam zaczął robić, zmienia sobie kąt otwarcia i po raz pierwszy zaczął pokazywać aktualną wartość na panelu. Czy wg Was to oznacza, że poprzednie ustawienie "kierunek otwierania zaworu w prawo" był nieprawidłowy? Dziwnie zmieniają się parametry. Mimo wysokiej temperatury na kotle dmuchawa pracuje na bardzo wysokich nastawach (47-49%) - podawanie paliwa i załączanie dmuchawy rozpoczęło się mimo 70 stopni na kotle. Dziwne rzeczy. Zastanawia mnie jeszcze to, że aktualnie pompa CO nie pracuje w ogóle, grzejniki robią się zimne. Mam 2 pompki - CO i CWU a funkcja dodatkowej pompy ustawiona jest na pompę mieszającą. Tak powinno być? Dam mu godzinę i zobaczę na jakich wartościach ustabilizuje się praca. |
|||
|
||||
faco
|
Ciekawie to wygląda 🤔
|
|||
|
||||
Karol89
|
Póki co kaszana, temperatura za zaworem leci na łeb na szyje. Pompka CO była podłączona do gniazda pompy mieszającej (zmieniłem). W tej chwili pompka CO pracuje ale na panelu z jakiegoś powodu nie jest podświetlona. Póki co wszystko się rozjechało.
|
|||
|
||||
rj1972
|
Jak już ktoś powalił wpięcia pompy CO do innego gniazda to może faktycznie i dobrze że nie ma czasu.
Jest ona wpięta teraz do gniazda P1? Ciekawe ja są czujniki powpinane. Pod pokrywą sterownika jest schemat gdzie co i jak powinno być wypięte. Instrukcja sterownika też to pokazuje. Żeby to ogarnąć na forum proponuję przesłać zdjęcia instalacji kotła, zaworu mieszajacego z siłownikiem, bojlera itp. dodane 2024-12-05 14:28Pokaż gdzie jest czujnik temp CO1 czyli ten za pompą CO na grzejniki. Gdzie jest czujnik temp powrotu. Jeśli zmieniłeś gniazdo pompy to możesz spróbować z powrotem zmienić kierunek otwierania zaworu i znów reset. Zmieniłeś dwie ważne sprawy jednocześnie i możliwe że kierunek był dobry a pompa zła. |
|||
|
||||
Karol89
|
Przełożyłem wtyczke pompy CO do gniazda P1. Pompa działa ale na sterowniku nie jest podswietlona. Co do kierunku otwierania zaworu wróciłem do poprzedniego ustawienia. Temperatura za zaworem od razu zaczęła rosnąć. Teraz jest na wysokim poziomie ok 60 stopni. Czujnik powrotu przełożyłem w miejsce gdzie powrót wchodzi do kotła. Był zamontowany wyżej, ale na youtube był filmik, że czujnik powrotu musi byc jak najbliżej kotła. (tak teraz jest). Aktualnie wyjechałem w delegacje więc mam tylko podgląd za posrednictwem aplikacji i strony. Prawdopodobnie wróce jutro wieczorem, to porobie wszystkie zdjęcia i wrzucę do wątku. Największa zagadka na tą chwile to to, czy zawór i siłownik są zamontowane poprawnie.
|
|||
|
||||
faco
|
Jest to o tyle ciekawe ze zawór leży a ciepło idzie Ci na grzejniki 🤔
|
|||
|
||||
rj1972
|
Czyli już zmieniłeś kierunek nie czekając na efekt. Błąd bo i my mamy opóźnione informacje.
Zmień w lewo i zrób reset sterownika z aplikacji. Na razie wszystko wskazuje że zawór jest fizycznie otwarty na 100% mimo że pokazuje 0. 0 pokazuje prawidłowo bo temp za zaaworem jest znacznie wyższa niż zadana. |
|||
|
||||
Karol89
|
Po zmianie wtyczki pompy temperatura za zaworem zaczęła bardzo szybko spadac, az do poziomu (nie pamietam dokladnie) ok 25 stopni. Dlatego wróciłem do poprzedniego ustawienia kierunku otwierania się zaworu. Mowisz, żeby spowrotem wrócic do "w lewo"?
|
|||
|
||||
rj1972
|
Tylko tak można coś ocenić. Nie ma gwarancji ale bez prób to trudno coś zdiagnozować. Na pewno zdjęcia coś więcej pomogą.
dodane 2024-12-05 16:37I zawsze chwilę odczekać. Nic za szybko i za dużo. dodane 2024-12-05 16:43Teraz wyłącz ochronę powrotu przez zawor 4D. |
|||
|
||||
Karol89
|
A jaką ochronę włączyc w zamian?
|
|||
|
||||
rj1972
|
Na razie nic. Bez ochrony. Jak ocenimy czy to działa to można o tym pomyśleć.
|
|||
|
||||
Karol89
|
Ok, wyłączam ochrone powrotu.
|
|||
|
||||
rj1972
|
No i siłownik chyba pracuje. Teraz możesz sobie ustawić inne parametry np. czas reakcji zaworu 4D 60s, histereza CWU ja bym dał 0,5st. Wypadałoby włączyć ochronę powrotu. Należy rozumieć że nie ma do tego żadnej dodatkowej 3 pompy? Są w układzie tylko 2 pompy CO i CWU. No i tu można zaproponować ochronę powrotu przez CWU. Ale jest problem bo przy trybie eCoal będzie bardzo ciepła woda w zbiorniku CWU. Prawie taka jak w kotle. Lepiej by było odpalić tryb spalania ręczny tylko ktoś by musiał obserwować palnik i popielnik żeby ustawić dobrze spalanie. Ale na podstawie obserwacji eCoala można by to zrobić startowo w ciemno. Jak widać powrót na razie nie jest zły bez jakiejkolwiek ochrony ale to się zmieni jak będą otwarte wszystkie grzejniki. No i bez ochrony nie będzie łatwo ustabilizować siłownik. Na razie jednak bym to zostawił do obserwacji i popatrzeć bo przy jednym grzejniku to będzie ciężko wyższe spaliny uzyskać. Albo czekamy na zdjęcia. |
|||
|
||||
Karol89
|
Dziękuję za wskazówki. Co da mi zmiana czasu reakcji zaworu ze 120s na 60? To samo pytanie odnośnie histerezy. Pytam, żeby zrozumieć i się czegoś nauczyć Co do pomp są tylko dwie. Wysoka temperatura w zbiorniku mi nie przeszkadza więc mógłbym włączyć ochronę przez CWU... Tylko jakie parametry poustawiac?
dodane 2024-12-05 22:09Co do histerezy to chodzi o "Histereze 1" w zakładce "Obwod CWU"? czy "Histereza pracy zaworu" w zakładce "Obwód CO1"? |
|||
|
||||
leON22
|
Karol czytaj ze zrozumieniem , zmiana czasu reakcji zaworu ( u Ciebie 30s ) , a nie czas jego pełnego otwarcia , który jest prawidłowy i dla Twojego modelu wynosi 120s 😉 Zawór będzie wtedy wolniej reagował na skoki temperatury. Histereza1 # Cwu wartość o jaką może spaść temperatura CWU , żeby znowu załączyć pompę.
|
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona | ||||