W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  Pello v3.5  Problem z temperaturą .... Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
2023-10-28 18:47
  Nazer Posty: 23 Ostrzeżenie: 0
Witam, mam taki problem, mam włączoną temperaturę załączania pomp na 48*C. Kocioł dość długo się nagrzewa by osiągnąć taką temperaturę, jak już uzyska i uruchomią się pompy to momentalnie temperatura spada, pompy się wyłączają i znów kocioł musi się nagrzewać i znów na chwile włączają się pompy i cykl się powtarza.... Jestem zielony, czy ktoś może napisać w czym tkwi problem ?? Może za mała dawka paliwa?? Kocioł Ogniwo Eko pellet compact 14kw. Podawanie mam ustawione następująco moc minimalna 7kW, moc pośrednia 8kW, moc maksymalna 9kW. Będę wdzięczny za pomoc. Udostępniłem również sterownik na pełen dostęp, więc jeśli ktoś byłby na tyle uprzejmy i zerknął, ewentualnie pozmieniał według własnego uznania... Pozdrawiam 
2023-10-28 19:29
  rj1972 Posty: 951 Ostrzeżenie: 0

Od razu powiem, że nie mam pelleciaka tylko Plus+ ekogroszek więc mogę się mylić. Ale dopóki nie trafi się fachowiec od pelletu to powiem tak, że zasada wyłączania pomp jest taka sama. Jeśli na instalacji spadnie temp poniżej temp załączania pomp to je wyłączy. W pelleciaku to jest tym bardziej możliwe, że kocioł/palnik po prostu się wyłączy i kocioł traci temperaturę. Teoretycznie nic dziwnego.

Musisz tak utrzymać temp kotła aby nie spadała poniżej wartości załączania pomp. A to wymaga korekty nastaw do których się nie odniosę. Możesz obniżyć temp załączania pomp ale to doraźny sposób.
Niewątpliwie potrzebujesz pomocy bo Twój kocioł w ogóle nie osiąga zadanej temperatury.
Oglądając Twój film powiem, że ładnie to wygląda - na prawdę. Ale wywal te zawory zwrotne klapowe jak najprędzej i zamień to na sprężynowe.
2023-10-28 19:42
  karoka65 Posty: 3425 Ostrzeżenie: 1 Karoka-EKO