Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eCoal.pl v3.5  Jak ustabilizować Ogniwo Eko Plus M 20kw Subskrybuj
First pagePrevious page2 / 2Next pageLast page
2021-12-02 23:30
  MateoKoc Posts: 477 Ostrzeżenie: 0
Hodofca napisał » 2021-12-02 23:15


Niektórzy to fajnie te piece mają poustawiane. Na przykład tu:
https://esterownik.pl/device/21283
Spadek temperatury na piecu z 65 na na 38 w 10 minut a potem w godzinę wjazd na 76  i awaryjny spust.  Woda CWU 55
W tym czasie spadek powrotu z 53 na 35 a potem wjazd na 68

Cóż, nie każdy się tak przejmuje kotłem.
Jest ciepło w domu i w bojlerze? Jest dobrze.
2021-12-03 11:57
  Hodofca Posts: 14 Ostrzeżenie: 0

MateoKoc i Verb dzięki. Teraz piec pracuje w miarę stabilnie jak na moje warunki.




2021-12-03 12:00
  MateoKoc Posts: 477 Ostrzeżenie: 0
Hodofca napisał » 2021-12-03 11:57

MateoKoc i Verb dzięki. Teraz piec pracuje w miarę stabilnie jak na moje warunki.


2021-12-03 20:38
  rj1972 Posts: 1145 Ostrzeżenie: 0

No fajnie. Instalacja nie ma żadnego zaworu 4D lub 3D, nie ma zaworów termostatycznych ale ma regulator pokojowy.
Jest jak jest ale może lepiej przełącz to na samą pompę CO.

Ja bym wykorzystał taką opcję w sterowniku jak czujnik CO. Trzeba by go wpiąć do sterownika a na pewno był w komplecie i zamontować na wyjściu na CO oczywiście za rozgałęzieniem (trójnikiem) na CWU. Teoretycznie powinna się pojawić karta z fikcyjnym zaworem i będzie można obserwować ile tego ciepła idzie na grzejniki że łokciem nie można dotknąć. Generalnie ktoś najprostszym sposobem zamienił stary kocioł bez przeróbki instalacji na podajnikowy. Jeśli się nie mylę to lepiej było kupić kocioł DS (zasypowy dolne spalanie + bufor).
2021-12-03 20:43
  gmaj22 Posts: 1507 Ostrzeżenie: 0
verb napisał » 2021-12-02 20:39

Jak jest czym przykręcić, czy kryzować to da się ogarnąć. Trza było od razu dać termostaty i komfort zapewniony.
Ale wiem jak to jest ze starszymi... bo grzejnik nie jest gorący. Ale ciepło jest ? No jest ciepło, ale grzejnik nie jest gorący. Przerabiałem to wiele razy :/



Ja to przerabiam co roku z moimi dziołchami Już się nawet zastanawiałęm, czy dla świetego spokoju nie wyciepać tych głowic termostatycznych i założyć 3D/4D  i obniżać pogodowo na grzejniki. Komfort mniejszy, ale przynajmniej grzejniki non stop "letnie". 
Co do automatu to masz rację. Ja już dałe,m soie spokój z eksperymentami zimą. Latem to jeszcze do samego CWU na ręcznym ustawię, ale teraz to automat i jak mniej kombinowania. Poza kotłownią też jest życie - nawet ciekawsze )
2021-12-03 21:21
  rj1972 Posts: 1145 Ostrzeżenie: 0
Być może ten użytkownik też ma problem ale go nie zgłasza. Może mu to pasuje albo walczy ze zrozumieniem. Nie ma co wyciągać pochopnych wniosków z obserwacji podobnych kotłów bo instalacje na pewno nie są te same.

dodane 2021-12-03 21:21          
               Hodofca Sorki ale dopisałem się do wcześniejszej wypowiedzi.
2021-12-04 08:38
  konto usunięte Posts: 7174 Ostrzeżenie: 0
gmaj22 napisał » 2021-12-03 20:43
Ja to przerabiam co roku z moimi dziołchami .....
Hell[o] Grześ. Też miałem z termostatami problem na początku, na szczęście mam Danfossy z możliwością blokady w jednej pozycji, lub ograniczenia ruchu głowicy od/do. W każdym razie nie chciałbym mieć takiego "komfortu" jak ten użytkownik, jak grzałem gazem to też tak było - zimno/ciepło, bardzo niefajne.

Byłem przeciwnikiem automatu do czasu wprowadzenia korekty nadmuchu. Idzie to całkiem fajnie dostroić, choć mam uwagi do reagowania na spadek temp CO, i zbyt długiej histerezy plus - tu od dawna było pole do popisu.

2021-12-04 10:23
  Hodofca Posts: 14 Ostrzeżenie: 0
rj1972 napisał » 2021-12-03 20:38

No fajnie. Instalacja nie ma żadnego zaworu 4D lub 3D, nie ma zaworów termostatycznych ale ma regulator pokojowy.
Jest jak jest ale może lepiej przełącz to na samą pompę CO.

Ja bym wykorzystał taką opcję w sterowniku jak czujnik CO. Trzeba by go wpiąć do sterownika a na pewno był w komplecie i zamontować na wyjściu na CO oczywiście za rozgałęzieniem (trójnikiem) na CWU. Teoretycznie powinna się pojawić karta z fikcyjnym zaworem i będzie można obserwować ile tego ciepła idzie na grzejniki że łokciem nie można dotknąć. Generalnie ktoś najprostszym sposobem zamienił stary kocioł bez przeróbki instalacji na podajnikowy. Jeśli się nie mylę to lepiej było kupić kocioł DS (zasypowy dolne spalanie + bufor).




Niestety nie wiem co było w komplecie. Instalatorzy zrobili robotę i tyle wiem.
Ja sam żadnych przeróbek nie ogarnę.
Co do zakupu kotła to nic większego by mogło nie przejść przez schody do kotłowni + od razu ciasny zakręt na dole schodów. Jak użyto wózka to nie dało rady tego ogniwa znieść i musieliśmy się wrócić na górę po schodach żeby potem znosić go po stopniu. Ale ekipa nie była zbytnio przypakowana
Bałem się że ktoś tam życie straci a kocioł DS o którym wspominasz to waży z pół tony. To ponad raz tyle.
Pamiętam jak u szwagra był problem wjechać takim grubasem przez próg po desce a co dopiero byłoby po schodach do kotłowni. No nie zmieściłby się. 4 pudzianów by nie dało rady na tych schodach a podejrzewam że 2 by rozplaszczyło na ścianie.


A jeszcze mam takie pytanie ogólne:
Jako że nie mam ani zaworu 3D ani 4D..wszystko opiera się o pompy..zdarza się podjechać do tej temperatury granicznej 75 i następuje uwolnienie zgromadzonego ciepła na CWU i grzejniki. Co w przypadku gdyby w tym momencie wyłączyli prąd? Czy mogłoby mi wywalić piec?
2021-12-04 11:26
  konto usunięte Posts: 7174 Ostrzeżenie: 0

Dupnie tak, że dekiel z pieca zaleci do mnie do Pszczyny
A na poważnie... nic się nie stanie, te 75st to dobrze dobrana temp zrzutu, nawet jakby się zadziało jak piszesz, to wiele więcej nie wzrośnie. Zresztą... możesz przetestować.
2021-12-04 12:53
  leON22 Posts: 6377 Ostrzeżenie: 3
Zapomnieliście jeszcze o jednym, czym Ziga może sterować temp.wew. Skoro nie ma zaworu 4D i termostatów na grzejnikach ale ma czujnik temp.zew.i dzięki niemu może ustawić krzywą grzania temp.zadanej kotla, czyli pogodówkę. Po głębszej analizie temperatur można to jakoś ogarnąć ale wiadomo że idealnego komfortu nie będzie  
2021-12-04 16:11
  Hodofca Posts: 14 Ostrzeżenie: 0

Teraz patrzę...chyba mam zabezpieczenie na wypadek zagotowania wody w piecu. Na górze rury gdzie idzie ciepła woda jest wyprowadzenie na zewnątrz.

Pogodówka...właśnie poprawiłem umiejscowienie czujnika bo go na południowej ścianie zainstalowali i przez jakiś czas na niego słońce świeci i zakłamuje odczyty.

Jak na razie to steruję głównie nastawem pompy CO1 ile minut ma być ON a ile OFF. Wiem że idzie ustawić tak że dopiero pompa się włączy jak w pokoju spadnie temp..ale chcę tego unikać bo wtedy dłuższy czas grzejniki są zimne i leci szok zimnej wody do pieca i szok ciepłej wody na grzejniki.
Już ustawienie włączenia pompy na 3 minuty i 15 minut wyłączenia trochę zwiększa temperaturę w pokojach ponad to co jest zadane. Przy takiej pogodzie. To teraz może trochę przyreguluję grzejniki bo na parterze gdzie jest czujnik wewnętrzny w przedpokoju temperatura jest ciut zbyt wysoka w porównaniu do tego co jest na 1 piętrze.
Przykręcenie grzejników pozwoli na utrzymanie ciepła w głównym pionie. Wtedy nie spada tak temperatura na powrocie i piec nie wariuje z powodu szybkiego spadku temperatury.

Ustawienie krzywej grzania w planach. 
2021-12-04 17:44
  leON22 Posts: 6377 Ostrzeżenie: 3
Hodofca napisał » 2021-12-04 16:11

Pogodówka...właśnie poprawiłem umiejscowienie czujnika bo go na południowej ścianie zainstalowali i przez jakiś czas na niego słońce świeci i zakłamuje odczyty.[/qute]


dodane 2021-12-04 17:44Pogratulować "fachowców - instalatorów" 
2021-12-04 19:06
  cosnekjr Posts: 32 Ostrzeżenie: 0
To jakbyś poradził ustawić żeby nie było takich spadków?
2021-12-04 21:14
  Hodofca Posts: 14 Ostrzeżenie: 0

cosnekjr napisał » 2021-12-04 19:06
To jakbyś poradził ustawić żeby nie było takich spadków?



To do mnie pytanie?
Ja mam piec od tygodnia dopiero. Sam nie wiem. Ale z tego co widzę temperatura zadana za zaworem CO1 zmienia się u ciebie pomiędzy obniżoną czyli 30 a 50 stopni. Wygląda to na radykalną zmianę na którą piec reaguje błyskawicznie. Dlatego te spadki.
Do tego zmiana temperatury zadanej za zaworem następuje w trakcie grzania pieca.

Nie mam zaworu 4D/3D więc nic o nich nie wiem. Ale każda radykalna zmiana może powodować ostrą reakcję pieca. Nagłe odcięcie od grzejników gdzie temperatura może gdzieś się rozejść powoduje szybki wzrost temperatury na piecu. Zawór się domyka, piec jeszcze dowala temperatury, wbija do 75 stopni, następuje uwolnienie ciepła na grzejniki i CWU. Temperatura wody w bojlerze często przebija ci z tego powodu zadaną. Bo system się ratuje.

Już przerabiałem i ręczny ale wróciłem do eCoal. Przydałoby się w twoim przypadku trochę przykręcić testowo temperatury zadane na piecu żeby w górnych zakresach zrobiło się luźniej i tak nie wybijało ponad zakres.


Pewnie trzeba by więcej się dowiedzieć o samej instalacji, ile metrów, ile grzejników do odbioru ciepła czy są głowice etc
Nie widzę wykresu temperatury wewnętrznej.

Najlepiej na dzień dobry wrócić do automatu eCoal, wtedy łatwiej zrozumieć o co chodzi. Zlimitować czas podawania itd. Niech jakiś znawca się lepiej wypowie. Dzisiaj Barbórka i "trochę" popiłem i mogę nie myśleć logicznie
2021-12-04 23:02
  MateoKoc Posts: 477 Ostrzeżenie: 0
cosnekjr napisał » 2021-12-04 19:06
To jakbyś poradził ustawić żeby nie było takich spadków?

Moje pomysły:
-> Temperatura obniżona za zaworem 5 stopni (20 stopni to dużo za dużo).
-> Czas reakcji zaworu 60 sekund.
-> Współczynnik wzmocnienia 0,3 albo 0,4. - "Współczynnik wzmocnienia jest używany do wyznaczenia wielkości skoku zaworu. Im bliżej temperatury zadanej tym ruch jest mniejszy. Im większy współczynnik tym zawór wykonuje większe skoki jednostkowe."
-> Jeszcze możesz ograniczyć maksymalne otwarcie zaworu, ale wtedy trzeba by podnieść temperaturę na kotle, bo nie osiągniesz żądanej temperatury za zaworem.
Takie nastawy powinny uspokoić trochę temperatury kotła. Będzie wolniej reagował, ale za to łagodniej.

Ps.
Widzę, że masz czas otwarcia zaworu ustawiony na 125 sekund.
Jaki masz siłownik? Producent podaje ten czas w danych technicznych.
Ja mam Afriso ARM 343 ProClick i 120 sekund czas otwarcia.

2021-12-04 23:44
  cosnekjr Posts: 32 Ostrzeżenie: 0
Posiadam starą instalację, grzejniki bez termostatów. Dom ocieplony. Posiadam regulator pokojowy w najchłodniejszym pokoju. Max kąt otwarcia zaworu 4d mam na 75%
2021-12-05 00:22
  MateoKoc Posts: 477 Ostrzeżenie: 0
cosnekjr napisał » 2021-12-04 23:44
Posiadam starą instalację, grzejniki bez termostatów. Dom ocieplony. Posiadam regulator pokojowy w najchłodniejszym pokoju. Max kąt otwarcia zaworu 4d mam na 75%


Skoki przy takim sterowaniu są nieuniknione, bo instalacja pracuje binarnie. Nagrzewanie grzejników, wychładzanie.
Można tylko łagodzić te zmiany. Przemyśl temat temperatury za zaworem. Masz ustawione 50 stopni, a takiego poziomu nie osiągasz. Do tego masz dużą różnicę między zadaną, a obniżoną. Może warto spróbować ją zmniejszyć. Na przykład o połowę. Strzelam: 43-33 zamiast 50-30.
U nas cały czas ciepło jest odbierane przez CO przez co praca instalacji jest stabilniejsza.
First pagePrevious page2 / 2Next pageLast page
Users on-line: bogumilasala, chalupa55, Fury97pl, Hajno1, HydroRaf, idemnato, Karol89, korx, KrzysztofDaczkowski1982, Mati252551997, patmar, scholzbernard, swp_minkowskie, tomsob, zibi20061