Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.
Forum  eCoal.pl v3.5  kondensator - pytanie do elektryka Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
2018-03-20 10:45
  adamGA Posty: 95 Ostrzeżenie: 0
W przekładni Nord w Ogiwo, do tej pory był montowany kondensator 8uF, i taki opis jest na tabliczce z silnika. 
Na stronie ogniwa jest dostępny kondensator 12uF, do tego samego silnika. 
Ogniwo montuje teraz tylko podajniki z kondensatorem 12uF. 

Jak ten kondensator wpływa na pracę podajnika ? czy podaje szybciej, silnik mniej buczy ?
Czy zastosowanie 12uF nie spali silnika ?

Wymiana kondensatorów z 8 na 12 to  przecież nie wizja konstruktora, ale jakaś poprawa pracy całego kotła. ?
2018-03-20 16:34
  starplus Posty: 77 Ostrzeżenie: 0
Kondensator odpowiada tylko za rozruch silnika. Właściwie dobrany pozwala na uzyskanie optymalnego momentu rozruchowego. Powinien być taki jaki jest wyszczególniony na tabliczce silnika.
2018-03-21 07:40
  _Kb_ Posty: 32 Ostrzeżenie: 0
Starplus, czyli jak rozbujam silnik ręką, to dalej pójdzie już bez kondensatora? Chyba jednak nie


Kondensator odpowiada za przesunięcie fazy prądu w uzwojeniu pomocniczym, a to się przekłada na moc w tym uzwojeniu. Upraszczając nieco:
większa pojemność kondensatora --> większy moment rozruchowy, płynniejsza (cichsza) praca, ale też większy pobór mocy
Zwykle, zmiana pojemności kondensatora o +/- 50% jest do przyjęcia i trudno zauważalna bez pomiarów.
...ale nie zmienia to faktu, że na pewno optymalny jest taki kondensator, jaki dobrał producent silnika (do określonych warunków pracy).
2018-03-21 08:38
  adamGA Posty: 95 Ostrzeżenie: 0
Macie rację na tabliczce jest wydłubane 1uF a do tych samych silników Ogniwo teraz zakłada 12uF i tylko takie są u nich w sklepie .

Może by ktoś kto niedawno kupił ogniwo zobaczył co jest założone.
 U mnie jest silnik:
BESEL 0,09kW
Typ: SEMKh 56-4 C1/1420B1

Tabliczka jest od spodu więc najlepiej telefonem zrobić zdjęcie 
2018-03-21 10:21
  RFAJ Posty: 56 Ostrzeżenie: 0
starplus ma rację , kondensator powinien być taki jak na tablicy silnika ..... Zmiana pojemności kondensatora ma negatywny wpływ na pracę silnika - rozruch . Są dwa typy silników jednofazowych w przekładniach , z kondensatorem połączonym na stale z uzwojeniem rozruchowym  lub rozłączalnym po rozruchu . Każdy z tych silników po ,,rozbujaniu może pracować bez kondensatora . Widać po tablicy znamionowej silnika że silnik jest przystosowany do pracy przerywanej S-4 40% a nie do pracy ciągłej .
2018-03-21 12:58
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
adamGA napisał » 2018-03-21 08:38
Macie rację na tabliczce jest wydłubane 1uF
Pomyliłeś, masz 8uF. To są kondensatory pracy a nie rozruchowe. Jak się nie przesadzi, nic się nie popsuje. 12 spokojnie będzie pracował.
2018-03-21 15:46
  gmaj22 Posty: 1507 Ostrzeżenie: 0
Przypuszczam, że te 12 uF ze sklepu Ogniwa to do wcześniejszych 180 Watowych silników były.
2018-03-21 16:02
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
A w tych silnikach  jest to kondensator rozruchowy czy kondensator pracy , bo to całkiem dwie różne rzeczy 
2018-03-21 17:28
  RFAJ Posty: 56 Ostrzeżenie: 0
To jest dokładnie ten sam kondensator 8 uF tylko uzwojenie rozruchowe  silnika jest nawinięte na dwa sposoby , do pracy krótkotrwałej z zabudowanym wyłącznikiem odśrodkowym oraz z uzwojeniem rozruchowym przystosowanym do pracy ciągłej wraz z  kondensatorem .Jak napisałem wcześniej te uzwojenia po rozruchu silnika są niepotrzebne do normalnej pracy silnika jedno fazowego .
2018-03-21 18:14
  MONAT Posty: 101 Ostrzeżenie: 0
U mnie w OEPM 20kW, silnik motoreduktora 12 mikroF , silnik dmuchawy 1 mikroF



2018-03-21 18:25
  RFAJ Posty: 56 Ostrzeżenie: 0
Pojemność kondensatora to nie są ,,Fantasmagorie ! producenta silnika jednofazowego ! To są konkretne wyliczenia laboratoryjne i praktyczne służące do prawidłowej pracy silnika.....
2018-03-21 19:15
  adamGA Posty: 95 Ostrzeżenie: 0
MONAT: dzięki za zdjęcia, 
Wychodzi na to ze były rożne silniki w Ogniwach, ja mam srebrny BASEL i ma założony 8uF, ty masz NORDa i on faktycznie ma 12uF  Silnik


Założyłem testowo do mojego BESELa te 12uF, po potwierdzeniu porzez serwis ze 12uF można założyć. Podajnik lepiej się zbiera.,
dodane 2018-03-21 18:43Porównał by ktoś te oba silniki z NORDa i BESELa .. pls. ?




dodane 2018-03-21 19:15No niestety po 39 minutach pracy na 12uF silnik gorący, trzeba było wrócić do 8uF  
2018-03-21 19:19
  LiMat Posty: 164 Ostrzeżenie: 0
Kondensator "rozruchowy" a nie roboczy. Grzanie silnika nie powinno być tym spowodowane.
2018-03-21 19:23
  konto usunięte Posty: 7174 Ostrzeżenie: 0
RFAJ napisał » 2018-03-21 17:28
To jest dokładnie ten sam kondensator...
Oczywiście że same kondensatory niczym się nie różnią. Kurde, nawet o tym elaborat powstanie
2022-11-07 08:09
  Ochmi Posty: 6 Ostrzeżenie: 0
Witam moje pytanie gdzie trzeba rozkrecic silnik rozruchowy by znalesc kondesator?
2022-11-07 08:29
  leON22 Posty: 6380 Ostrzeżenie: 3
Silnik czego dmuchawy, czy motoreduktora? Masz na nich takie czarne plastikowe puszki w nich powinny być schowane kondensatory rozruchowe  
2022-11-07 10:16
  Ochmi Posty: 6 Ostrzeżenie: 0
Leon22 znalazlem juz z tym ze mam problem bo fabrycznie zamontowany kondesator do motoreduktora to 2,5uf a w sjlepie ogniwo sprzedaja tylko 12uf po zamontowaniu tego większego silnik glosniej chodzi.
2022-11-07 10:31
  leON22 Posty: 6380 Ostrzeżenie: 3
No to kup gdzie indziej , jest tego pełno w sklepach z elektroniką , nie koniecznie musi to być sklep Ogniwa
2022-11-07 10:37
  Ochmi Posty: 6 Ostrzeżenie: 0
Wiem wiem tylko zastanawiam sie czy nie kupic wiekszego by pod obciazeniem piec lepiej sie zbieral i czy to nie zaszkodzi silnikowi bo narazie musze zostawic ten 12uf by wogole piec pracowal
2022-11-07 19:00
  gwarek Posty: 651 Ostrzeżenie: 0
Zwykle silnik taki ma dwie cewki. Pierwsza zasilana bezpośrednio a druga przez kondensator.

Więc kondensator nie jest do rozruchu tylko do normalnej pracy.
Wartość kondensatora przekłąda się na moc silnika ( większy kondensator to większa moc ).
Kondensator musi mieć odpowiednią wartość i nie może być 12uF jak był 8uF.
Zły dobór kondensatora przekłada się na buczenie silnika i nadmierne nagrzewanie.


Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: joorg1, Kermit, mario-speedway, Notguilty1985, Onko, swp_minkowskie, Szymon1, szyszu