| Forum eCoal.pl v3.5 / v4.0 kondensator - pytanie do elektryka Subskrybuj | ||||
| Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona | ||||
|  | ||||
| adamGA   | 
                                     W przekładni Nord w Ogiwo, do tej pory był montowany kondensator 8uF, i taki opis jest na tabliczce z silnika.  Na stronie ogniwa jest dostępny kondensator 12uF, do tego samego silnika. Ogniwo montuje teraz tylko podajniki z kondensatorem 12uF. Jak ten kondensator wpływa na pracę podajnika ? czy podaje szybciej, silnik mniej buczy ? Czy zastosowanie 12uF nie spali silnika ? Wymiana kondensatorów z 8 na 12 to przecież nie wizja konstruktora, ale jakaś poprawa pracy całego kotła. ? | |||
|  | ||||
| starplus   | 
                                     Kondensator odpowiada tylko za rozruch silnika. Właściwie dobrany pozwala na uzyskanie optymalnego momentu rozruchowego. Powinien być taki jaki jest wyszczególniony na tabliczce silnika.
                                 | |||
|  | ||||
| _Kb_   | 
                                     Starplus, czyli jak rozbujam silnik ręką, to dalej pójdzie już bez kondensatora? Chyba jednak nie    Kondensator odpowiada za przesunięcie fazy prądu w uzwojeniu pomocniczym, a to się przekłada na moc w tym uzwojeniu. Upraszczając nieco: większa pojemność kondensatora --> większy moment rozruchowy, płynniejsza (cichsza) praca, ale też większy pobór mocy Zwykle, zmiana pojemności kondensatora o +/- 50% jest do przyjęcia i trudno zauważalna bez pomiarów. ...ale nie zmienia to faktu, że na pewno optymalny jest taki kondensator, jaki dobrał producent silnika (do określonych warunków pracy). | |||
|  | ||||
| adamGA   | 
                                     Macie rację na tabliczce jest wydłubane 1uF a do tych samych silników Ogniwo teraz zakłada 12uF i tylko takie są u nich w sklepie . Może by ktoś kto niedawno kupił ogniwo zobaczył co jest założone. U mnie jest silnik: BESEL 0,09kW Typ: SEMKh 56-4 C1/1420B1 Tabliczka jest od spodu więc najlepiej telefonem zrobić zdjęcie   | |||
|  | ||||
| RFAJ   | 
                                     starplus ma rację , kondensator powinien być taki jak na tablicy silnika ..... Zmiana pojemności kondensatora ma negatywny wpływ na pracę silnika - rozruch . Są dwa typy silników jednofazowych w przekładniach , z kondensatorem połączonym na stale z uzwojeniem rozruchowym  lub rozłączalnym po rozruchu . Każdy z tych silników po ,,rozbujaniu  może pracować bez kondensatora . Widać po tablicy znamionowej silnika że silnik jest przystosowany do pracy przerywanej S-4 40% a nie do pracy ciągłej .
                                 | |||
|  | ||||
| konto usunięte   | adamGA napisał » 2018-03-21 08:38 Pomyliłeś, masz 8uF. To są kondensatory pracy a nie rozruchowe. Jak się nie przesadzi, nic się nie popsuje. 12 spokojnie będzie pracował. Macie rację na tabliczce jest wydłubane 1uF  | |||
|  | ||||
| gmaj22   | 
                                     Przypuszczam, że te 12 uF ze sklepu Ogniwa to do wcześniejszych 180 Watowych silników były.
                                 | |||
|  | ||||
| konto usunięte   | 
                                     A w tych silnikach  jest to kondensator rozruchowy czy kondensator pracy , bo to całkiem dwie różne rzeczy  | |||
|  | ||||
| RFAJ   | 
                                     To jest dokładnie ten sam kondensator 8 uF tylko uzwojenie rozruchowe  silnika jest nawinięte na dwa sposoby , do pracy krótkotrwałej z zabudowanym wyłącznikiem odśrodkowym oraz z uzwojeniem rozruchowym przystosowanym do pracy ciągłej wraz z  kondensatorem .Jak napisałem wcześniej te uzwojenia po rozruchu silnika są niepotrzebne do normalnej pracy silnika jedno fazowego .
                                 | |||
|  | ||||
| MONAT   | ||||
|  | ||||
| RFAJ   | 
                                     Pojemność kondensatora to nie są ,,Fantasmagorie   !  producenta silnika jednofazowego  ! To są konkretne wyliczenia laboratoryjne i praktyczne służące do prawidłowej pracy silnika..... | |||
|  | ||||
| adamGA   | 
                                     MONAT: dzięki za zdjęcia,  Wychodzi na to ze były rożne silniki w Ogniwach, ja mam srebrny BASEL i ma założony 8uF, ty masz NORDa i on faktycznie ma 12uF Silnik Założyłem testowo do mojego BESELa te 12uF, po potwierdzeniu porzez serwis ze 12uF można założyć. Podajnik lepiej się zbiera., dodane 2018-03-21 18:43Porównał by ktoś te oba silniki z NORDa i BESELa .. pls. ? dodane 2018-03-21 19:15No niestety po 39 minutach pracy na 12uF silnik gorący, trzeba było wrócić do 8uF | |||
|  | ||||
| LiMat   | 
                                     Kondensator "rozruchowy" a nie roboczy. Grzanie silnika nie powinno być tym spowodowane.
                                 | |||
|  | ||||
| konto usunięte   | RFAJ napisał » 2018-03-21 17:28 Oczywiście że same kondensatory niczym się nie różnią. Kurde, nawet o tym elaborat powstanie To jest dokładnie ten sam kondensator...  | |||
|  | ||||
| Ochmi   | 
                                     Witam moje pytanie gdzie trzeba rozkrecic silnik rozruchowy by znalesc kondesator?
                                 | |||
|  | ||||
| leON22   | 
                                     Silnik czego dmuchawy, czy motoreduktora? Masz na nich takie czarne plastikowe puszki w nich powinny być schowane kondensatory rozruchowe    | |||
|  | ||||
| Ochmi   | 
                                     Leon22 znalazlem juz z tym ze mam problem bo fabrycznie zamontowany kondesator do motoreduktora to 2,5uf a w sjlepie ogniwo sprzedaja tylko 12uf po zamontowaniu tego większego silnik glosniej chodzi.
                                 | |||
|  | ||||
| leON22   | 
                                     No to kup gdzie indziej , jest tego pełno w sklepach z elektroniką , nie koniecznie musi to być sklep Ogniwa    | |||
|  | ||||
| Ochmi   | 
                                     Wiem wiem tylko zastanawiam sie czy nie kupic wiekszego by pod obciazeniem piec lepiej sie zbieral i czy to nie zaszkodzi silnikowi bo narazie musze zostawic ten 12uf by wogole piec pracowal
                                 | |||
|  | ||||
| gwarek   | 
                                     Zwykle silnik taki ma dwie cewki. Pierwsza zasilana bezpośrednio a druga przez kondensator. Więc kondensator nie jest do rozruchu tylko do normalnej pracy. Wartość kondensatora przekłąda się na moc silnika ( większy kondensator to większa moc ). Kondensator musi mieć odpowiednią wartość i nie może być 12uF jak był 8uF. Zły dobór kondensatora przekłada się na buczenie silnika i nadmierne nagrzewanie.  | |||
| Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona | ||||


