Od dnia 16.10.2024 zostały wyłączone stacjonarne numery telefonów. Zapraszamy do kontaktu pod numerem: 574 443 555.

Profil użytkownika

tesel

 

Kocioł-Skam-p 12kW,Dom-90m2,nieocieplony,wszędzie grzejniki.

Rejestracja: 2011-11-19 20:27

Logowanie: 2022-11-21 16:49

Urządzenia: 1

Tematy: 0

Posty: 72

posty użytkownika 
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 4Następna stronaOstatnia strona
2012-10-15 00:01 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Aluzju poniał.
Dzięki za inspirację.Będę Twój pomysł realizował w domowym zaciszu.
2012-10-14 22:53 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Rozumię,że chciałeś tym sposobem wentylować i osuszać zasobnik.
Myślę,że nic złego by się nie stało.Przecież wraz z ubywaniem węgla nie tworzy się w zasobniku podciśnienie.Więc jeśli ciśnienie w zasobniku i na zewnątrz jest takie same w całym zakresie pojemności zasobnika,to co szkodzi jego wentylacja.
Sam jestem tym zainteresowany.Nawet bardziej niż autorewersem.Myślę,że jest to bardziej pożyteczne.
2012-10-14 20:10 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Ja zrobiłbym to cyklicznie.Trzeba by ustalić to metodą prób i błędów.
2012-10-13 01:55 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Stan pisał,że w czasie cofania,silnik będzie zasilany z niezależnego źródła prądu.
2012-10-13 00:58 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Akurat tutaj się nie upieram.Nie ważne czy będzie opóźnienie czy nie.
Będę upierał się na ograniczeniu ilości cofnięć.
Czekam na wyjaśnienia zawijana 2.Sam jestem ciekaw dlaczego 1/2 obrotu.
A może Ty to wiesz?
2012-10-12 22:45 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Właśnie pisałem wczoraj,że nie trzeba zwłoki na zatrzymanie się silnika ponieważ on już zatrzymał się.
W każdym styczniku najpierw otwierają się styki NC,potem zamykają NO.trwa to ułamek sekundy,ale wystarczy,żeby wyłączyć zasilanie silnika.
2012-10-12 17:52 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Masz rację.
2012-10-12 14:00 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
krzysIO napisał »

Chyba jednak wzrośnie, może to nie będzie prąd zwarcia, ale będzie wiekszy niż znamionowy.
Stan dobrze kombinuje, szczególnie się to przyda do innych podajników, nie żeliwnych.


Prąd zwarcia występuje tylko podczas zwarcia.Przy zablokowaniu występuje prąd przeciążeniowy.
Ale to nie ważne.
Chciałbym wiedzieć co to jest moment przed zablokowaniem ślimaka i jak go wyznaczyć.Jeżeli wzrostem natężenia prądu to taki prąd występuje również podczas kruszenia większych kawałków węgla.Ale chyba nie o to chodzi,żeby cofał silnik za każdym razem gdy coś "chrupnie".Pamiętajmy,że tu czas odgrywa dużą rolę.A jest to średnio 3-5s.
Kibicuję Stanowi i życzę mu powodzenia tym bardziej,że to mój ziomal.
W miarę możliwości pomogę.
Ps.Dalej będę się upierał aby ograniczyć ilość cykli cofania i nie chodzi tylko o cofnięcie się ognia.
2012-10-12 01:33 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Stan napisał »

W tym rozwiązaniu silnik powinien zostać przełączony na odwrotne obroty zanim zostanie zablokowany. Mam zamiar ustawić wyjściowo próg zadziałania przekaźnika na poziomie 0,9A a potem będę eksperymentował, w każdym razie nie powinna to jeszcze być blokada ślimaka.
Chcę mu dać jak największe szanse na wyjście z "problemu"





Jak się nie zablokuje to nie wzrośnie natężenie prądu i nie zadziała przekaźnik.
2012-10-12 01:20 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
krzysIO napisał »



a ja uważam że szkoda na to czasu, najwyżej kocioł wygaśnie,
żaru nie wciągnie bo jak poluzuje paliwo to o tyle do przodu będzie mógł je podepchnąć.
Problem to będzie z czasem podawania 3 sek


Chodziło mi o to,żeby silnik nie chodził prawo-lewo dopóki nie wygaśnie.
2012-10-11 22:12 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Do zmiany obrotów silnika wystarczy jeden przekaźnik.Opóźnienia nie trzeba robić,bo jak sam napisałeś silnik zatrzymuje się natychmiast.
Ja dodałbym tylko zabezpieczenie,żeby silnik nie cofał się kilka razy,jak nie odblokuje ślimaka.
2012-10-11 21:48 Temat: eCoal.pl » Detekcja przeciążenia i autorewers podajnika.
  tesel Posty: 72
Mógłbyś wrzucić jakiś schemat?
Życzę powodzenia.
Pierwsza stronaPoprzednia strona4 / 4Następna stronaOstatnia strona