Forum bruli.pl v3.5 brak dostępu do sterownika przez przeglądarkę Subskrybuj | ||||
|
||||
kosa78
|
Witam mam taki problem jak w tytule, przez aplikację na androida wszystko działa. Usunąłem urządzenie i chciałem dodać na nowo ale nie mogę, na sterowniku cały czas jest offline. Sterownik podłączony z routerem kablem. Kabel sprawny sprawdzałem podłączając laptopa. Jakieś sugestie ?
|
|||
|
||||
PrzemekP
|
kosa78 napisał » 2021-02-07 15:32 Witam mam taki problem jak w tytule, przez aplikację na androida wszystko działa. Usunąłem urządzenie i chciałem dodać na nowo ale nie mogę, na sterowniku cały czas jest offline. Sterownik podłączony z routerem kablem. Kabel sprawny sprawdzałem podłączając laptopa. Jakieś sugestie ? Skoro jest OFFLINE to znaczy, że sterownik nie ma dostępu do internetu. Sugeruję sprawdzić ustawienia IP / Maska / Brama / DHCP |
|||
|
||||
kosa78
|
to dlaczego przez aplikację działa ?nie mam modułu WIFI
|
|||
|
||||
DamianOwczarek-zablokowany
|
Wykresy i statystyki też nie działają
PrzemekP napisał » 2021-02-07 16:02 kosa78 napisał » 2021-02-07 15:32 Witam mam taki problem jak w tytule, przez aplikację na androida wszystko działa. Usunąłem urządzenie i chciałem dodać na nowo ale nie mogę, na sterowniku cały czas jest offline. Sterownik podłączony z routerem kablem. Kabel sprawny sprawdzałem podłączając laptopa. Jakieś sugestie ? Skoro jest OFFLINE to znaczy, że sterownik nie ma dostępu do internetu. Sugeruję sprawdzić ustawienia IP / Maska / Brama / DHCP |
|||
|
||||
kosa78
|
no nie działają w aplikacji nic nie widac
dodane 2021-02-07 18:09 DamianOwczarek napisał » 2021-02-07 16:27 Wykresy i statystyki też nie działają PrzemekP napisał » 2021-02-07 16:02 kosa78 napisał » 2021-02-07 15:32 Witam mam taki problem jak w tytule, przez aplikację na androida wszystko działa. Usunąłem urządzenie i chciałem dodać na nowo ale nie mogę, na sterowniku cały czas jest offline. Sterownik podłączony z routerem kablem. Kabel sprawny sprawdzałem podłączając laptopa. Jakieś sugestie ? Skoro jest OFFLINE to znaczy, że sterownik nie ma dostępu do internetu. Sugeruję sprawdzić ustawienia IP / Maska / Brama / DHCP wykresy i statystyki nie działają na aplikacji, na sterowniku mam takie same adresy jak w aplikacji, sterownik można normalnie pingować a dostępu przez przeglądarkę dalej nie ma |
|||
|
||||
PrzemekP
|
A działa aplikacja, jak jesteś poza zasięgiem WiFi?
|
|||
|
||||
kosa78
|
||||
|
||||
PrzemekP
|
No to na 99% jest błędnie ustawiona brama w sterowniku. Sprawdź czy DHCP jest ustawione na TAK. Prawdopodobnie ustawienia fabryczne adresu IP sterownika pasują do Twojej sieci, ale nie pasuje domyślna Brama. |
|||
|
||||
kosa78
|
DHCP jest na Tak, a tą bramkę gdzie przestawić w sterowniku czy w aplikacji ? w aplikacji mam bramka 192.168.0.255 a w ustawieniach routera bramka domyślna 10.255.253.3
|
|||
|
||||
PrzemekP
|
kosa78 napisał » 2021-02-07 18:30 DHCP jest na Tak, a tą bramkę gdzie przestawić w sterowniku czy w aplikacji ? w aplikacji mam bramka 192.168.0.255 a w ustawieniach routera bramka domyślna 10.255.253.3 Polecam ten link Skoro DHCP jest na TAK, to wszystko wskazuje na to, że router blokuje wyjście na świat i sterownik nie ma dostępu do internetu. Widzisz go w sieci lokalnej (poprzez aplikację na Android) ale brakuje możliwości zarządzania zdalnego. Musisz sprawdzić czy router nie blokuje ruchu wyjściowego (jakiś FireWall, poblokowane porty lub coś podobnego) |
|||
|
||||
kosa78
|
PrzemekP napisał » 2021-02-07 18:36 kosa78 napisał » 2021-02-07 18:30 DHCP jest na Tak, a tą bramkę gdzie przestawić w sterowniku czy w aplikacji ? w aplikacji mam bramka 192.168.0.255 a w ustawieniach routera bramka domyślna 10.255.253.3 Polecam ten link Skoro DHCP jest na TAK, to wszystko wskazuje na to, że router blokuje wyjście na świat i sterownik nie ma dostępu do internetu. Widzisz go w sieci lokalnej (poprzez aplikację na Android) ale brakuje możliwości zarządzania zdalnego. Musisz sprawdzić czy router nie blokuje ruchu wyjściowego (jakiś FireWall, poblokowane porty lub coś podobnego) robiłem tak jak w linku "urządzenie niedostępne ....." teraz to już nawet nie mogę wejsc przez apkę na telefonie widzę urządzenie ale jak wpisuje dane do logowania to mieli i za chwilę znowu chce nazwę i hasło. FireWall wyłączyłem w routerze a jak sprawdzić poblokowane porty ?jak wejdę w ustawienia routera to nie widzę adresu sterownika, wszystko inne jest tylko sterownika nie widać |
|||
|
||||
PrzemekP
|
W ustawieniach routera nie pomogę - nie wiem co to za router - ile routerów tyle możliwych opcji.
Co do ustawień sterownika. Czy możesz napisać dokładnie co uzyskujesz za wyniki z wiersza poleceń po wpisaniu ipconfig (na komputerze podłączonym do tego samego routera co sterownik) Oraz podaj dokładnie wszystkie ustawienia z konfiguracji internetu w sterowniku |
|||
|
||||
kosa78
|
IP config
dodane 2021-02-07 19:40 dodane 2021-02-07 19:41Widać ? dodane 2021-02-07 19:50 PrzemekP napisał » 2021-02-07 19:18 W ustawieniach routera nie pomogę - nie wiem co to za router - ile routerów tyle możliwych opcji. Co do ustawień sterownika. Czy możesz napisać dokładnie co uzyskujesz za wyniki z wiersza poleceń po wpisaniu ipconfig (na komputerze podłączonym do tego samego routera co sterownik) Oraz podaj dokładnie wszystkie ustawienia z konfiguracji internetu w sterowniku komp jest po wifi z routerem moze byc czy ma byc po kablu ? |
|||
|
||||
PrzemekP
|
Te ustawienia IP w sterowniku to są ustawienia fabryczne, z takimi sterownik opuszcza produkcję
DHCP w sterowniku prawdopodobnie jest na NIE. Jeżeli przestawisz DHCP na tak powinien zmienić się adres IP oraz maska i Brama. Możesz też zostawić DHCP na NIE i zostawić adres IP taki jaki jest, Maskę zmienić na taką jaką pokazał IPCONFIG (255.255.255.000) oraz Bramę na 192.168.0.1 Ponownie odsyłam do linku podanego wcześniej. |
|||
|
||||
kosa78
|
DHCP było na tak i nawet jak ręcznie wpisałem poprawne adresy to i tak zmieniał sam na fabryczne. Teraz DHCP zrobiłem na Nie wpisałem adresy ręcznie i działa. Dziekuję bardzo za poświęcony czas i pomoc
dodane 2021-02-07 20:50wszystko ok, ale nie działają wykresy ani w aplikacji ani w przeglądarce |
|||
|
||||
PrzemekP
|
kosa78 napisał » 2021-02-07 20:50 dodane 2021-02-07 20:50wszystko ok, ale nie działają wykresy ani w aplikacji ani w przeglądarce Teraz wszystkie dane muszą zostać zsynchronizowane - chwilę to potrwa |
|||