Forum eCoal.pl Problemy z motoreduktorem Subskrybuj | ||||
|
||||
Chomigh
|
Witam wszystkich,
Po blisko 10 latach pojawił się drobny problem z moim piecem (Ogniwo Eko 15kW). Od kilku dni "zawiesza się" motoreduktor, tzn. silnik buczy, ale nie ma ruchu. Wystarczy "szarpnąć" kluczem za ślimak (nawet się nie poruszy) i zaczyna podawać normalnie. Zdarzyło się to jak na razie 5 razy, ale boję się by silnik bądź reduktor nie uległ uszkodzeniu. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
|
|||
|
||||
slaw007
|
Kocioł dość już leciwy. Był kiedykolwiek wymieniany kondensator startowy? Jeżeli nie, to wymienić na początek. Koszt kilku złotych.
|
|||
|
||||
Chomigh
|
Dziękuję za sugestię, też zastanawiałem się nad tym. Do tej pory nie miałem żadnych problemów z tym piecem (poza jedną drobnostką w pierwszym roku użytkowania rozwiązaną gwarancyjnie). Ciekawostką jest to, że szarpnięcie za ślimak rozwiązuje problem...
|
|||
|
||||
krzzab
|
Do tego co pisze slaw007 dodałbym przegląd reduktora /wymiana oleju , czyszczenie, szczelność uszczelniaczy, łożyska/
|
|||
|
||||
Chomigh
|
Wymieniłem wczoraj kondensator, od 24 godzin spokój - piec pracuje bez zarzutu.
Zgodnie z sugestią krzzab przeprowadzę w najbliższym czasie przegląd reduktora. Pytanie - jaki olej zastosować? |
|||
|
||||
konto usunięte
|
A wylał się olej ? Jak chcesz by ten Nord popracował jeszcze długo i szczęśliwie, to daj mu spokój.
|
|||
|
||||
leON22
|
Jestem tego samego zdania, jak działa i nie widać wycieków, to lepiej nie ruszać, w myśl zasady im się więcej grzebie, tym się bardziej jeb...
|
|||
|
||||
krzzab
|
Ja miałem taką sytuację, że niby olej się nie wylał a przy rozbieraniu pełno syfu wymieszanego z olejem .
Łożyska się kręciły ale ciężko, a uszczelniacze luz.Ale to nie reguła. |
|||
|
||||
Chomigh
|
Moje problemy z piecem właśnie były związane m.in. z motoreduktorem - olej lał się jak szalony (do tego puścił jeden spaw). Ogniwo Biecz stanął na wysokości zadania. Teoretycznie jak nic się nie dzieje nie powinno się grzebać, jednakże olej też ma swoją żywotność.
Dobrym pomysłem jest rozebrać palnik, przeczyścić i wymienić olej. W końcu to maszyna - czy nie robimy przeglądów samochodu? To też tylko maszyna... Po zastanowieniu poczekam do końca sezonu grzewczego. Mam także pewne problemy z samym sterownikiem, ale to inna historia. |
|||
|
||||
krzzab
|
Chomigh jeżeli olej jest przekładnia i łożyska mają smarowanie ,ale uszczelniacze i kołnierz reduktora to newralgiczne rzeczy na które dobrze zwrócić uwagę.
|
|||