W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Termometry bezprzewodowe jako termostaty Subskrybuj
2019-08-23 09:33
  juzo Posty: 102 Ostrzeżenie: 0
Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum, dodatkowo jestem początkującym "palaczem" przed którym pierwsza zima z obsługą pieca. Kocioł który zakupiłem to Tilgner 14KW wspierany przez sterownik Ecoal v3.5, zawór 4D z siłownikiem, pompa CO oraz pompa CWU. Piec dopiero będzie miał swój rozruch - stoi podłączony i hydraulikowi pozostało uzupełnić wodę w instalacji i wykonać próby.

A więc drodzy forumowicze - czy macie jakieś zalecane nastawy dla tego kotła? Czy w automacie mam jakoś korygować podawania/dmuchawy?

I drugie pytanie - chciałbym zakupić moduł radiowy oraz dwa czujniki temperatury. Jeden z czujników będzie na piętrze, drugi w salonie. Czy zadziała to na zasadzie - zadaję temperatury na czujnikach i po spadku temperatury na jednym z czujników poniżej zadanej piec włączy pompę i zacznie dogrzewać (czyli jak typowy zwarciowy termostat)? Chciałbym wiedzieć czy lepiej kupić te czujniki czy też normalny bezprzewodowy termostat (chociaż osobiście wolał bym czujniki jeśli zasada działania będzie taka sama).

Z góry dziękuję za odpowiedź
Po rozruchu udostępnię sterownik. 

2019-08-23 13:57
  leON22 Posty: 6507 Ostrzeżenie: 3
Nie ma zalecanych ustawień dla żadnego kotła na paliwo stałe. Niestety ustawienia musisz dobrać sam w zależności od posiadanej instalacji i opału. Zacznij od automatu i ustawień fabrycznych. Dopiero jak coś będzie nie tak korekta j/w napisałeś na +/- Co do czujników to temp. wew. może sterować tylko jeden z nich w zależności, który obwód co wybierzesz, drugi tylko do wskazań temp. wew  
2019-08-23 14:10
  pawel3 Posty: 496 Ostrzeżenie: 0