W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Ogniwo eko plus m 20kw - spieki i kalafiory Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 2Następna stronaOstatnia strona
2018-01-21 12:37
  trzysto Posty: 13 Ostrzeżenie: 0
Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadam Ogniwo eko plus m 20kw (taki dobrał instalator) w domu około 160m2 instalacja grzejniki, dom stary i był przez 3 lata nie ogrzewany (teraz już wyremontowany ale nieocieplony).
Grzeje od listopada i od tego czasu walczę z spiekami na palniku a czasem nawet wielkimi kalafiorami co blokują się na palenisku. Jestem laikiem z obsługi kotłów i palenia w piecu. 
Piec pracuje w automacie próbowałem różnych ustawień mocy i nadmuchu bez większego rezultatu.
Proszę oszczędzić komentarzy że za duży piec na mały dom itp stało się, stoi i pali, mleko się rozlało ..
Proszę o poradę jakie proponujecie parametry, mam zawór 4drozny na środku.
Mam piec podpięty do internetu.

Podkreśle że dom byl-jest zawilgocony.
Nieocieplony.
2018-01-21 12:53
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
Trochę nt. instalacji:
1/ spora, bo ponad 25 stopniowa róznica zasilania i powrotu kotła nie wróży niczego dobrego. Pompa kotłowa na schemacie jest dla ozdoby, czy masz ją w instalacji?
2/ zawór 4D jest bez siłownika? Jakie jest jego ustawienie. Przydałoby się zdjęcie zaworu.
3/ proponuję właczyć pompę CWU na pracę ciągła - to skutecznie dogrzeje powrót. Ale najpierw sprawdż ten 4D. 
4/ są zawory termostatyczne na grzejnikach?
2018-01-21 12:54
  leON22 Posty: 6494 Ostrzeżenie: 3
Witam , to że dom jest zawilgocony nie powinno mieć wpływu na jakość spalania , tylko na ilość Co do spieków to 75% winy leży po stronie niewłaściwego opału , reszta to niestety złe ustawienia Napisz jeszcze czym palisz , co do kociołka to faktycznie troszkę przewymiarowany 15-tka by wystarczyła ale jak budynek jest nie ocieplony to może być