Forum eCoal.pl v3.5 Kilka pytań o piec Subskrybuj | ||||
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 4Następna stronaOstatnia strona | ||||
|
||||
sp9rcr
|
Witam, mam piec Ogniwo ECO Plus eCoal 3.5 wymieniony na ten sezon grzewczy i brak doświadczenia w jego obsłudze daje się niestety we znaki.
Mam problem odnośnie jego ustawienia, mianowicie piec palił jak oszalały dochodził do temperatur blisko 27stopni dopiero funkcja "zatrzymanie pompy po dogrzaniu pomieszczenia" pomogła. Kiedy włączam tą opcję piec przechodzi w tryb podtrzymania, ale np. nad ranem koło 4/5.00 sama z powrotem muszą nacisnąć, żeby nie zatrzymywał pompy po dogrzaniu pomieszczenia, bo w domu się powoli wychładza. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy jest w ogóle opcja w ustawieniach, która pozwala zaprogramować kiedy pompa ma się włączyć, żebym nie musiała wstawać koło 5.00 i ją ręcznie włączać? I czy takie wieczne wyłączanie i włączanie pompy niesie jakieś straty odnośnie zużycia ekogroszku, mamy dom ok. 220m2 i pali ok. 20kg na dzień, a pompa nie chodzi cały dzień, wydaje nam się, że to trochę za dużo. :( Sprawa druga Czy jest opcja w ustawieniach, która by pozwoliła utrzymywać stałą temperaturę w domu bez wyłączania/włączania pompy CO? Piec chodzi w trybie auto, przejrzałam dziesiątki podobnych pieców innych ludzi i nie wiem o co chodzi. Jeszcze wydaję mi się, że mamy za dużą temperaturę spalin, czasami dochodzi do 230stopni, czy to normalne zachowanie pieca? Czy piec nie wytraca ciepła w komin zamiast posłać je na dom? I ostatnia sprawa Nie mamy w domu żadnego ocieplania podłogowego, nie grzejemy wody (mamy piecyki gazowe), więc piec grzeje tylko kaloryfery. Nie ma w takim razie potrzeby, aby piec nagrzewał obwód CWU i znowu czy można wyłączyć tryb CWU, czy piec nie marnuje na to niepotrzebnie ekogroszku? Byłabym wdzięczna za pomoc forumowych fachowców. Pozdrawiam Patrycja |
|||
|
||||
leON22
|
Witam, Patrycja
sp9rcr napisał » 2017-11-21 22:37 Witam, mam piec Ogniwo ECO Plus eCoal 3.5 wymieniony na ten sezon grzewczy i brak doświadczenia w jego obsłudze daje się niestety we znaki. Mam problem odnośnie jego ustawienia, mianowicie piec palił jak oszalały dochodził do temperatur blisko 27stopni dopiero funkcja "zatrzymanie pompy po dogrzaniu pomieszczenia" pomogła. Rozumiem , że pisząc kocioł dochodził do temp. 27 st chodziło Ci o temp. wew.pomieszczeń nie "pieca" bo jego temp.oscyluje w granicach do 50*C , czyli nie jest taka wysoka , rzekłbym za niska Od razu przejdę do drugiego pytania . Widze , że masz zamontowany zawór n-drożny z siłownikiem , czy bez ? Dzięki niemu możesz sterować temp. wewnątrz bez wyłączania pompy Chodzi o odpowiednie ustawienie tego zaworu i puszczenie za nim w obieg odpowiedniej temperatury , która będzie w grzejnikach i nie będzie przegrzewać domu ( na schemacie widać że zawór otwarty na 100% temp. za nim 45*C , czyli prawie taka jak na kotle ) Czy naprawdę w obieg CO ( grzejniki ) musi "lecieć" woda o tak wysokiej temp. ? Widzę , że masz załączony Regulator pogodowy ( Obwody CO - Zawór 4D ) czy dobrze ustawiłaś krzywą grzania , czy na oko wpisałaś wartości temp. dla -10 st : 69*C i dla +10 st : 44*C Warunkiem poprawnego działania zaworu 4D z siłownikiem jest odpowiednio zamontowany czujnik temp. za tymże zaworem i czujnik temp. wewnętrznej , widzę że są tak że nie ma problemu Co do temp. spalin to kiedy ostatnio czyściłaś kociołek i pionowy wymiennik ciepła z zawirowaczami ? Jaki to model OEP ? Chodzi o moc Co do ostatniego pytania to można wyłączyć obieg CWU , dużo zależy od tego jak jest zrobiona instalacja , wystarczy zakręcić odpowiednie zawory i wyłączyć pompę Na pewno zużycie opału się zmniejszy Ps. Czy w obiegu jest pompa mieszająca , pytam bo na schemacie ją widać Jak jest powierzchnia budynku do ogrzania i czy dom jest ocieplony ? Mile widziane byłyby zdjęcia instalacji |
|||
|
||||
anaana
|
Zapewne fizycznie obieg Cwu jest niepodłączony, jeśli nie grzejesz Cwu kotłem to samo działanie trybu tylko na wykresie nie wpływa na zużycie eko.
Jaki kalorycznie macie ekogroszek? dodane 2017-11-22 16:57Żeby nie przegrzewać pomieszczeń lub utrzymywać różną temperaturę w pokojach najlepiej założyć zawory termostatyczne. dodane 2017-11-22 17:02Temperatura powrotu zbyt niska. |
|||
|
||||
gmaj22
|
Ilu doradzających, tyle pomysłów
Mój jest taki, że wystarczy zmniejszyć przepływ na grzejniki (nawet jeśli nie ma głowic). I tak mocno przegrzewać nie będzie, i temp. powrotu wzrośnie. Kocioł też nie będzie szarpał, jeśli pompa c.o. nie będzie się wyłączać. Ma grzać mniej ale cały czas. |
|||
|
||||
sq9tbu
|
Czy ty masz grzejniki czy podłogówkę?
Jeśli grzejniki to są głowice termostatyczne jeśli nie masz zaworu 4D którymi reguluje się temperaturę w pomieszczeniach. Jeśli masz podłogówkę to masz zawór mieszający zasilanie z powrotem by obniżyć temperaturę dostarczaną w podłogę. Piec ma chodzić na 50 stopni i więcej ale to nie oznacza że masz ładować tyle w grzejniki czy podłogówkę. Pompy na 1 bieg na stałe. |
|||
|
||||
gmaj22
|
Koleżanka o nicku podobnym do Twojego najwyrażniej olała temat
|
|||
|
||||
leON22
|
Bez urazy może się "zagotowała" z nadmiaru informacji
|
|||
|
||||
sp9rcr
|
leON22 napisał » 2017-11-21 23:25 Witam, Patrycja sp9rcr napisał » 2017-11-21 22:37 Rozumiem , że pisząc kocioł dochodził do temp. 27 st chodziło Ci o temp. wew.pomieszczeń nie "pieca" bo jego temp.oscyluje w granicach do 50*C , czyli nie jest taka wysoka , rzekłbym za niska Rzeczywiście chodziło mi o temperaturę w pomieszczeniach , nie kotła Mówisz, że mam za niską temperaturę kotła, chciałabym ją zmienić, ale tak żeby nie przesadzić, czyli jeśli zwiększę np. do 55*C to już będzie w porządku, czy zadać jeszcze więcej? Od razu przejdę do drugiego pytania . Widze , że masz zamontowany zawór n-drożny z siłownikiem , czy bez ? Dzięki niemu możesz sterować temp. wewnątrz bez wyłączania pompy Chodzi o odpowiednie ustawienie tego zaworu i puszczenie za nim w obieg odpowiedniej temperatury , która będzie w grzejnikach i nie będzie przegrzewać domu ( na schemacie widać że zawór otwarty na 100% temp. za nim 45*C , czyli prawie taka jak na kotle ) Czy naprawdę w obieg CO ( grzejniki ) musi "lecieć" woda o tak wysokiej temp. ? Rozumiem, że tu chodzi o ten zawór 4D, rzeczywiście jest otwarty na 100% i temp. za nim na 45*C. Wiesz może na ile mam to zmienić tzn. czy mam ustawić tą temperaturę za zaworem np. na 40*C albo na 35*C? I czy ten zawór też ma być otwarty na 100%, czy też trzeba tą wielkość jakoś zmienić? Chodzi o to, żeby tak jak mówisz nie przegrzewać domu. Widzę , że masz załączony Regulator pogodowy ( Obwody CO - Zawór 4D ) czy dobrze ustawiłaś krzywą grzania , czy na oko wpisałaś wartości temp. dla -10 st : 69*C i dla +10 st : 44*C Warunkiem poprawnego działania zaworu 4D z siłownikiem jest odpowiednio zamontowany czujnik temp. za tymże zaworem i czujnik temp. wewnętrznej , widzę że są tak że nie ma problemu Wydaję mi się, że temperatury odnośnie krzywej grzania były już wpisane fabrycznie albo ustawiła je ekipa montująca piec. Widzę, że ty masz ustawione 44*C i 34*C, czy jeśli ustawię takie same temperatury na moim piecu to to "załatwi sprawę"? Co do temp. spalin to kiedy ostatnio czyściłaś kociołek i pionowy wymiennik ciepła z zawirowaczami ? Jaki to model OEP ? Chodzi o moc Piec był czyszczony w lato, kiedy był wymieniany, z tym, że apropos tych zawirowaczy to tego chyba nie czyściłyśmy. Piec jest nowy. Piec ma 25kW Co do ostatniego pytania to można wyłączyć obieg CWU , dużo zależy od tego jak jest zrobiona instalacja , wystarczy zakręcić odpowiednie zawory i wyłączyć pompę Na pewno zużycie opału się zmniejszy Ps. Czy w obiegu jest pompa mieszająca , pytam bo na schemacie ją widać Jak jest powierzchnia budynku do ogrzania i czy dom jest ocieplony ? Mile widziane byłyby zdjęcia instalacji Mamy dom około 220m2, ocieplony styropianem około 5cm. Ale przyznam szczerze nie wiem czy mamy pompę mieszającą :( na schemacie rzeczywiście jest, więc wydaję mi się, że zamontowana też jest. Jeszcze chciałam zapytać czy chodzi Ci o zdjęcia instalacji z kotła? dodane 2017-11-23 21:06A tak poza tym to widzę, że na forum humor dopisuje. Nie olałam tematu. :( dodane 2017-11-23 21:25 gmaj22 napisał » 2017-11-22 17:34 Ilu doradzających, tyle pomysłów Mój jest taki, że wystarczy zmniejszyć przepływ na grzejniki (nawet jeśli nie ma głowic). I tak mocno przegrzewać nie będzie, i temp. powrotu wzrośnie. Kocioł też nie będzie szarpał, jeśli pompa c.o. nie będzie się wyłączać. Ma grzać mniej ale cały czas. Dokładnie o to mi chodzi, żeby grzał mniej, ale cały czas, abym wiecznie nie musiała wyłączać/włączać pompy. |
|||
|
||||
bodziasty
|
gmaj22 napisał » 2017-11-23 16:04 Koleżanka o nicku podobnym do Twojego najwyrażniej olała temat sp9rcr i sq9tbu - myślę że rodzina krótkofalowców |
|||
|
||||
sp9rcr
|
Nie nazwałabym się krótkofalowcem, a raczej zdesperowaną "palarką". xD Bez przesady, nie weszłam na forum tylko przez jeden dzień i już zostałam nazwana krótkofalowcem, że olewam temat, i że "zagotowałam się z nadmiaru informacji". Bardzo proszę forumowych fachowców o więcej zrozumienia dla niedoświadczonych palaczy i zarazem zapracowanych studentów. |
|||
|
||||
leON22
|
sp9rcr napisał » 2017-11-23 21:25 Piec był czyszczony w lato, kiedy był wymieniany, z tym, że apropos tych zawirowaczy to tego chyba nie czyściłyśmy. Piec jest nowy.Piec ma 25kW Mamy dom około 220m2, ocieplony styropianem około 5cm. Ale przyznam szczerze nie wiem czy mamy pompę mieszającą :( na schemacie rzeczywiście jest, więc wydaję mi się, że zamontowana też jest. Jeszcze chciałam zapytać czy chodzi Ci o zdjęcia instalacji z kotła? dodane 2017-11-23 21:06A tak poza tym to widzę, że na forum humor dopisuje. Nie olałam tematu. :( Dokładnie o to mi chodzi, żeby grzał mniej, ale cały czas, abym wiecznie nie musiała wyłączać/włączać pompy. Witam , Patrycja tak chodzi nam o zdjęcia kotła i instalacji z niego wychodzącej , jak chcesz możesz wrzucić również swoje Humor to podstawa udzielania się na Forum , tym bardziej że już niedługo ŚWIĘTA Wracając do tematu , czy jest zamontowany zawór n-drożny , czy ma siłownik , bo na schemacie również jest widoczny ( mowa o zaworze 3D albo 4D ) podobnie jak ta pompa mieszająca , która jest a Tobie się wydaje i na 100% nie wiesz czy ona istnieje Dlatego żeby uniknąć niepotrzebnych dyskusji potrzebne są foty PS. Jak długo palisz w tym kociołku , chodzi mi o czyszczenie pionowego wymiennika ciepła , tego z zawirowaczami i jaki to model kotła OEP , czy OEPM |
|||
|
||||
sp9rcr
|
||||
|
||||
bodziasty
|
sp9rcr napisał » 2017-11-23 22:03 Nie nazwałabym się krótkofalowcem, a raczej zdesperowaną "palarką". Nie miałem nic złego na myśli - miałem szwagra który był krótkofalowcem i miał wywołanie SQ9GD {do teraz mam radyjko i podsłuchuję policję - stąd moje przypuszczenia Tylko tu nam się czasami nie obrażaj |
|||
|
||||
gmaj22
|
1/ B. WAZNE Czy ten biały zbiornik membranowy podłączony do powrotu z 4D do kotła to jedyne zabezpieczenie kotła? Tam jest sporo wody i ten zbiornik jest na pewno za mały.
2/ Przyciskiem ze strzałką na pompie dać na najniższy bieg. Tam są grube rury, a więc niskie opory przepływu. 3/ Zawór 4D jest w tej chwili na pełny przepływ na instalację. Ustaw go może na początek na połowie, tak, aby napis "Afriso" był poziomo. Sprawdż po kilku minutach, jaka temperatura jest na termometrze z tyłu kotła. To tyle na początek.... |
|||
|
||||
leON22
|
Witam , super foty , a gdzie TY Jak dobrze widzę , to masz zawór 4D z siłownikiem i jedną pompę . Czy są jeszcze jakieś inne pompy ? Gdzie jest wpięty czujnik powrotu ? Czy ten zaizolowany czujnik , to jest czujnik temp. za zaworem ?
|
|||
|
||||
gmaj22
|
PS; Czy "dekiel" komory nawrotnej nie jest przypadkiem odwrotnie położony? Wysoka temp. spalin mogłaby o tym świadczyć. Koledzy mający Ogniwo wiedzą o co chodzi Pozostaje jeszcze kwestia zgrania sterowania pompą i siłownikiem 4D, tzn. Obwód CO1/zawór 4D - temperatura zadana za zaworem i maksymalna do obniżenia.
|
|||
|
||||
sp9rcr
|
gmaj22 napisał » 2017-11-23 22:51 1/ B. WAZNE Czy ten biały zbiornik membranowy podłączony do powrotu z 4D do kotła to jedyne zabezpieczenie kotła? Tam jest sporo wody i ten zbiornik jest na pewno za mały. 2/ Przyciskiem ze strzałką na pompie dać na najniższy bieg. Tam są grube rury, a więc niskie opory przepływu. 3/ Zawór 4D jest w tej chwili na pełny przepływ na instalację. Ustaw go może na początek na połowie, tak, aby napis "Afriso" był poziomo. Sprawdż po kilku minutach, jaka temperatura jest na termometrze z tyłu kotła. To tyle na początek.... Ehh, odnośnie tego zbiornika to chyba musiałabym zapytać kogoś z rodziny, kto się bardziej orientuje. Wiem, że mamy zbiornik przelewowy na strychu, a ten ze zdjęć znajduje się w piwnicy. Zaraz zejdę do piwnicy i pozmieniam bieg na pompie oraz ten zawór "Afrisco". I nie wiem czy dobrze zrobiłam ale zmieniłam krzywą grzania w ustawieniach obwodów CO w menu, dla -10*C z 69*C na 44*C oraz dla +10*C z 44*C na 34*C. Mam nadzieję, że nic przez to nie zepsułam. |
|||
|
||||
gmaj22
|
Nie kręć pokrętłem- to trzeba w sterowniku zrobić. Chyba że umiesz napęd wysprzęglić
|
|||
|
||||
leON22
|
Właśnie w ten sposób ustawiasz za zaworem 4D temp. która idzie w obieg na grzejniki , tak żeby dogrzać pomieszczenia do zadanej temp Proponuję na razie :
1) Nie bawić się tą krzywą grzania , bo to wymaga trochę doświadczenia i obserwacji , a ustawić na sztywno zadaną temp. za zaworem np. 40 st i do tego obniżoną np. 2st 2) Podnieść temp zadaną kotła na 50 st . ( w automacie i tak podbije ją do 55* ) również wyłączyć regulator pogodowy |
|||
|
||||
sp9rcr
|
gmaj22 napisał » 2017-11-23 23:09 Nie kręć pokrętłem- to trzeba w sterowniku zrobić. Chyba że umiesz napęd wysprzęglić Haha, no właśnie, bo on ani nie drgnie. xD Zaraz poszukam w ustawieniach jak to się robi. |
|||
Pierwsza stronaPoprzednia strona1 / 4Następna stronaOstatnia strona | ||||