W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Siłownik zaworu 4D Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 5Następna stronaOstatnia strona
2017-11-26 20:15
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
Krótko:
- stały pełny przepływ zaworu od strony pompy;

- w lewo do oporu:  za pompą "zimna" woda z powrotu, "0" na skali;
- w prawo do oporu:  za pompą "gorąca" z zasilania - "10"; 
 Otwieranie zaworu w sterowniku powinno być "w prawo".
2017-11-26 20:15
  berni641 Posty: 53 Ostrzeżenie: 0
@vmilo  , dlaczego uważasz, że jeżeli są termostaty na kalafiorach i zawór 4d, to ktoś jest niedouczony? Przed instalacją oepm miałem kopciucha, nad którym trudno było zapanować, termostaty były niezbędne, czyli co - po instalacji nowego kotła miałem je szybciutko demontować ?
2017-11-26 20:21
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
Bo wrzuciłeś dwa grzyby w barszcz. Zamiast 4D, nalezało dać 3D, albo jedną pompą dogrzewać powrót  przez bojler CWU.
2017-11-26 20:23
  SpokoSteven Posty: 21 Ostrzeżenie: 0

vmilo napisał » 2017-11-26 19:35

3D w tym miejscu służy do regulacji temperatury zasilania grzejników, miesza częściowo wodę powrotną z zasilającą.
Gdzie czujnik powrotu ?



Czujnik powrotu jest na rurze powrotu kilka cm przed jej wejściem do króćca.

gmaj22 napisał » 2017-11-26 20:15
Krótko:
- stały pełny przepływ zaworu od strony pompy;

- w lewo do oporu:  za pompą "zimna" woda z powrotu, "0" na skali;
- w prawo do oporu:  za pompą "gorąca" z zasilania - "10"; 
 Otwieranie zaworu w sterowniku powinno być "w prawo".




Tylko jak dam otwieranie w prawo, to siłownik otwiera na 10 i stoi w tej pozycji, pokazując że jest zamknięty. Kolega Ameno25 doradził aby zamienić kierunek otwierania w ustawieniach i teraz jak jest na skali 0 to pokazuje w sterowniku jako zamknięty. 

Nie da się tego zaworu ustawić tak, aby będąc zamknięty blokował wyjście na grzejniki a gorącą wodę z pieca puszczał na powrót? Teraz najniższa temperatura to jest ok. 46 stopni czyli za gorąco.
2017-11-26 20:32
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0

berni641 napisał » 2017-11-26 20:15
@vmilo  , dlaczego uważasz, że jeżeli są termostaty na kalafiorach i zawór 4d, to ktoś jest niedouczony? Przed instalacją oepm miałem kopciucha, nad którym trudno było zapanować, termostaty były niezbędne, czyli co - po instalacji nowego kotła miałem je szybciutko demontować ?

Jak napisał wyżej gmaj22, miałeś już najlepsze sterowanie komfortem, a do ochrony kotła lepszy jest 3D, lub pompa kotłowa (dodatkowa energia, dlatego unikam takich montaży). W Twoim przypadku instalacja na jednej pompie, zasilająca CO i CWU, załatwia sprawę najtaniej i skutecznie.

dodane 2017-11-26 20:32
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 20:23
Nie da się tego zaworu ustawić tak, aby będąc zamknięty blokował wyjście na grzejniki a gorącą wodę z pieca puszczał na powrót? Teraz najniższa temperatura to jest ok. 46 stopni czyli za gorąco.
Będąc w pozycji jak na fotce, na grzejniki idzie max przepływ z kotła, bez podmieszania z chłodną wodą z powrotu. Zawór powinien tak się wysterować, aby na grzejniki puszczał tyle ile Ci trzeba, a resztę na powrót. W pozycji w prawo będzie robił prawie to co piszesz, z tym że nie skieruje ciepłej wody z kotła do powrotu.
2017-11-26 20:37
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
cyt: "Tylko jak dam otwieranie w prawo, to siłownik otwiera na 10 i stoi w tej pozycji, pokazując że jest zamknięty."


Czyli masz zamienione podłączenia zaworu  L1 i L2 w sterowniku Wtedy rzeczywiście moze być  jak mówisz....


Napisałem, wyżej, jak powinno być, żeby było dobrze. Jak jest inaczej, to doprowadż do porządku  podłączenie zaworu  na płycie. Dopiero potem kombinuj z przełączaniem.

2017-11-26 21:22
  SpokoSteven Posty: 21 Ostrzeżenie: 0
vmilo napisał » 2017-11-26 20:32


dodane 2017-11-26 20:32
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 20:23
Nie da się tego zaworu ustawić tak, aby będąc zamknięty blokował wyjście na grzejniki a gorącą wodę z pieca puszczał na powrót? Teraz najniższa temperatura to jest ok. 46 stopni czyli za gorąco.
Będąc w pozycji jak na fotce, na grzejniki idzie max przepływ z kotła, bez podmieszania z chłodną wodą z powrotu. Zawór powinien tak się wysterować, aby na grzejniki puszczał tyle ile Ci trzeba, a resztę na powrót. W pozycji w prawo będzie robił prawie to co piszesz, z tym że nie skieruje ciepłej wody z kotła do powrotu.



Tu akurat jesteś w błędzie, ponieważ w pozycji jak na zdjęciu zawór zamyka zasilanie z pieca i miesza powrót z wodą podawaną na instalację.


Z tego co wszyscy piszecie, wynika że źle zinterpretowałem działanie zaworu 3d. Temperatura za zaworem nigdy nie będzie wiele niższa od temperatury powrotu i chyba muszę się z tym pogodzić.
2017-11-26 21:29
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0

Na zero, czyli tak jak na focie, powinien być pełny przepływ na instalację, przy kręceniu w prawo powinno następować stopniowe podmieszanie z wodą powrotną. Ale skoro twierdzisz, że jest inaczej, to niech tak będzie.
Co do temp powrotu, to kolejność wpięć jest ważna. Ale znowu pewnie będę w błędzie.
2017-11-26 21:35
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
vmilo...nie jesteś w błędzie, tylko zakładasz, że wszystko jest zamontowane tak, jak powinno być. Kolega ma pokopane coś z tym zaworem i miota się chaotycznie, bo dostał równanie z trzema niewiadomymi Pisałem już wyżej, musi doprowadzić do porządku ustawienie skali, podłączenie w sterowniku i jeszcze b. ważną rzecz. Czy przypadkiem stały pełny przepływ w 3D nie jest od strony przeciwnej, czyli od strony powrotu. 
2017-11-26 21:47
  SpokoSteven Posty: 21 Ostrzeżenie: 0
vmilo napisał » 2017-11-26 21:29

Na zero, czyli tak jak na focie, powinien być pełny przepływ na instalację, przy kręceniu w prawo powinno następować stopniowe podmieszanie z wodą powrotną. Ale skoro twierdzisz, że jest inaczej, to niech tak będzie.
Co do temp powrotu, to kolejność wpięć jest ważna. Ale znowu pewnie będę w błędzie.



Być może tak jak piszesz powinno być w zgodzie ze sztuką, ale u mnie niestety jest inaczej 
No właśnie o tą kolejność wpięć chodzi, bo nie znam się na tym i nie wiem czy instalator wykonał robotę prawidłowo.
Tak jak pisze gmaj22 przepływ być może jest od strony przeciwnej, gdyż po wyłączeniu pompy CWU temperatura powrotu i temperatura za zaworem lecą ostro w dół. Po podłączeniu pompy obydwie temperatury lecą w górę.
2017-11-26 21:49
  Vitis Posty: 168 Ostrzeżenie: 0
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 21:22

Z tego co wszyscy piszecie, wynika że źle zinterpretowałem działanie zaworu 3d. Temperatura za zaworem nigdy nie będzie wiele niższa od temperatury powrotu i chyba muszę się z tym pogodzić.


A gdzie i jak masz wpięty powrót z CWU?
Bo tak wygląda że cała woda na CO leci z powrotu CWU

2017-11-26 21:57
  SpokoSteven Posty: 21 Ostrzeżenie: 0
Vitis napisał » 2017-11-26 21:49
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 21:22

Z tego co wszyscy piszecie, wynika że źle zinterpretowałem działanie zaworu 3d. Temperatura za zaworem nigdy nie będzie wiele niższa od temperatury powrotu i chyba muszę się z tym pogodzić.


A gdzie i jak masz wpięty powrót z CWU?
Bo tak wygląda że cała woda na CO leci z powrotu CWU




Powrót z CWU jest wpięty w powrót z CO2, który zaraz łączy się z powrotem z CO1 i wchodzi do kotłowni i dalej do pieca.
2017-11-26 22:03
  Vitis Posty: 168 Ostrzeżenie: 0
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 21:57

Powrót z CWU jest wpięty w powrót z CO2, który zaraz łączy się z powrotem z CO1 i wchodzi do kotłowni i dalej do pieca.
No to masz winowajcę powrót CWU do pieca potem ZZ (zawór zwrotny) dopiero potem oba powroty CO i będzie git
2017-11-26 22:04
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0
podejrzewam że 3d jest zainstalowany zle  i nie zamyka tych dróg co powinnien i najprawdopodobniej w pozycji zero  sa otwarte drogi patrzać na zdjecie na godzinie 9 - 3 , i pompy Co wtedy ciagną z powrotu kotła , bo zasilanie jest zamknięte , stad też ta temp przy zamknieciu zaworu 46* 
2017-11-26 22:08
  SpokoSteven Posty: 21 Ostrzeżenie: 0
Vitis napisał » 2017-11-26 22:03

No to masz winowajcę powrót CWU do pieca potem ZZ (zawór zwrotny) dopiero potem oba powroty CO i będzie git



Dzięki wielkie za pomoc. Jutro skontaktuję się z hydraulikiem, żeby umówić się na przeróbkę. Podpowiedzcie jeszcze proszę, jak gość powinien przerobić położenie zaworu 3d, aby wszystko było prawidłowo zamontowane? Ja nie mam pojęcia, a nie wiem czy hydraulika sam na coś wpadnie.
2017-11-26 22:17
  Vitis Posty: 168 Ostrzeżenie: 0
SpokoSteven napisał » 2017-11-26 22:08
Vitis napisał » 2017-11-26 22:03

No to masz winowajcę powrót CWU do pieca potem ZZ (zawór zwrotny) dopiero potem oba powroty CO i będzie git



Dzięki wielkie za pomoc. Jutro skontaktuję się z hydraulikiem, żeby umówić się na przeróbkę. Podpowiedzcie jeszcze proszę, jak gość powinien przerobić położenie zaworu 3d, aby wszystko było prawidłowo zamontowane? Ja nie mam pojęcia, a nie wiem czy hydraulika sam na coś wpadnie.

Moim zdaniem zawór 3D masz w porządku ( tak samo mam) i działa prawidłowo
Natomiast nie wiem czy nie powinieneś  mieć jeszcze gdzieś ZZ ja na instalacji mam 3 ale mam też zawór różnicowy
Też nie jestem hydraulikiem
2017-11-26 22:31
  berni641 Posty: 53 Ostrzeżenie: 0
Panowie, kocioł zamontowany został przez firmę działającą na rynku od dobrych kilkudziesięciu lat. Aby uzyskać spore dofinansowanie do inwestycji (5 klasa), niestety, nie zrobi tego zaprzyjaźniony Pan Mietek lub kolega szwagra. Również wymogi gwarancji mówią wyraźnie o ochronie kotła przed punktem rosy przez zawór mieszający 4d, dlatego pewne tańsze koncepcje, nie zawsze można zrealizować. Stąd mój sarkazm o demontażu termostatów na grzejnikach, lepsze dwa grzyby w barszczu, niż dochodzenie swoich praw gwarancyjnych z producentem w razie awarii kotła...
2017-11-26 23:10
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
Wymogiem jest utrzymanie temperatury powrotu na odpowiednim poziomie. Jest na to u Ciebie kilka sposobów. Sęk w tym, że "firma z kilkudzisiecioletnim doświadczeniem", wiedząc że masz termostaty. wybrała najmniej odpowiedni. Dobrze, że kotła nie dobierali, bo pewnie liczyli by 120 W/ m2 - tak jak to się kilkadziesiąt lat temu robiło.
2017-11-27 07:15
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0

SpokoSteven napisał » 2017-11-26 21:47
Być może tak jak piszesz powinno być w zgodzie ze sztuką, ale u mnie niestety jest inaczej  No właśnie o tą kolejność wpięć chodzi, bo nie znam się na tym i nie wiem czy instalator wykonał robotę prawidłowo.
Dobrze pisałeś, w lewo zamykanie, w prawo otwieranie, nie wiem co mnie zaćmiło. Ale czy pozycja montażu hertza jest prawidłowa, nie dowiesz się bez jego demontażu.

Zasilanie i powrót CWU powinien być najbliżej kotła, i w układzie wielopompowym każda pompa ma mieć ZZ do kompletu.


2017-11-27 07:54
  gmaj22 Posty: 2240 Ostrzeżenie: 0
Nie trzeba demontować całego zaworu, tylko sam siłownik. Potem założyć go "pionowo", korygując oczywiście położenie pokrętła.
Pierwsza stronaPoprzednia strona3 / 5Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: bacabalin, lukas81, MN1954