Forum  Nowa usługa  Migracja na nową usługę Subskrybuj
First pagePrevious page1 / 2Next pageLast page
2021-10-26 09:55
  PrzemekP Posts: 1298 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
Od teraz użytkownik może sam zadecydować o przejściu na nową usługę. 
Na liście urządzeń w zakładce Moje konto -> Urządzenia  pojawiła się nowa ikona


Po kliknięciu pokazują się podstawowe informacje o migracji.
Ikona jest widoczna tylko dla sterowników w wersji 3.5 których jesteśmy właścicielem. 

Ikona migracji zniknie po poprawnym przeniesieniu i odświeżeniu listy sterowników.

Aby migracja przebiegła jak najszybciej najlepiej jest zresetować (wyłączyć i po chwili włączyć) sterownik po wybraniu opcji Przeniesienia. Można też skorzystać z Polecenia reset dostępnej na lokalnej stronie sterownika (po wpisaniu lokalnego IP - będąc w tej samej sieci co sterownik)

Najważniejsze kwestie:
1. Przenoszone są wszystkie dane dotyczące statystyk
2. Przenoszonych jest ostatnich 12 miesięcy wykresów / alarmów / zdarzeń
3. Należy pobrać nową aplikację z Google Play 
4. W przypadku iOS należy zaktualizować aplikację do najnowszej wersji z App Store.
5. Po migracji należy ustawić powiadomienia o alarmach od nowa - na stronie WWW sterownika

FAQ:


- Jak długo może potrwać migracja od momentu kliknięcia ikony.
Po kliknięciu ikony i potwierdzeniu, zaraz po resecie sterownika, powinien być już widoczny w nowej aplikacji. Czas synchronizacji wszystkich danych jest różny ( w zależności od ilości ) ale najczęściej kilkanaście minut po kliknięciu wszystkie dane powinny być już skopiowane ze starej usługi


- Czy nowa usługa wprowadza jakieś nowości lub bajery?
NIE. Nowa usługa została uruchomiona aby zagwarantować stabilny dostęp do urządzenia wraz ze wszystkimi statystykami i wykresami bez żadnych opóźnień


- Czy są jakieś różnice i braki na WWW
TAK. Na nowej usłudze nie ma możliwości tworzenia własnych wykresów na stronie WWW. Funkcja taka zostanie przywrócona po zakończeniu wszystkich prac związanych z migracją. Zmienił się również wybór daty dla wykresów - nie ma już zakresu dat a tylko jedna konkretna data (jeden dzień)


- Czy są jakieś różnice i braki w aplikacjach
TAK. Aplikacje są cały czas rozwijane w oparciu o spływające informacje od użytkowników

- Jak długo będzie działała stara usługa
Jak widać, wygaszamy usługę tak aby z końcem roku była już zupełnie nie aktywna

- Czy muszę aktualizować sterownik aby przejść na nową usługę ?
NIE. Możesz zostać przy aktualnej wersji oprogramowania. Jeżeli jednak aktualizujesz soft do najnowszej wersji a korzystasz z czujników bezprzewodowych (jako czujnik temperatury zewnętrznej i/lub czujniki obiegów CO) musisz wiedzieć że zmienił się sposób parowania. Należy usunąć je z Pokoi (pokoje można usunąć, jeżeli były stworzone tylko dla tych czujników i nie ma w nich innych urządzeń radiowych) i dodać ponownie albo na panelu sterownika lub poprzez WWW w menu Pokoje -> zakładka Rozszerzenia -> przycisk w prawej górnej części ekranu



- Po migracji nie pokazują się statystyki
Należy sprawdzić czy w zasypach jest wybrane paliwo. 
Należy sprawdzić czy jest wybrane domyślne paliwo - wykorzystywane przy zasypach z panelu.
Należy sprawdzić czy jest poprawnie wpisany współczynnik podawania



Wszystkie pytania proszę zadawać w tym wątku - niepotrzebne posty będą usuwane.
Jeżeli ktoś ma jakieś problemy po migracji - również proszę pisać tutaj.
2021-11-28 14:01
  bojowik Posts: 4 Ostrzeżenie: 0
nazwa sieciowa z polskimi znakami na sterowniku:
 

+ dodatkowo:  na liście urządzeń (moje konto/urządzenia i inne listy) pokazuje wersję 1.1.33.19 po wejściu do urządzenia/ustawienia/informacje ogóle/ prawdziwą wersję 1.1.35.1
2021-12-01 11:51
  OldShaterhan Posts: 10 Ostrzeżenie: 0
Stara apka Pello Mobile mi przestała działać (online), a nowa działa (online) pomimo braku migracji (dopiero oczytuję zmiany - planuję niedługo to zrobić). Na pewno wszystko jest ok?

Przy okazji, czemu changelog z Pello jest tak bardzo zaniedbany? :(
2021-12-01 12:02
  ven Posts: 654 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM
OldShaterhan napisał » 2021-12-01 11:51
Stara apka Pello Mobile mi przestała działać (online), a nowa działa (online) pomimo braku migracji (dopiero oczytuję zmiany - planuję niedługo to zrobić). Na pewno wszystko jest ok?
Przy okazji, czemu changelog z Pello jest tak bardzo zaniedbany? :(

Tak, przez jakiś czas nowa aplikacja będzie obsługiwać jeszcze starą platformę. Poza wykresami.



2021-12-01 16:46
  OldShaterhan Posts: 10 Ostrzeżenie: 0
ven napisał » 2021-12-01 12:02
OldShaterhan napisał » 2021-12-01 11:51
Stara apka Pello Mobile mi przestała działać (online), a nowa działa (online) pomimo braku migracji (dopiero oczytuję zmiany - planuję niedługo to zrobić). Na pewno wszystko jest ok?
Przy okazji, czemu changelog z Pello jest tak bardzo zaniedbany? :(

Tak, przez jakiś czas nowa aplikacja będzie obsługiwać jeszcze starą platformę. Poza wykresami.


Czyli to, że stara aplikacja online już się nie łączy, że jest ok?
( Komunikat: "Przenieś swoje urządzenie na nową usługę..." i kod 0x0).

+ jak kwestia tych changelogów z Pella?


Druga kwestia - ponieważ na początku wątku były jeszcze jakieś wybrane braki funkcjonalne ze starej platformy - czy już cała funkcjonalność jest przeniesiona? Czy mogę się ew. spodziewać jakichś braków?
2021-12-01 17:14
  lmnowak Posts: 2 Ostrzeżenie: 0
Jaki był adres stronki z której należy ściągnąć aplikację po migracji?
2021-12-01 19:13
  lmnowak Posts: 2 Ostrzeżenie: 0
Podajcie nazwę aplikacji do ściągnięcia
2021-12-01 21:45
  Zyga Posts: 1 Ostrzeżenie: 0
Jedno pytanie.. Czy mowa tu jest resecie czy restarcie sterownika.. To nie są pojęcia tożsame i nie powinny być dostosowane zamiennie.
Proszę o jasną instrukcję.
Z góry dziękuję.
2021-12-01 23:38
  OldShaterhan Posts: 10 Ostrzeżenie: 0
PrzemekP napisał » 2021-12-01 17:36

Są różnice w obsłudze www i kilka rzeczy brakujących w aplikacji, wszystko opisane i zgłoszone tutaj w tym wątku 



Sorki, że tak dopytuję, ale generalnie kwestia jest taka, że jest 16 stron i trochę się gubię, których rzeczy brakuje aktualnie, bo przecież to się zmieniało (jak np. plan/schemat) - może fajnie jakby główny post zawierał wyszczególniał różnice (w tym np. braki).
2021-12-02 06:54
  PrzemekP Posts: 1298 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
Zyga napisał » 2021-12-01 21:45
Jedno pytanie.. Czy mowa tu jest resecie czy restarcie sterownika.. To nie są pojęcia tożsame i nie powinny być dostosowane zamiennie.
Proszę o jasną instrukcję.
Z góry dziękuję.

Restart, wyłącznie / włączenie
Robi300 napisał » 2021-12-02 05:40
Mam pytanie gdzie mogę podać nową aplikację?


Google Play lub Apple Store - aplikacja eSterownik
2021-12-02 11:38
  janusz13657 Posts: 2 Ostrzeżenie: 0
Tak naprawdę to jest wszystko przenoszone i opisane po łebkach zero dokładnych informacji  o wszystko trzeba się dopytywać .Dobrze że poprzednicy zadali już pytania i padły odpowiedzi bo inaczej było by nic niewiadome.
2021-12-02 12:29
  greg_13 Posts: 3 Ostrzeżenie: 0
Też długo zastanawiałem się nad przeniesieniem, okazuje się, niepotrzebnie. Migracja przeszła bez zgrzytu i bez konieczności resetu / restartu / ponownego uruchomienia kotła. Apka na IOS się sama zaktualizowała dużo wcześniej bez mojego świadomego udziału. Co ciekawe, nadal jestem przed aktualizacją softu, a apka i esterownik.pl działają dużo szybciej, niż na poprzedniej usłudze.
2021-12-02 20:02
  rbrk15bondzo Posts: 3 Ostrzeżenie: 0
dzisiaj zrobiona migracja brak sterownika w urządzeniach.
2021-12-02 20:42
  Madziorek Posts: 1 Ostrzeżenie: 0
Witam weszłam na moje konto ikonkę ale migracja nie powiodła  się jak zrobić to ponownie? Jestem poza domem i od paru dni nie mogę się zalogować na aplikacje .
2021-12-02 20:59
  PrzemekP Posts: 1298 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
Madziorek napisał » 2021-12-02 20:42
Witam weszłam na moje konto ikonkę ale migracja nie powiodła  się jak zrobić to ponownie? Jestem poza domem i od paru dni nie mogę się zalogować na aplikacje .

Twój sterownik jest offline - nie próbuje się łączyć do naszej usługi
dodane 2021-12-02 20:59
rbrk15bondzo napisał » 2021-12-02 20:02
dzisiaj zrobiona migracja brak sterownika w urządzeniach.

Do Twojego konta nie ma przypisanego żadnego sterownika. Na pewno kliknąłeś migrację ? A nie przypadkiem usuń ?
2021-12-02 21:03
  Przemor Posts: 3 Ostrzeżenie: 0
Nic nie działa nie wiem jak zrobić i o co chodzi tragedia 
2021-12-02 21:07
  PrzemekP Posts: 1298 Ostrzeżenie: 0 ELEKTRO-SYSTEM / ADMIN
Przemor napisał » 2021-12-02 21:03
Nic nie działa nie wiem jak zrobić i o co chodzi tragedia 
Sterownik jest na nowej usłudze - na WWW widoczny - pobierz nową aplikacje  z pierwszego posta i wszystko będzie działać
2021-12-02 21:16
  MateoKoc Posts: 191 Ostrzeżenie: 0
Przemor napisał » 2021-12-02 21:03
Nic nie działa nie wiem jak zrobić i o co chodzi tragedia 

Panikujesz jakbyś miał reaktor jądrowy w piwnicy. Wyluzuj.
2021-12-03 00:05
  rbrk15bondzo Posts: 3 Ostrzeżenie: 0
Nie wiem bo robił to zięć jak z tego wyjść teraz ewentualnie .

dodane 2021-12-03 00:05
rbrk15bondzo napisał » 2021-12-02 20:02
dzisiaj zrobiona migracja brak sterownika w urządzeniach.
rbrk15bondzo napisał » 2021-12-02 21:45
Nie wiem bo robił to zięć jak z tego wyjść teraz ewentualnie .

Juz ogarniete, przyczyna tkwila w kompie ktory blokuje stronke ,
po xx probach na smartfonie udalo sie.

Reset sterownika obowiazkowy  





2021-12-03 10:15
  janusz13657 Posts: 2 Ostrzeżenie: 0
 Po pierwszych krokach nie wiedziałem co i jak poczytałem dyskusje. I wszystko zadziałało jest ok. Apka szybko działa 
First pagePrevious page1 / 2Next pageLast page
Users on-line: AniPik, Bandur, bishop, czerek, grzesiu, Henryk1952, hurek6, Janeksobin, JanSan, jaqb8, Jarek81, jkulec, maz77, michalszuwart, moma62, Pudelski7, robot, robson1204, Seboll91, szymonidis, walerio1