W nowym sofcie do sterowników PELLO dodaliśmy obsługę BUFORA. Więcej informacji na forum lub w tym pliku
Forum  eCoal.pl v3.5  Konserwacja podajnika OEP16 kW ;) Subskrybuj
Pierwsza stronaPoprzednia strona2 / 3Następna stronaOstatnia strona
2019-01-12 19:58
  budgie1 Posty: 720 Ostrzeżenie: 0
Andę należy wymieniać co 18 miesięcy max., żeby nie stracić gwarancji.
2019-01-12 20:51
  simko1 Posty: 421 Ostrzeżenie: 0
Mój i tak już jest dawno po gwarancji. Ma 10 lat ale dobrze wiedzieć. 
2020-08-07 21:00
  janklos12 Posty: 511 Ostrzeżenie: 0
Witam przegląd po 7 sezonach, nie jest zle, zerwany był gwint na jednej szpilce więc dałem nowe 
2020-08-23 15:51
  skresz Posty: 701 Ostrzeżenie: 0
Tak wygląda mój po 8 latach


2020-08-28 20:57
  leon Posty: 624 Ostrzeżenie: 0
Identyczny jak mój skresz i janklas12.Proszę! Tak wygląda piec po 7 i 8 latach palenia i dbania o niego.SZACUN
2020-09-18 12:38
  skresz Posty: 701 Ostrzeżenie: 0

Chyba robotę robi to że zawsze jest suchy opał, działa cały rok i przepalił niecałe 25ton przez te 8 lat 

jak by ktoś był zainteresowany to Kociołkiem to zapraszam na PW 
2020-09-18 13:39
  Walter Posty: 169 Ostrzeżenie: 0
Dziś zrobiłem konserwację i przegląd, rozebrałem podajnik, brak zużycia czy też śladów przetarcia, otwory nadmuchowe drożne,  otwór osadczy ślimak bez śladów szczególnego  zużycia, bez większych luzów, wszystko się rozebrało bez problemu. Na sprzęgle widać było resztki smaru miedzianego, uzupełniłem smarem ŁT43. Wszystko praktycznie jak z fabryki, czyste. OEPM20 pierwsze  rozbieranie po 3 sezonach, palone głównie groszkiem z wesołej.szkodaa że nie zrobiłem zdjęć, było by porównanie za jakiś czas, następne smarowanie i przegląd zrobięę już po sezonie zimowym, bo nie jest to jakoś szczególnie skomplikowana sprawa.
2020-09-18 15:10
  leON22 Posty: 6494 Ostrzeżenie: 3
Brawo TY  Miałem zrobić , to samo ze swoim OEP ale jakoś ostatnio dziadek nie ma na nic czasu , praca 7 dni w tygodniu , wnusio jutro kończy roczek , za tydzień komunia "juniora" młodszego syna Tak, że pełne ręce roboty 
2020-09-22 18:14
  Qbawski Posty: 7 Ostrzeżenie: 0
Dzień dobry. Mam prośbę do kolegów którzy mają doświadczenie w czyszczeniu i konserwacji podajnika. W moim kotle po 3 sezonach również pojawiły się niepokojące metaliczne zgrzyty w trakcie pracy podajnika.  Kocioł nie był dotychczas serwisowany i czas najwyższy na jakieś spa. Niestety jestem całkowitym ignorantem w temacie. Proszę zatem kolegów o wsparcie i porady (najlepiej łopatologicznie krok po kroku) jak rozebrać, wyczyścić i nasmarować podajnik i ślimak. Szukałem bezskutecznie serwisanta w okolicach Wrocławia i wygląda na to że muszę się z tym sam uporać bo sezon tuż tuż...Z góry dziękuję za pomoc.
2020-09-22 19:10
  janjan Posty: 132 Ostrzeżenie: 0
Oprócz kolegów spróbuj również na You tube, może troszeczkę  ci pomoże.
2020-09-22 21:04
  lan123 Posty: 67 Ostrzeżenie: 0
Wymiana slimaka i przedniej retorty,stary slimak po 12 t groszku w niezlym stanie ,po regeneracji bedzie do ponownego zalozenia ,co do rozebrania nie bylo problemu,wszystko sie pieknie rozebralo i zmatowalo.
2020-09-26 18:50
  Qbawski Posty: 7 Ostrzeżenie: 0

Ponownie dzień dobry.
Zdecydowałem się samodzielnie rozebrać i wyczyścić podajnik. Rozebranie poszło w miarę gładko ale przy składaniu pojawiły się wątpliwości Nie zwróciłem uwagi jak co przylega więc może ktoś mi podpowie jak to prawidłowo poskładać. Pierwsza sprawa to duża gumowa uszczelka która jest z jednej strony frezowana a z drugiej gładka. Na końcu ślimaka od strony przekładni motoreduktora założone są d metalowe kołnierze (takie duże podkładki) no i właśnie ta uszczelka. Ale nie wiem którą stroną ją założyć tzn. od której strony ma być frez?
Druga sprawa to nałożenie metalowego kołnierza który otacza zabierak w obudowie motoreduktora. Był mocno skorodowany i jak go trochę oczyściłem to zauważyłem że z jednej strony krawędź jest zeszlifowana a z drugiej nie. No i nie wiem czy ta zeszlifowana krawędź powinna być od strony reduktora czy tej grubej gumowej uszczelki ślimaka? Będę wdzięczny jak ktoś podpowie jak to poprawnie złożyć
2020-09-26 19:08
  janklos12 Posty: 511 Ostrzeżenie: 0
Jaki to palnik?
2020-09-26 19:16
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0
janklos12 napisał » 2020-09-26 19:08
Jaki to palnik?

Ogniwo 


Ja swoj rozbierałem kilka dni temu już drugia raz , bo coś mi notorycznie zrywało zawleczkę 
Powiem tyle zero zużycia czy to slimaka czy samego podajnika , nic nie wytarte , otwór na końcu okrągły , wyczyściłem  i dziła cicho 
2020-09-26 19:38
  leON22 Posty: 6494 Ostrzeżenie: 3
Qbawski jak możesz wrzuć foty tych podkładek i tego "uszczelniacza“ u mnie jest podobny, też nikt na temat jego istnienia nic nie wie, może jakiś schemat by się przydał
PS. Na pierwszym zdjęciu, 1 strona  widać ten duży pierścień (przy zabieraku-sprzęgle), pod którym jest ta uszczelka, szkoda że nie zrobiłem jej zdjęcia ale tym płaskim jest do podkładki. 
2020-09-27 11:44
  Qbawski Posty: 7 Ostrzeżenie: 0

To są metalowe pierścienie które chyba kasują luz ślimaka i dociskająca je guma uszczelniająca kanał ślimaka. Guma z jednej strony ma rowek a  drugiej jest gładka...



dodane 2020-09-27 11:43A to ten pierścień który dociska sprzęgło ślimaka do kołnierza motoreduktora. Jak widać krawędź tego pierśceinia jest z jednej strony zeszlifowana. No i nie pamiętam którą stroną założyć...  

dodane 2020-09-27 11:44
2020-09-28 10:07
  leON22 Posty: 6494 Ostrzeżenie: 3
Wg mnie nie jest to ważne, ważne jest to żeby był zamontowany  
2020-09-28 10:33
  luck Posty: 44 Ostrzeżenie: 0
skresz napisał » 2020-08-23 15:51
Tak wygląda mój po 8 latach





mam taki sam,tyle że będę nim palił 4 sezon dopiero,powiedz mi są jakieś nowe aktualizacje do naszego sterownika ? ja mam aktualnie eCoal 2.4  wersja 1.0.0.3 
2020-09-28 17:40
  konto usunięte Posty: 10188 Ostrzeżenie: 0
leON22 napisał » 2020-09-28 10:07
Wg mnie nie jest to ważne, ważne jest to żeby był zamontowany  

Dokłądnie 
Ja  to złożyłem  nie patrząc która strona , i tak sie tam zawsze nasypie syfu i tak 
2020-09-28 20:55
  Qbawski Posty: 7 Ostrzeżenie: 0
Zasadniczo macie koledzy rację. Dziś kupiłem silikon i wszystko złożyłem. Martwi mnie jednak stan tych metalowych pierścieni. Są już mocno skorodowane. Trzeba by je już chyba wymienić a w sklepie ogniwa nie ma ich jako części zamiennych.
Pierwsza stronaPoprzednia strona2 / 3Następna stronaOstatnia strona
Użytkownicy online: elrom